Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Instellen boordcomputer VW golf V

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door GTI
    Volgens mij is dat voor wat jij reeds zegde : portierontgrendeling. Ben daar niet zeker van maar 't zal dat wel zijn volgens mij.
    Bij mij is dat het eerste menupuntje in het menu "Comfort". En dat noemt "Türöffnung" geloof ik. Je kan daar drie instellingen aan/uit zetten:

1) Einzeltüröffnung:
    >> aan = enkel de bestuurdersdeur opent bij het ontgrendelen via de sleutel (als je een maal drukt) OF het uittrekken van de contactsleutel wanneer de "Auto-unlock" functie is INgeschakeld.
    >> uit = alle deuren openen bij het ontgrendelen via de sleutel (als je een maal drukt) OF het uittrekken van de contactsleutel wanneer de "Auto-unlock" functie is INgeschakeld.

2) Auto-lock:
    >> aan= Deuren vergrendelen bij het wegrijden (anti-carjacking)

3) Auto-unlock:
    >> aan= Deuren ontgrendelen na het uittrekken van de contactsleutel na weer te zijn gestopt.
    Last edited by Lord Tom; 01/06/2006, 19:49.

Comment

Tom, ter info : het is dat niet. Het staat in het duits bij "komfortbed." en je kan dus kiezen voor "alle", "fahrer" of "keine". Maar voor wat het dient weet ik nog steeds niet.

Comment

Tom, ter info : het is dat niet. Het staat in het duits bij "komfortbed." en je kan dus kiezen voor "alle", "fahrer" of "keine". Maar voor wat het dient weet ik nog steeds niet.
        Ah. Die heb ik nog niet getest, maar de heeft te maken met het kunnen openen/sluiten van de ruiten van buitenaf. Ik denk dat het als volgt moet werken:

>> "Alle": Alle ruiten worden geopend of gesloten wanneer je respectievelijk de ontgrendelings- of vergrendelingsknop van de afstandsbediening inhoudt.

>> "Fahrer": Zelfde functie, maar werkt dan enkel voor de ruit in het bestuurdersportier.

>> "Keine": Fuctie uitgeschakeld.

Ik zal het int weekend nog eens uittesten.
        Zeg maar, lezen jullie de handleiding niet ?

Comment

Staan die dingen daar alleen in het duits in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom
            Zeg maar, lezen jullie de handleiding niet ?
            Neen , dat heb ik opgegeven aangezien in de handleiding al niet eens de uitleg staat voor de "gewone" boordcomputer. "Enkel voor wagens met navigatie" (of zoiets) staat daar dan in. En als je geen navi hebt moet je het maar zelf uitzoeken blijkbaar. Al een geluk dat jij wist hoe je in de boordcomp. geraakt want het staat gewoonweg niet in de handleiding.

Ik ga dat eens uittesten van de komfortbedienung.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
              Staan die dingen daar alleen in het duits in?
              Nope, je kan de taal kiezen (geen nederlands), maar wij "freaks" laten dat ding express in het duits staan omdat we dat zo leuk vinden

Comment

Nope, je kan de taal kiezen (geen nederlands), maar wij "freaks" laten dat ding express in het duits staan omdat we dat zo leuk vinden
                Maar geen nederelands?

Schandalig eigenlijk he

Dat kan mijn pug zelfs in het vlaams

Comment

Sjah, heb je eigenlijk wel gelijk in. Nu, mij stoort het helemaal niet hoor, maar als je ziet welke talen daar dan wel in staan (Pools ofzo, ben niet meer heel zeker) dan mocht nederlands er gerust ook bij zijn!

Comment

Neen , dat heb ik opgegeven aangezien in de handleiding al niet eens de uitleg staat voor de "gewone" boordcomputer. "Enkel voor wagens met navigatie" (of zoiets) staat daar dan in. En als je geen navi hebt moet je het maar zelf uitzoeken blijkbaar. Al een geluk dat jij wist hoe je in de boordcomp. geraakt want het staat gewoonweg niet in de handleiding.

Ik ga dat eens uittesten van de komfortbedienung.
                    Er staat inderdaad niet correct in hoe je in het menu moet geraken.
                    Maar dat van Navigatie slaat alleen op het feit dat je het menutje "Navigatie" niet hebt als je geen ... navigatie hebt. De rest van de uitleg geldt voor de gewone MFA en de MFA+ (die laatste hebben wij). Dat staat correct in de handleiding hoor. Kijk nog maar eens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom
                      Er staat inderdaad niet correct in hoe je in het menu moet geraken.
                      Maar dat van Navigatie slaat alleen op het feit dat je het menutje "Navigatie" niet hebt als je geen ... navigatie hebt. De rest van de uitleg geldt voor de gewone MFA en de MFA+ (die laatste hebben wij). Dat staat correct in de handleiding hoor. Kijk nog maar eens
                      Owkee, straks of morgen nog eens kijken!

Comment

Thuis hebben we hier een Golf V van 2005. Ik zou in de boordcomputer willen instellen dat het slot automatisch opspringt eens we rijden, maar ik geraak niet in het menu, ook niet op LordTom's manier...

Heeft er iemand nog een idee om in het menu van de boordcomputer te raken? Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vliegher
                          Thuis hebben we hier een Golf V van 2005. Ik zou in de boordcomputer willen instellen dat het slot automatisch opspringt eens we rijden, maar ik geraak niet in het menu, ook niet op LordTom's manier...

Heeft er iemand nog een idee om in het menu van de boordcomputer te raken? Alvast bedankt!
                          Er zijn blijkbaar toch verschillen tussen de Golf V's om in de boordcomputer te geraken... Ik zou het eens bij jou dealer vragen als je het niet kan vinden. Laat het ons weten

Comment

hallo

Ik zou graag ook een aantal dingen aanpassen via mijn boordcomputer, maar ik geraak niet in de menu's!!!
                            Ik heb alle stappen geprobeerd die hier al gepost zijn, maar dat lukt dus niet

Kan me iemand helpen???

Comment

waarom passeer je niet effe bij je dealer? Een peulschil voor hem...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Golf V Bekijk Berichten
                                hallo

Ik zou graag ook een aantal dingen aanpassen via mijn boordcomputer, maar ik geraak niet in de menu's!!!
                                Ik heb alle stappen geprobeerd die hier al gepost zijn, maar dat lukt dus niet

Kan me iemand helpen???
                                De reden hiervan is dat jij gewoon niets kan instellen via je boordcomp, ikzelf heb net hetzelfde 'probleem'. Er zijn blijkbaar 2 verschillende boordcomps in de golfV.

Ik veronderstel dat wanneer je via een 'pack' je boordcomp hebt, dat je dan de afgeslankte versie krijgt van de boordcomp. Ik heb een On tour, waar dus een boordcomp inbegrepen was en ik kan ook niets instellen dus..

Comment

De Golf heeft twee soorten boordcomputers. Vink je de optie boordcomputer aan op de optielijst, dan krijg je de uitgebreide, kies je voor een speciale serie (bijv. On Tour) dan vermeld VW dat er bij deze serie standaard een boordcomputer bijzit, maar, en dit is best smerig van VW, ze vermelden niet dat dit een uitgedunde versie is van de boordcomputer! Deze laatste laat de courante gegevens zien van verbruik, trip, radius, ... maar het enige dat je hierop kan instellen is het signaal dat de wagen moet laten horen als je over een bepaalde snelheid gaat. Je kan dus die snelheid instellen. Voor de rest niks.

Ter verduidelijk foto's van de twee soorten boordcomputers:
                                  De uitgedunde:

De boordcomputer als optie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
                                    De Golf heeft twee soorten boordcomputers. ( ... ) ze vermelden niet dat dit een uitgedunde versie is van de boordcomputer! Deze laatste laat de courante gegevens zien van verbruik, trip, radius, ... maar het enige dat je hierop kan instellen is het signaal dat de wagen moet laten horen als je over een bepaalde snelheid gaat. Je kan dus die snelheid instellen. Voor de rest niks.
                                    Ik heb dus de onderstaande (foto) uitgedunde versie in mijn Golf V, maar ik heb ook het Licht&Zicht -pakket genomen van volkswagen toen ik hem kocht en daarin zit onder andere "Coming Home - Leaving Home"- functie in. Na onderhoud was deze functie gereset omdat de auto lange tijd zonder batterij had gestaan ofzo, toen belde ik volkswagen en die wisten mij te vertellen dat ik dat zelf weer kon aanzetten in het menu van de boordcomputer. Alleen geraak ik er niet in hoe het staat beschreven in de handleiding. Vanavond probeer ik eens LordTom zijn manier maardie manier lijkt erg op die van de handleiding die niet werkte.
                                    Ik laat het resultaat nog weten of het werkt of niet.

Nu lees ik van Xplain dat de uitgedunde versie niks kan instellen, heeft volkswagen dan gelogen tegen mij dat ik die "Coming Home - Leaving Home" functie zelf kon aanzetten?
                                    Als iemand hier weet hoe het moet zou ik het graag weten...

mijn versie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipvdm Bekijk Berichten
                                      Ik heb dus de onderstaande (foto) uitgedunde versie in mijn Golf V, maar ik heb ook het Licht&Zicht -pakket genomen van volkswagen toen ik hem kocht en daarin zit onder andere "Coming Home - Leaving Home"- functie in. Na onderhoud was deze functie gereset omdat de auto lange tijd zonder batterij had gestaan ofzo, toen belde ik volkswagen en die wisten mij te vertellen dat ik dat zelf weer kon aanzetten in het menu van de boordcomputer. Alleen geraak ik er niet in hoe het staat beschreven in de handleiding. Vanavond probeer ik eens LordTom zijn manier maardie manier lijkt erg op die van de handleiding die niet werkte.
                                      Ik laat het resultaat nog weten of het werkt of niet.

Nu lees ik van Xplain dat de uitgedunde versie niks kan instellen, heeft volkswagen dan gelogen tegen mij dat ik die "Coming Home - Leaving Home" functie zelf kon aanzetten?
                                      Als iemand hier weet hoe het moet zou ik het graag weten...

mijn versie:
                                      Als je die versie van boordcomputer hebt kan je dat inderdaad niet instellen. Ga ermee naar de garage en laat hen het doen.

Comment

"Den uitgedunde" zoals jullie hem noemen is normaal de "Boordcomputer". De volledige versie is "Boordcomputer Plus".

Comment

ik heb ook een GOLF GTI uit 2006 ,,ik heb nu op de boordcomputer (service)

hoe moet ik wissen,,heeft iemand verstand hebt, dan hoor ik graag...een ding ,,ik heb geen reset knopje op de rechs hendel...

Comment

Working...
                                          X