Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw E39 520d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw E39 520d

Kan iemand mij uitleggen hoe ik ervoor zorg dat de handrem terug wat "strakker" is? Nu moet ik ze echt helemaal tot boven optrekken. Heb liever dat deze gewoon een centimeter of drie naar boven moet en dat hij dan blijft staan. Nu rol ik wel eens weg op een helling omdat ik niet hard genoeg trok... .

Als het echt moeilijk zelf te doen is, doe ik hem naar de garage, maar anders zou ik het graag zelf proberen.
    Last edited by ; 29/11/2008, 15:12.

Weet niet van dit type bmw maar meestal kan aan de handrem zelf worden geregld en anders remmen a open en daar bijregelen

Comment

Trek eens die hoes onder je handrem los, daar kan het met 2 schroefjes bijregelen. Ik heb de laatste keer bij de keuring ook problemen gehad met de handrem. Blijkbaar één van de zwakkere punten van de E39...
      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Zo maak je de slag van de handrem korter maar weet je nog niet of ze effectief ook goed remmen (verschil tussen links en rechts)

Comment

Bij mij hebben ze toen de wielen eraf gehaald en het wat bijgeregeld. Maar precies heb ik 't niet kunnen zien aangezien ik in de wagen zat om af en toe te remmen
          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Remmen open schoentjes opkuisen remmen wat bijregelen en pompjes checken
            alst met tRommels zijn nje

Comment

Ok, ik ga er dus maar van uitgaan dat ik het niet zelf ga kunnen

Comment

De handrem is het eeuwige probleem bij een E39.
                Wij hebben er ook last van. Handrem werkte al vanaf dag 1 na aankoop niet naar behoren. Thuis hebben we er al mee leren leven na die 10jaar, wij gebruiken onze handrem niet meer.
                Naar het schijnt zit het probleem ter hoogte van de achterwielen. Er moet daar iets vervangen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ewergreen Bekijk Berichten
                  Ok, ik ga er dus maar van uitgaan dat ik het niet zelf ga kunnen
                  Aan de handrem zelf kan je als leek zelf bijregelen maar aan de wielen laat je dat best over aan garage of iemand met ervaring!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                    De handrem is het eeuwige probleem bij een E39.
                    Wij hebben er ook last van. Handrem werkte al vanaf dag 1 na aankoop niet naar behoren. Thuis hebben we er al mee leren leven na die 10jaar, wij gebruiken onze handrem niet meer.
                    Naar het schijnt zit het probleem ter hoogte van de achterwielen. Er moet daar iets vervangen worden.
                    En dat geeft nooit problemen bij de technische schouwing ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                      Aan de handrem zelf kan je als leek zelf bijregelen maar aan de wielen laat je dat best over aan garage of iemand met ervaring!
                      Het gat aan beide kanten omhoog en dan met veel "fingerspitzgefühl" aan de wieltjes draaien ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Het gat aan beide kanten omhoog en dan met veel "fingerspitzgefühl" aan de wieltjes draaien ???
                        Daarvoor heb ik een remtestbank nje

Comment

Daarvoor heb ik een remtestbank nje
                          Nog een geluk dan. Maar dat is geen te betalen uitrusting voor ne simpelen diy'er éh.. (Vroeger met mijn Manta A was dat gemakkelijk, de krik onder de 'pont' en dan twee 'chandelles' erbij onder de behuizing van de steekassen, 'n sleuteltje van 10 en maar draaien, zowel met het sleuteltje als met de wielen, eerst ieder apart en dan met de twee tegelijk om te zien of de weerstand gelijk was. Heb op 13 jaar dat ik er mee reed (186.000 km) nooit een opmerking voor m'n remmen gehad).

Comment

tegenwoordig zijn remmen zeer complex geworden en nog weinig zelf aan te foefelen hoor
                            Tegenwoordig moet er worden electronisch ontlucht

Comment

tegenwoordig zijn remmen zeer complex geworden en nog weinig zelf aan te foefelen hoor
                              Tegenwoordig moet er worden electronisch ontlucht
                              Ja, zoals bij zoveel is er tegenwoordig nog weinig zelf aan te doen, maar dat wil niet zeggen dat alles tegenwoordig zoveel beter is éh. Als men vroeger wat aandacht besteedde aan zijn ontsteking (vis pl. en condensateur jaarlijks vervangen) en ook de 'avance' wat in 't oog hield dan was er weinig anders dat u kon in panne laten staan, tegenwoordig is het kleinste niemendalleke al genoeg om u op nen depanneur te doen belanden.

Comment

Working...
                              X