Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem Mercedes 190D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een mens zou bijna uit medelijden een 'eindwerk-fonds' oprichten voor die jongen...

Comment

Nog een vraagje Tunertj:

Is de motor nog ingebouwd in de auto, of staat hij op een motorstand?

Comment

Tjah...
        Hij staat op een motorstand. Dit is wel handig want zo kunnen we overal bij

Comment

Ik zit idd in de richting autotechnieken, maar kdenk niet dat ik nog veel zal zoeken naar het rookprobleem. Morgen ga'k de pomp eens verdraaien.
          Werkt dit niet, dan steek ik er geen tijd meer in, de motor afstellen is m'n eindwerk niet.

Comment

Dat is waar, maar hoe kan je een motor deftig doen lopen op een alternatieve brandstof en eventueel betrouwbare metingen doen als de motor van in den beginne al niet correct draait?

Comment

Ik volg matteus. Om deftig resultaat te krijgen zou ik eerst de motor in orde zetten.
              Bovendien is de kans reeël dat ze je daarop zullen afrekenen op je verdediging als je dat niet gedaan hebt.

Comment

2 van de 3 leerkrachten die me begeleiden met mn eindwerk hebben gezegd dat de motor eigelijk goed draait. Enkel die rook is vervelend.
                En eigelijk draait hij wel redelijk goed, maar jah...
                Je kunt dat inderdaad niet voorstellen als hij zoveel rook ontwikkelt.
                Maar als ik geen onderdelen krijg, kan ik niet zodanig veel doen dan de dingen controleren die matteus gezegd heeft.

Comment

dus hij draait ok, maar heeft veel rookontwikkeling?

injectoren uiteen draaien en reinigen zou ik mee beginnen. Kost vooral niets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tunertj Bekijk Berichten
                    2 van de 3 leerkrachten die me begeleiden met mn eindwerk hebben gezegd dat de motor eigelijk goed draait. Enkel die rook is vervelend.
                    En eigelijk draait hij wel redelijk goed, maar jah...
                    Je kunt dat inderdaad niet voorstellen als hij zoveel rook ontwikkelt.
                    Maar als ik geen onderdelen krijg, kan ik niet zodanig veel doen dan de dingen controleren die matteus gezegd heeft.
                    injecteer met een cappilair water

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Ik volg matteus. Om deftig resultaat te krijgen zou ik eerst de motor in orde zetten.
                      Bovendien is de kans reeël dat ze je daarop zullen afrekenen op je verdediging als je dat niet gedaan hebt.
                      Ik volg ook. Hoe kan je nu afstuderen bij autotechnieken, met een motor die rookt? Je zal toch ten minste de oorzaak moeten vinden. Als je het dan met gebrek aan geld niet echt kan oplossen is het nog zo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                        Hoe kan je nu afstuderen bij autotechnieken, met een motor die rookt?
                        Zoals zijn leerkrachten zeggen moet je gewoon zeggen dat er niets mis is met de motor, dan ben je klaar om in een garage aan de slag te kunnen.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                          Zoals zijn leerkrachten zeggen moet je gewoon zeggen dat er niets mis is met de motor, dan ben je klaar om in een garage aan de slag te kunnen.

T is wel een kunst natuurlijk, zo'n pokerface...

Comment

Kdenk dat ik de fout gevonden heb.
                            Toen ik de injectoren uitdraaide, waren sommige zittingen daarvan in olie...
                            Het kan dus de pomp zijn die afgezien heeft.

Comment

neen man : als er olie aan die injectoren hangt , heeft de motor zijn beste tijd gehad .
                              als autotechnieker moet ge alles uitpluizen en niet zagen over uw leerkrachten :

1e pomp met propere brandstof voeden , ge kunt filteren met een filterzakje van uw koffiezet : kost niks .
                              2e de injectoren spoelen en afpersen , dat kan het kleinste kind , zolang ge maar proper werkt
                              3e de pomp exact afstellen op het inspuittijdstip .
                              4e de openingsdruk van de verstuivers afpersen op 115 bar , niet meer , niet minder .
                              5e uw eindwerk afwerken .
                              dit werk duurt maximum 5 praktijkblokken van 4 uur

go for it , ge krijgt het niet voor niets , zulle

om dat olieverbruik tegen te gaan bestaat er olie van Valvoline (misschien ook wel van een ander merk ) met de specificaties 10 W 60 , die olie blijft dik bij warme motor en is echt een wondermiddel tegen olieverbruik

Comment

tunertj ,

nu hebt ge nog geen antwoord gehad op die vacuumleidingskes he :

de vacuumdoos bovenop de inspuitpomp is om de motor stil te leggen
                                de vacuumdoos langs de voorkant van de inspuitpomp wordt bediend door een
                                temperatuurcontact in de motorblok ; dient voor verhoogde ralenti bij koude motor . vacuum op de doos zorgt voor een kleine toerentalverhoging .
                                die injectoren afstellen heb ik zelf ooit gedaan door de drukveer in de injector een klein beetje af te slijpen tegen een slijpsteen , in het geval van een te hoge openingsdruk . Die cilinder werd dan te laat ingespoten en de motor rookt blauwgrijs en zal vooral een kletterende verbranding geven . Ik weet dat dit niet volgens de regels van de kunst is maar voor een school met weinig geld , is dat te doen . Weet dat je dat normaalgezien moet doen door een ander dikteplaatje in de injector te steken .
                                Wat ik echt niet kan begrijpen is dat jij spreekt van tikkende kleppen en uw leraar over injectoren !?
                                ik weet dat deze motoren veel problemen hebben met de hydraulische klepstoters
                                en dat deze een getik in de motor geven . Het gekletter ( zoals golfkes 2 veel doen ) , ligt in de verbranding . Gekletter is geen getik he .
                                anyway : om klepstoters te testen : je laat de motor draaien tot hij bijna op bedrijfstemperatuur is , mag bedrijfstemperatuur zijn , maar hoeft niet per sé .
                                Je haalt het kleppendeksel eraf en voelt met een plastieken stok of je de klepstoters kan indrukken . Het minste dat je ze kan indrukken , mag je rekenen dat die klepstoter kapot is . Olie op tijd vervangen is de boodschap om dit defect te vermijden . Zorg er wel voor dat de te meten klep niet is ingedrukt door de nok he . De motor even tornen ( juist ne keer aantikken he) met de startmotor zonder voor te gloeien , doet je je werk rap avanceren .
                                Als het echt zo is dat die klepstoters tikken en uw leerkracht denk dat het injectoren zijn , dan krijgt ge volgens mij les van ne leraar chinees .

Comment

tunertj ,

er wordt beweerd in mercedes-clubs dat de motor uit de 190 en de w 124 oorspronkelijk zijn geconstrueerd om op PPO ( puur plantaardige olie) te kunnen draaien . Het is wel belangrijk dat de olie dezelfde viscositeit als diesel heeft om goede verstuiving te garanderen .
                                  voor een eindwerk moet je toch iets zelf ook investeren . Ga dus naar de Colruyt en haal daar 2 flessen van 5 liter slaolie en de motor zal er gegarandeerd op draaien . Aangezien ze dikker is , zal de niet zo goed verstuiven en zal hij gegarandeerd ruiken , [ lees : stinken ] naar het frietkot .
                                  zolang de brandstof maar de injectoren kan smeren , is er geen probleem wat betreft slijtage aan het inspuitsysteem . De inspuitpomp is trouwens gesmeerd door motorolie .
                                  Deze motor is bij mijn weten , de laatste serie op de wereld met de degelijke voorkamerinspuiting . je vindt vast wel genoeg informatie over alternatieve brandstoffen als je googlet naar "PPO"

upload ons maar eens een foto van die motor op steun als ie op PPO draait .
                                  eerlijk gezegd zijn we allemaal wel benieuwd !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atlantis Bekijk Berichten
                                    tunertj ,

er wordt beweerd in mercedes-clubs dat de motor uit de 190 en de w 124 oorspronkelijk zijn geconstrueerd om op PPO ( puur plantaardige olie) te kunnen draaien . Het is wel belangrijk dat de olie dezelfde viscositeit als diesel heeft om goede verstuiving te garanderen .
                                    voor een eindwerk moet je toch iets zelf ook investeren . Ga dus naar de Colruyt en haal daar 2 flessen van 5 liter slaolie en de motor zal er gegarandeerd op draaien . Aangezien ze dikker is , zal de niet zo goed verstuiven en zal hij gegarandeerd ruiken , [ lees : stinken ] naar het frietkot .
                                    zolang de brandstof maar de injectoren kan smeren , is er geen probleem wat betreft slijtage aan het inspuitsysteem . De inspuitpomp is trouwens gesmeerd door motorolie .
                                    Deze motor is bij mijn weten , de laatste serie op de wereld met de degelijke voorkamerinspuiting . je vindt vast wel genoeg informatie over alternatieve brandstoffen als je googlet naar "PPO"

upload ons maar eens een foto van die motor op steun als ie op PPO draait .
                                    eerlijk gezegd zijn we allemaal wel benieuwd !
                                    Voor wat het waard is maar ik heb eens gehoord dat het zéker geen kwaad kon moest men bij iedere tankbeurt een liter plantaardige olie kappen, zelfs de goedkoopste is al goed genoeg, en dat dit dus helpt om het ganse inspuitsysteem proper te houden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Voor wat het waard is maar ik heb eens gehoord dat het zéker geen kwaad kon moest men bij iedere tankbeurt een liter plantaardige olie kappen, zelfs de goedkoopste is al goed genoeg, en dat dit dus helpt om het ganse inspuitsysteem proper te houden ?
                                      bij deze motor misschien, andere is geval to geval omdat de dichtingen er soms niet tegen kunnen en beginnen lekken.

Beter is 2takt olie, en voor modellen met roetfilter, 2takt olie met laag as gehalte, een 150 a 200ml per 50l diesel.

Comment

beste Will ,

ik denk qua properheid dat er wel een haar in de boter zit :

de meeste mensen die plantaardige olie gaan gebruiken als brandstof , klagen over residu's die zich vormen in de onderdelen die aan hoge temperaturen worden blootgesteld zoals de injectoren . Om die residu's eruit te halen wordt de olie "veresterd" . Zie hiervoor ook http://www.journeytoforever.org .
                                        Ik denk niet dat gewone diesels dit goed kunnen hebben maar ALS er eentje is die dit kan , zal het die oude voorkamermotor wel zijn : lage inspuitdruk , zeer degelijke en miniem belaste inspuitpomp , eenvoudige constructie ....
                                        voorlopig hou ik het bij gewone paraffinehoudende diesel :-)

Comment

Atlantis, de motor zal zeker draaien op plantaardige olie, dat zal wel lukken als we vlug genoeg verder werken.
                                          Vandaag hebben we de lijnpomp uit gehaald, deze stond toch 3 tanden verkeerd. Nu dit gerepareerd is (met de hulp van mn leerkracht), draait de motor terug mooi. Enkel is er nog een beetje zwarte rook uit de uitlaat (wellicht roet, dit gaan we er wel door blazen), maar de enorme hoeveelheid rook is weg! We kunnen eindelijk echt beginnen met ons eindwerk, 'k ben er echt blij om.

Comment

Working...
                                          X