Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kan je turbo plaatsen in atmosferische motor?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
    denk dat je er een verkeerd beeld van hebt.
    hoe het werkt: je plaatst de fse op het eind van de brandstofrail tussen rail en retour.
    daar waar het standaard membraan zit.

als je dan gas geeft gaat je gasklep open waardoor een luchtstroom in de inlaatcollecteur ontstaat. die hoeveelheid lucht bepaald hoeveel een injector zal injecteren (door druksensor.
    die drukklep op de brandstofrail zal bepalen met welke druk dat gebeurd door slangetje creert men druk op membraan.
    zo'n fse heeft een dubbel membraan en regelvijs waarmee je dus kan gaan spelen met die inspuitdruk. Maar als je dus constant rijd (dus gasklep constante opening) zal die druk niet hoger liggen en wordt hetzelfde ingespoten.
    Maar bij de minste beweging van de rechtervoet gaat de gasklep open en zal aanvankelijk van de hoeveelheid lucht onder iets meer druk worden ingespoten.
    Het lijkt in ieder geval de ideale en budgetvriendelijke oplossing voor kleine benzinemotoren...
    Als je zegt: "goede ervaringen"... wat zijn die dan precies? Resultaat ook in hernemingen aan 80km/u?

In elk geval (en corrigeer mij als ik verkeerd ben) is het een oplossing voor veranderingen in gasklep (acceleren dus) en herteken je de koppelcurve, waardoor het topvermogen gelijk blijft (verzekeringen, BIV, ...). Zijn er gevaren voor de motor op lange termijn?
    Last edited by ; 09/03/2009, 10:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
      Het lijkt in ieder geval de ideale en budgetvriendelijke oplossing voor kleine benzinemotoren...
      Als je zegt: "goede ervaringen"... wat zijn die dan precies? Resultaat ook in hernemingen aan 80km/u?

In elk geval (en corrigeer mij als ik verkeerd ben) is het een oplossing voor veranderingen in gasklep (acceleren dus) en herteken je de koppelcurve, waardoor het topvermogen gelijk blijft (verzekeringen, BIV, ...). Zijn er gevaren voor de motor op lange termijn?
      de wagen reageert allerter op het gaspedaal. altijd en overal.
      Resulteerd in koppeltoename maar in mijn geval toen ik de boel liet regelen op de testbank kreeg ik er zomaar even 6 pk bij. En toen reageerde hij nog vlotter.
      Verzekering en BIV zullen wel niet wakker liggen van mijn 6 pk als je ziet dat er honderden hun dieseltje +30 pk meer geven zonder dat aan te geven.

gevaren voor de motor zijn er wellicht niet, het is allemaal binnen de veiligheidsmarges é.

Comment

de wagen reageert allerter op het gaspedaal. altijd en overal.
        Resulteerd in koppeltoename maar in mijn geval toen ik de boel liet regelen op de testbank kreeg ik er zomaar even 6 pk bij. En toen reageerde hij nog vlotter.
        Verzekering en BIV zullen wel niet wakker liggen van mijn 6 pk als je ziet dat er honderden hun dieseltje +30 pk meer geven zonder dat aan te geven.

gevaren voor de motor zijn er wellicht niet, het is allemaal binnen de veiligheidsmarges é.
        Toch ook chiptuning laten uitvoeren?

Wat ik wel denk ik is dat die DSG bak in manueel zal moeten staan om echt effect te voelen. DSG schakelt immers op koppel en zal wat vlugger schakelen. Maar dat is wellicht juist interessant naar verbruik in bepaalde omstandigheden met bepaalde bestuurders? Zeker nu is acceleren ook al optimaal in manueel omdat je extra toeren maakt. DSG beschermt toch automatisch: bij de redline schakelt hij zelf. "tiptronic"-Manueel is dus eigenlijk een "super"sport instelling als je niets doet. De aparte "sport" instelling is dus eigenlijk wat overbodig. ;-)
        Last edited by ; 09/03/2009, 11:52.

Comment

T komt erop neer dat je je atmosferische benzine op geen enkele manier, voor minder dan 3000 euro, voelbaar sneller gaat krijgen..

Trouwens een 1.6 met DSG lijkt mij een aangename combinatie in het verkeer, vlot genoeg toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
            T komt erop neer dat je je atmosferische benzine op geen enkele manier, voor minder dan 3000 euro, voelbaar sneller gaat krijgen..
            De power valve werkt dus niet volgens jou?

Trouwens een 1.6 met DSG lijkt mij een aangename combinatie in het verkeer, vlot genoeg toch?
            Ja, ik was wel serieus minder enthousiast de eerste km. Het ding is serieus ingereden. Veel beter nu. En ik kwam van turbodiesel, dus met wat gratis aanpassing van de bestuurder doe je ook veel.

Comment

Toch ook chiptuning laten uitvoeren?
              nee, gewoon die pbv laten afregelen. (zit een regelvijs op om de inspuitdruk te regelen)

Comment

nee, gewoon die pbv laten afregelen. (zit een regelvijs op om de inspuitdruk te regelen)
                Fijn.
                Chiptuning geeft je ongeveer dezelfde cijfers, maar ik vermoed minder responsverhoging in lage toeren. En daarenboven: veel duurder niet?

Comment

Fijn.
                  Chiptuning geeft je ongeveer dezelfde cijfers, maar ik vermoed minder responsverhoging in lage toeren. En daarenboven: veel duurder niet?
                  ongeveer

Comment

Working...
                  X