Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamp vervangen Ford Focus '07

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lamp vervangen Ford Focus '07

Iemand enig idee hoe je lamp vervangt bij een Focus Clipper 2007 ? Langs bestuurderskant, het kruislicht dus. De balk van het voorfront loopt net achter het deksel van die koplampunit, moet heel die unit eruit ?
    Ik ken nix van Ford, is mijn auto niet en boekjes liggen er al evenmin in

Daar staat wel 1 grote schroef die ik kan los maken, en dan komt heel dat ding er wel uit.
    Maar vrees dat dan de regeling omzeep gaat zijn van de lichten... Iemand ervaring ?

Door steeds 'vollere' motorcompartimenten worden zulke 'kleinigheden' als een lamp vervangen langzamerhand moeilijker en moeilijker.

Ga gewoon effe langs bij je dealer, die is dat gewoon.

Comment

Misschien eens proberen via de wielkast ? Mijn Renault heeft daar speciale uitsparingen voor die dienen om de lampen te kunnen vervangen.

Comment

Is bij een A-klasse ook zo dacht ik. Hier staat echt een deksel op waar je langs de motorruimte aan moet...
        Het is lampenweek, gisteren bij een Passat vandaag bij een Jetta maar bij deze Focus moet ik toch 2x nadenken.

Comment

Tis al opgelost, 1 grote schroef los draaien en heel die lampunit eruit halen. Kaske achteraan los klikken, de stekker eruit halen en je kan aan de lamp. Is trouwens een H7 voor moest iemand dat zich ooit afvragen.

Wel raar dat je heel die unit er moet uit halen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
            Iemand enig idee hoe je lamp vervangt bij een Focus Clipper 2007 ? Langs bestuurderskant, het kruislicht dus. De balk van het voorfront loopt net achter het deksel van die koplampunit, moet heel die unit eruit ?
            Ik ken nix van Ford, is mijn auto niet en boekjes liggen er al evenmin in

Daar staat wel 1 grote schroef die ik kan los maken, en dan komt heel dat ding er wel uit.
            Maar vrees dat dan de regeling omzeep gaat zijn van de lichten... Iemand ervaring ?
            Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Door steeds 'vollere' motorcompartimenten worden zulke 'kleinigheden' als een lamp vervangen langzamerhand moeilijker en moeilijker.

Ga gewoon effe langs bij je dealer, die is dat gewoon.
            Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
            Tis al opgelost, 1 grote schroef los draaien en heel die lampunit eruit halen. Kaske achteraan los klikken, de stekker eruit halen en je kan aan de lamp. Is trouwens een H7 voor moest iemand dat zich ooit afvragen.

Wel raar dat je heel die unit er moet uit halen....

Ik heb dat nog vorige week met mijn Fiesta '07 gedaan. De motorruimte is echt veel te klein! Ik ben op zaterdag naar de dealer geweest omdat ik zondag in Duitsland en Nederland zou rondtoeren 's nachts. Maar omwille van de feestdag moest ik wachten tot woensdag en dan nog zou het moeilijk gaan .

Dan maar zo een lampje gekocht in een winkel, niet veel verder en thuis beginnen klussen.

Eerst moest ik mijn Ford grille eruit halen. Dit is er ingeklikt, dus dat was goed trekken en dat was eruit. Dan zijn er enkele vijzen die je moet losmaken en dan serieus trekken en sleuren om die lichtblok eruit te halen! Ik heb er zeker een kwartier aan zitten prullen om dat ding eruit te krijgen, want dat wordt zo overal tegengehouden door verscheidene body parts. Als je het lichtblok eruit heb gehaald kan je de rubberen afsluitkap achteraan eruit halen, je lampje verwisselen (LET OP: kom niet met je blote handen aan de hallogeenlamp) en vergeet niet dat rubberen afsluitkapje er terug op te plaatsen (ik was dat vergeten en kon dus opnieuw beginnen). Friemel de lichtblok er terug in (weer een kwartier) en zet hem vast. Dan uw gril er terug inklikken, maar let erop dat zo dat zwart dingetje om uw motorkap open te doen, bovenop de die gril ligt. Anders krijg je de volgende keer uw motorkap amper open (been there, done that ). Nu moet je eigenlijk enkel nog uw lichten laten afstellen of zelf als je dat kan en het is prima.

Lampje kostte 7€.... in principe was het wel gratis, maar ik had geen goesting om met maar 1 lamp in Duitsland rond te bollen . Bovendien vind ik het leuk om zo'n dingen te doen, lekker uw handen vuil maken.

Comment

ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
              de clio van men vrouw heeft een kapot oog links. en laat dat nu net de kant zijn waar ze achter de unit de zekeringskast gezet hebben. rechts is er geen probleem maar links kan je dus onmogelijk eraan. dus moet heel die blok eruit.
              2keer dan nog. want de winkel heeft me een verkeerde lamp meegegeven. dus mag ik eerst die unit eruit vijzen, lamp eruit halen unit er terug in. naar die winkel achter een lamp volgens voorbeeld en dan weer unit eruit en goede lamp erin.

waarom kon de rechterlamp nu niet springen.

Comment

Bagger

Comment

Working...
                X