Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dieselgeur in motorruimte nissan qashqai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• dieselgeur in motorruimte nissan qashqai

betreft een nissan qashqai 1.5 dci 2008

sinds 2 dagen is er een dieselgeur waar te nemen uit de motorruimte.
    de geur komt het motorblok waar de diesel in de motor gaat.
    er zijn geen lekken te bespeuren maar het verbruik is ook gestegen.
    weet iemand wat dit probleem kan zijn? dichtingen? vuile diesel?...

groeten

Kan bijna niet anders dan een lek zijn. Misschien eens een handoplegging proberen.

Comment

ga gewoon naar uw garage en leg uw probleem uit

Comment

daar ik veronderstel dat hij nog in garantie is zou ik naar de garage gaan.
        zij zijn getraind in de mensen met een kluitje in het riet te sturen.

Comment

klopt is inderdaad nog in garantie maar het is wat moeilijk om op zondag een garage te vienden die open is en het probleem is opgelost het is mijn wagen
          toch bedankt voor de reactie's

Comment

En al nieuws ?

Comment

ja ben terug geweest en het was een retour leiding van de motor waar een fit in zat dit hadden ze binne een 45 min gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snake147 Bekijk Berichten
                ja ben terug geweest en het was een retour leiding van de motor waar een fit in zat dit hadden ze binne een 45 min gemaakt

Yep... gebeurt vrij vaak.

Die motoren liggen ook in de nieuwe laguna's en scenics, reourleidingen hebben de neiging om nogal snel te gaan lekken.

Normaal wordt de startmotor ook vervangen als het onder garantie is (deze zit daar iets onder) omdat de diesel daar normaal recht op loopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                  Yep... gebeurt vrij vaak.

Die motoren liggen ook in de nieuwe laguna's en scenics, reourleidingen hebben de neiging om nogal snel te gaan lekken.

Normaal wordt de startmotor ook vervangen als het onder garantie is (deze zit daar iets onder) omdat de diesel daar normaal recht op loopt.
                  En ze overwegen geen terugroepactie dan?

Oke, tis diesel maar toch, brandstof die op electronica loopt

Comment

Renault motoren waren toch betrouwbaarder geworden na de miserie met de 2.2Dci had ik gehoord,mooi niet zo te zien. Ik kan daar niet tegen hé. Mensen geven zo veel geld aan een auto en na een maand zijn er problemen mee,en de dealers en invoerders komen af met de dooddoener "aja,een gekend probleem".... Kunnen ze in hemelsnaam deze problemen niet preventief voorkomen in zulke situaties. Daaraan kan je toch klasse merken herkennen hé. Iedereen heeft nl zijn problemen maar om even iets uitteleggen: bij Jaguar waren er problemen met de afstandsbedieningen. Iedere klant kreeg een brief en mocht nieuwe afstandsbediening laten programeren om te vermijden dat de mensen ergen zouden staan en hun kar nimmer open krijgen..... Dat is service,
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

LandRover is ook zo'n merk, precies dat alle Engelse merken eerlijker zijn in zo'n zaken. Toen mijn Freelander bijna een jaar oud was kreeg ik een brief om hem eens bij de dealer binnen te brengen. Na afspraak werd me uitgelegd dat, in geval de achterste knaldemper pot moest afbreken, dit gevaar zou kunnen opleveren want die zou dan, al rijdende, op de grond terecht kunnen komen en zo van alles en nog wat veroorzaken. Dus hebben ze gewoon een extra pat bijgezet vanachter waardoor die pot, moest de buis toch afbreken (wat ik nog nooit gehoord heb trouwens) door die extra pat gewoon onder de wagen zou blijven hangen zonder op de grond terecht te komen. De dag dat de wagen binnen was heb ik een gratis vervangwagen gekregen en toen ik mijn wagen ging afhalen lag er nog een mooie Maglite op m'n zetel, in het LR groen en met LandRover in gegraveerd. Op mijn vraag of dat voor mij was werd me gezegd dat LR dit deed om zich te verontschuldigen voor de veroorzaakte overlast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        En ze overwegen geen terugroepactie dan?

Oke, tis diesel maar toch, brandstof die op electronica loopt
                        Voor dit niet nee... toch niet voor zover ik weet. Het komt vaak voor, maarja... hoeveel 1.5 Dci motoren worden er niet afgeleverd, dus "veel" is relatief op dat grote aantal natuurlijk.

Het is en blijft natuurlijk een probleem dat vrij vaak voorkomt... maar er is ook (nog) geen verbetering voor handen... het wordt nu altijd vervangen (meestal in garantie), maar ik heb 2 weken geleden zo'n retourleiding vervangen bij een laguna en de week voordien was dit blijkbaar ook al eens vervangen geweest (kan natuurlijk ook slecht werk zijn geweest door de vorige... een vuiltje en het is om zeep en het begint te lekken )

Comment

Working...
                        X