Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bmw 7-serie start niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bmw 7-serie start niet

Juist auto willen starten bmw 725tds e38
    Auto heeft 3-4 maand stil gestaan.
    Accu eraan gehangen van een bmw 323ci e46 met redelijk dunne startkabels.
    Het enige wat ik hoor als ik probeer te starten is de starter-relais.
    Wat zou dit kunnen zijn?
    Accu kapot of starter stuk.
    De auto is rijdend stil gezet.

Haha, een dikke diesel aan een matige benzine hangen...

Lukt dus niet zo goed. Eerst start je best de E46, vervolgens sluit je de kabels aan en ga dan maar een sigaret roken ofzo...

Vervolgens laat je iemand plaatsnemen in de E46 die het ding goed laat revven, en probeer dan eens voorzichtig de TDS aan de gang te krijgen.

De alternator in de E46 is nl. van een lichter soort dan in een gemiddelde diesel, en idem met de accu van de E46... Met wat sjans gaat ie dan toch aan de gang.

Enkele weken geleden met de Z4 M een 1.9tdi aan het bollen gekregen, maar dat kostte ook moeite hoor.

Comment

vraag iemand met een booster om hulp dit is zeker en vast de batterij hoor;
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Profi met uwen aankoop
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Profi met uwen aankoop

Ge weet het dan toch.
          Toch ook maar is nieuwe gloeibougies gaan halen!!
          Ma toen ik ff in de zetel kroop, werden al die kwaaltjes snel vergeven.
          Nu nog die lekkere sechser tds-roffel en helemaal verkocht.

Comment

hoelang mag een batterij leeg zijn alvorens hij stuk is?

Comment

ook zo'n dunne kabels zijn niet goed genoeg om een zware diesel te starten.
              Die letzten Worte ...
              ... eines Diesel-Fahrers:
              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
              W201 BENZIN

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                hoelang mag een batterij leeg zijn alvorens hij stuk is?
                Platte cellen is een ding, maar je moet eigenljk nagaan of alle cellen nog niet defect zijn. Voor wat ik weet, gebeurt het dat 1 van die cellen niet meer werkt, en dan kom je nooit meer op goed gebruik. Zo een beetje zoals een cilinder die niet meer werkt in een motor.

Comment

Misschien dan toch maar beter een nieuwe batterij kopen.
                  Waar kan ik deze het beste halen, prijs/kwaliteit?

Comment

Hier staat dat uw batterij toch niet meer goed zal werken nu :

Comment

trek u ni teveel aan van wa ze hier zegegn, die batterij kan nog steeds goed zijn.
                      zie gewoon dat je die batterij aan een lader kunt hangen en laat ze eens volledig op. ( NIET laten oploaden door de alternator.
                      als je pech hebt trekt die dat niet en kan je nog nieuwe alternator steken.)
                      de reden dat die niet in gang wou gaan is omdat je redelijk dunne kabels hebt gebruikt voor het starten van je bmw. dat trekt die niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                        trek u ni teveel aan van wa ze hier zegegn, die batterij kan nog steeds goed zijn.
                        zie gewoon dat je die batterij aan een lader kunt hangen en laat ze eens volledig op. ( NIET laten oploaden door de alternator.
                        als je pech hebt trekt die dat niet en kan je nog nieuwe alternator steken.)
                        de reden dat die niet in gang wou gaan is omdat je redelijk dunne kabels hebt gebruikt voor het starten van je bmw. dat trekt die niet.
                        Ok dat was dus ook datgene wat ik veronderstelde.
                        Allee een bmw 323ci is toch ook een 2500cc, dus lijkt mij die alternator toch wel sterk genoeg om een 2500diesel aan de gang te slepen...

Comment

Ok dat was dus ook datgene wat ik veronderstelde.
                          Allee een bmw 323ci is toch ook een 2500cc, dus lijkt mij die alternator toch wel sterk genoeg om een 2500diesel aan de gang te slepen...
                          nog ni zo zeker van zijn. Nen diesel trekt toch meer stroom dan nen nafte ze.

Anyway, kheb het al gezegd en kzalt nog es zeggen, zelf al ebde der wa kosten aan, ge hebt nen schonen koop gedaan. Tijd trouwens om der nen topic van te maken en foto's te posten.

Zoals iemand hier al aanhaalde, begin met battery te laden voor dadde nieuwe koopt. Nen goeien lader zal u ook zeggen in welke staat uw batterij nog is.

En anders, de kost van een batterij is nu ook einde van de wereld ni. Die dingen gaan nu eenmaal regelmatig stuk.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Haal u ne CTEK oplader, nachtje opladen, klaar
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

nog ni zo zeker van zijn. Nen diesel trekt toch meer stroom dan nen nafte ze.

Anyway, kheb het al gezegd en kzalt nog es zeggen, zelf al ebde der wa kosten aan, ge hebt nen schonen koop gedaan. Tijd trouwens om der nen topic van te maken en foto's te posten.

Zoals iemand hier al aanhaalde, begin met battery te laden voor dadde nieuwe koopt. Nen goeien lader zal u ook zeggen in welke staat uw batterij nog is.

En anders, de kost van een batterij is nu ook einde van de wereld ni. Die dingen gaan nu eenmaal regelmatig stuk.
                              Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zelfs heb mee gekregen voor 3500€.
                              Nuja moet er wel bij vermelden dat ik nog een bumper mistlicht en spatlap zoek, deze zijn bij een licht ongeval geraakt.
                              Best wel moeilijk te vinden overigens...
                              En ben niet zo voor van die aftermarket rommel

Comment

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem zelfs heb mee gekregen voor 3500€.
                                Nuja moet er wel bij vermelden dat ik nog een bumper mistlicht en spatlap zoek, deze zijn bij een licht ongeval geraakt.
                                Best wel moeilijk te vinden overigens...
                                En ben niet zo voor van die aftermarket rommel
                                Gewoon rustig 2de hands markt afschuimen. Die dingen duiken altijd wel eens op. en het zijn geen dingen diede nodig hebt om te kunnen rijden, dus neem u tijd en dan vinde da wael voor een prijsje

Ben voor de mijnen (e39) ook nog opzoek naar binnen spatborden en plastic zijkanten van de zetels. En plots komde da eens tegen

BTW, 3500 ???? écht geen geld! Ge hebt gewoon nog nen beteren koop gedaan dan ik! (4000 euro voor mijnen 5 reeks)
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Gewoon rustig 2de hands markt afschuimen. Die dingen duiken altijd wel eens op. en het zijn geen dingen diede nodig hebt om te kunnen rijden, dus neem u tijd en dan vinde da wael voor een prijsje

Ben voor de mijnen (e39) ook nog opzoek naar binnen spatborden en plastic zijkanten van de zetels. En plots komde da eens tegen

BTW, 3500 ???? écht geen geld! Ge hebt gewoon nog nen beteren koop gedaan dan ik! (4000 euro voor mijnen 5 reeks)
                                  Het mooiste vanal is.. De velgen zijn pas nieuw hersteld dus deze zien er gewoon SPLINTERNIEUW uit (breyton magic 18inch) met 4 bijna nieuwe merk banden.
                                  En hij is 2 maand voor hij aan de kant werd gezet volledig herspoten in alpin weiss.
                                  Ik zou graag der navigatie inbouwen! Maar alles OEM.
                                  Ook heeft hij FL-achterlichten en witte pinkers rondom.
                                  Aftermarket xenon, wat op goed tot zijn recht komt doordat er bulpen in de lampen zitten ipv spiegels.
                                  Vind het een beetje stom om al een topic te maken met kapotte voorbumper...
                                  Maar die zetels zitten zo comfortabel eh!!!

Comment

Het mooiste vanal is.. De velgen zijn pas nieuw hersteld dus deze zien er gewoon SPLINTERNIEUW uit (breyton magic 18inch) met 4 bijna nieuwe merk banden.
                                    En hij is 2 maand voor hij aan de kant werd gezet volledig herspoten in alpin weiss.
                                    Ik zou graag der navigatie inbouwen! Maar alles OEM.
                                    Ook heeft hij FL-achterlichten en witte pinkers rondom.
                                    Aftermarket xenon, wat op goed tot zijn recht komt doordat er bulpen in de lampen zitten ipv spiegels.
                                    Vind het een beetje stom om al een topic te maken met kapotte voorbumper...
                                    Maar die zetels zitten zo comfortabel eh!!!
                                    Das net het mooie aan zo een topic. Zo kunnen we volgen wat je voor uw geld op de kop hebt kunnen tikken, wat er allemaal nog aan gedaan moet worden, en wat het uiteindelijke kostenplaatje is voor de wagen.

Persoonlijk vin ik het leuker om zo dingen te volgen dan topics over nieuwe wagens die perfect in orde zijn en waren overloos gedicusieerd wordt over welke nummerplaathouder het mooist zou zijn op de wagen
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Das net het mooie aan zo een topic. Zo kunnen we volgen wat je voor uw geld op de kop hebt kunnen tikken, wat er allemaal nog aan gedaan moet worden, en wat het uiteindelijke kostenplaatje is voor de wagen.

Persoonlijk vin ik het leuker om zo dingen te volgen dan topics over nieuwe wagens die perfect in orde zijn en waren overloos gedicusieerd wordt over welke nummerplaathouder het mooist zou zijn op de wagen
                                      Ik neem morgen mijn kodak mee na mijn appartement!!
                                      Ik moet je wel al bekennen dat ik zo een nieuw stukje rubber heb besteld voor mijn sleutel, aangezien deze er nogal verlebt uitzag.
                                      Ik weet niet of jij ook zo een sleutel hebt...
                                      Kostprijs €19 aftermarket via marktplaats!

Comment

Ik neem morgen mijn kodak mee na mijn appartement!!
                                        Ik moet je wel al bekennen dat ik zo een nieuw stukje rubber heb besteld voor mijn sleutel, aangezien deze er nogal verlebt uitzag.
                                        Ik weet niet of jij ook zo een sleutel hebt...
                                        Kostprijs €19 aftermarket via marktplaats!
                                        idd Mijn 2 sleutels zien er onvoorstelbaar afgeleefd uit Geen enkel symbool is nog leesbaar
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X