Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Thermostaat kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Thermostaat kapot?

De laatste tijd merk ik op dat het een tijdje duurt eer mijn auto op temperatuur komt, pas na een goei 5/6 km staat hij op 90°c, als ik daarna eens op de snelweg doorgeef zakt mijn temperatuur naar een 85°c en als ik daarna rustig rijd komt hij terug op 90°c. Ook merk ik wat koudere lucht uit mijn kachel, maar temperatuur gaat zeker niet boven 90°c
    Zou dit de thermostaat kunnen zijn?

Zou inderdaad kunnen, je kan dit zelf testen door de motor koud te starten en te laten warmdraaien, als de buis die van de radiator naar de motor loopt, geleidelijk mee opwarmt, blijft de thermostaat open staan en is hij dus kapot. Blijft de buis lang koud en wordt ze dan plots warm, dan werkt ie nog.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

85 à 90°C is nochtans perfect hoor...
      5 à 6km is normaal

Comment

ja voorlopig nog wat wachten om te vervangen, kzal wel zien als het verergerd.
        Kan toch geen kwaad neem ik aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
          ja voorlopig nog wat wachten om te vervangen, kzal wel zien als het verergerd.
          Kan toch geen kwaad neem ik aan?
          als hij vroeger veel rapper warm was dan is er toch iets mis.

En da kan wel beetje kwaad als hij nooit op bedrijfs temp zou komen dan rij je altijd met een beetje koude motor he

Comment

lol, als die 85 a 90 graden word zou ik zeker niet klagen.

toegegeven ik ken andere merken en daar gaat de thermostaat pas open op 95 graden, en komt de ventilator pas op op 108 graden.

Comment

Een turbo-naft, die op de autostrade daalt in koelwatertemp is zoiezo een kapotte thermostaat. Dat ding gaat nooit met werkende thermostaat afkoelen als je autostrade doet.

Een redelijk recent VAG product moet altijd naar 90 graden gaan (hoelang dit duurt hangt natuurlijk van verschillende factoren af), en daarna daar blijven. Zeker als er gereden wordt.

Enige uitzonderling hierop is een TDI die in de winter in de file staat of zo, die kan eventueel nog wat terugzakken. Maar als je rijd mag dit nooit onder de 90 zakken, zeker niet bij een benzine.

Comment

funkie.
                mijn wagen heeft op de snelweg een gemidelde temperatuur van 179 tot 182 graden fahrenheid.
                maar als ik van de snelweg afga, stijgt die pas naar 185-190 en filleverkeer gaat die richting 227 voor de ventilator aanspringt.
                Last edited by Timmie; 25/03/2009, 17:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                  Een turbo-naft, die op de autostrade daalt in koelwatertemp is zoiezo een kapotte thermostaat. Dat ding gaat nooit met werkende thermostaat afkoelen als je autostrade doet.

Een redelijk recent VAG product moet altijd naar 90 graden gaan (hoelang dit duurt hangt natuurlijk van verschillende factoren af), en daarna daar blijven. Zeker als er gereden wordt.

Enige uitzonderling hierop is een TDI die in de winter in de file staat of zo, die kan eventueel nog wat terugzakken. Maar als je rijd mag dit nooit onder de 90 zakken, zeker niet bij een benzine.

ok thanks, kan het kwaad dat ik er nog een weekje met rondbol, want dan kan ik maar ten vroegste naar de garage?

Comment

goh, normaal gezien als je rustig rijd enz , je doet niet teveel kilometers enz, kan het nog niet zoveel kwaad.

ik heb meer dan een half jaar zonder thermostaat rondgereden. en mijn blokkie draait nog steeds ( 400 000 km )

Comment

nee dat weekje zal het wellicht niet maken...
                      Ikzelf rij met X-type 2.0D en ondervind eigenlijk iets gelijkaardigs. Aangezien er geen temperatuur-indicatie op mijn dashboard staat weet ik niet of mijn motor warm genoeg word / is. Onder normale rijomstandigheden staat hij op 1/3. Bij goed doorrijden op autostrade vb tot 1/2 maar als ik dan afzak naar vb 90 per uur zakt hij ook vrij snel.

Nog iemand met een X-type diesel hier ? Of wat raad ?

Comment

Working...
                      X