Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verwijderen trekhaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verwijderen trekhaak

Ik heb onlangs een tweedehands peugeot 206cc gekocht. Er zit hier een trekhaak op en ik vind dit echt lelijk op dit type wagen ... we hebben nog andere auto met afneembare trekhaak dus we hebben deze trekhaak ook echt totaal niet nodig. Ik ken de voordelen van een trekhaak (bv als er iemand je achteraan aantikt, ...) maar toch wil ik deze absoluut verwijderd zien.

Weet er iemand hoeveel je +/- zou betalen om dit door een garage te laten doen ? Zelf ben ik absoluut niet de persoon die zelf zo een dingen zou doen

Hieronder een foto van de trekhaak:

Ik vermoed dat dit onderaan de wagen niet gewoon met bouten vast zit ??

Oorspronkelijk geplaatst door brugesman Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs een tweedehands peugeot 206cc gekocht. Er zit hier een trekhaak op en ik vind dit echt lelijk op dit type wagen ... we hebben nog andere auto met afneembare trekhaak dus we hebben deze trekhaak ook echt totaal niet nodig. Ik ken de voordelen van een trekhaak (bv als er iemand je achteraan aantikt, ...) maar toch wil ik deze absoluut verwijderd zien.

Weet er iemand hoeveel je +/- zou betalen om dit door een garage te laten doen ? Zelf ben ik absoluut niet de persoon die zelf zo een dingen zou doen

Toch wel hoor, bij een CC weet ik niet zeker maar bij de hatchback heb ik de mijne zelf geinstalleerd.

Daar moest ik gewoon enkele bevestigingspunten van de bunper onderaan loskamen, het achterste bevestigingspunt van de uitlaat en daarna 4 bouten van de trekhaak zelf en je hebt em vast.

Ik zou persoonlijk zelf het stel laten zitten en enkel de haak zelf van het stel afhalen. Minder werk, 't kan zijn dat je nog een klein beetje ziet maar dat zou ik er bijnemen.

Plus het feit dat dat spul achter je bumper blijft zitten en de boel wat steviger maakt bij een ongeval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Toch wel hoor, bij een CC weet ik niet zeker maar bij de hatchback heb ik de mijne zelf geinstalleerd.

Daar moest ik gewoon enkele bevestigingspunten van de bunper onderaan loskamen, het achterste bevestigingspunt van de uitlaat en daarna 4 bouten van de trekhaak zelf en je hebt em vast.

Ik zou persoonlijk zelf het stel laten zitten en enkel de haak zelf van het stel afhalen. Minder werk, 't kan zijn dat je nog een klein beetje ziet maar dat zou ik er bijnemen.

Plus het feit dat dat spul achter je bumper blijft zitten en de boel wat steviger maakt bij een ongeval
      ok es moete checke dan ! merci !

Comment

Een trekhaak is altijd wel handig om te hebben voor als er iemand tegen jou rijdt met het parkeren bijvoorbeeld, maar idd niet zo mooi.

Als het niet lukt om hem eraf te vijzen kan je nog altijd de slijpschijf erin zetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
          Een trekhaak is altijd wel handig om te hebben voor als er iemand tegen jou rijdt met het parkeren bijvoorbeeld, maar idd niet zo mooi.

Als het niet lukt om hem eraf te vijzen kan je nog altijd de slijpschijf erin zetten

Ook een mogelijkheid ja.

Als ie em echt helemaal weg wil kan ie em nog op ebay zetten of zo he.

Of als je enkel de bol demonteerd en je hebt tyoch ooit eens een trekhaak vandoen moet je hem maar terugzetten ...;

Comment

Ik kan mis zijn maar volgens mij kan je op de foto, aan de onderkant van de zwanenhals, een soort clip zien wat er zou kunnen op wijzen dat het een demonteerbaar type is ?

Comment

En bij de volgende keuring een speciale vermelding op uw groene kaart.

Comment

Is makkelijk , de bumper aan de onderkant 2 mortjes losdraaien zodat de bumper iets losser zit .
                Aan de linker en rechterkant van de binnenkant balk zitten telkens 2 bouten van 17 , draai deze los en jou trekhaak komt los , let erop dat je de uitlaat uithangt aan de rubber en dat de haak niet op je valt
                Greetz van patje
                www.patjestrekhakencenter.be

Comment

Zeg , het is voor mij maar een kleine moeite !
                  Moet ni veel kosten zenne ...www.patjestrekhakencenter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje1964 Bekijk Berichten
                    Zeg , het is voor mij maar een kleine moeite !
                    Moet ni veel kosten zenne ...www.patjestrekhakencenter.be
                    Je beseft toch dat je een gigantische fout staan hebt op je site

"Dus geen verassingen met extra werkuren."

Comment

Working...
                    X