Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slippende koppeling!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• slippende koppeling!

Hey,
    Daarnet heb ik eventjes "serieus" doorgetrokken aan de lichten en mijn koppeling begon te slippen. Ik had dit nog nooit gehad en ik dacht eerst dat ik weelspin had in 1e dus ik verleg naar 2e volgas en dit bleef zo (toen gestopt omdat ik merkte dat het gen wielspin kon zijn). Daarna rustig huis gereden en niks meer van gemerkt. Uiteraard rook ik wel een serieus verbrande lucht. Kan dit ernstig kwaad voor mijn koppeling? (dit is dus de 1e maal dat ik dit heb). auto : 318is. (1993)
    grtz
    Last edited by mysticwizard; 27/10/2008, 23:47.

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
    Hey,
    Daarnet heb ik eventjes "serieus" doorgetrokken aan de lichten en mijn koppeling begon te slippen. Ik had dit nog nooit gehad en ik dacht eerst dat ik weelspin had in 1e dus ik verleg naar 2e volgas en dit bleef zo (toen gestopt omdat ik merkte dat het gen wielspin kon zijn). Daarna rustig huis gereden en niks meer van gemerkt. Uiteraard rook ik wel een serieus verbrande lucht. Kan dit ernstig kwaad voor mijn koppeling? (dit is dus de 1e maal dat ik dit heb). auto : 318is. (1993)
    grtz
    als ik naar het bouwjaar kijk denk ik dat u koppeling inderdaad aan vervanging toe is, maar rustiger rijden zal wel nog kunnen

Comment

Je koppeling wordt er niet beter van uiteraard, maar verder dan je koppelingsplaat kan je weinig schade aanbrengen.

Bij nieuwere wagens moet je dit niet proberen, 2massa vliegwielen worden niet graag warm...

Comment

zit de kans er nu dik in dat ik dit nu meer ga krijgen? OF kan het zijn dat (natuurlijk als ik niet meer zo wil vertrekken ) het niet meer voorkomt?

Comment

vertrek eens met een clutch dump en kijk of hij nog slipt

Comment

. Kan ik het ook teweten komen door bij lage snelheid in 4e versnelling te rijden en volgas te geven?

Comment

. Kan ik het ook teweten komen door bij lage snelheid in 4e versnelling te rijden en volgas te geven?
              inderdaad, zo kan het ook

Comment

allright kzal het dan sebiet es proberen , kmoet eerst blokken Op hoop van zegen

Comment

Ook al kan je er nu nog wel even mee verder waarschijnlijk, hou u toch maar klaar dat je binnen niet al te lange termijn dit moet laten vervangen, eens het echt op is kan je misschien eens ergens staan zonder dat je nog weg geraakt, en das lastiger natuurlijk.

Comment

thx Jupke.

Comment

manifesteert zich meestal het eerst in de hogere versnellingen, bij volgas gaan. Je hoort de motor hogere toeren beginnen maken zonder dat de rest volgt . Ik had er dan nog geen last van in lagere versnellingen, dus bij U zal het al verder geëvolueerd zijn.

heb onlangs zo de koppeling van de Ducato(dat is een camionnette hé) moeten vervangen, kostte mij een 800 €

Comment

verder gevorderd? Het is de eerste keer dat ik dit ooit heb gehad.
                        Kging sprintje trekken (laat ons zeggen : koppeling ingeduwd, gas geven tot 4000 toeren en koppeling lossen en gaan met de banaaan). Alleen gingen we niet te snel vooruit maar de toerenteller liet zich wel gaan ^^. (Dit doe ik overigens nooit ).

Comment

kan nooit kwaad van af en toe eens hoger te schakelen dan 2de hoor , motor draait rustiger dan

Comment

Olie op de koppelingsplaat?

Comment

Maakt het overigens verschil als de auto al warm gereden is of niet dat de koppeling begint te slippen?

Comment

Doe eens een koppelingstest.

- Handrem optrekken
                                - in 5de leggen (koppelingspedaal ingedrukt blijven houden)
                                - toerental op dat van max koppel brengen en daar houden
                                - koppelingspedaal laten schieten.

Als je motor niet stante pede stilvalt heb je een slippende koppeling. Let op: niet meer dan 2x kort na mekaar doen!

Comment

door al die testjes ga ik mijn wagen nog om zeep helpen ook heb ik het gevoel
                                  Maar ik zal het deze middag ook wel eens proberen
                                  En moet mijn handrem gedurende heel die test opgetrokken zijn?

Comment

door al die testjes ga ik mijn wagen nog om zeep helpen ook heb ik het gevoel
                                    Maar ik zal het deze middag ook wel eens proberen
                                    En moet mijn handrem gedurende heel die test opgetrokken zijn?
                                    Ja, zéér goed opgetrokken!
                                    Best wel niet voor een muurtje of in de garage doen. Als je koppeling slipt kan je een dikke meter vooruit schieten.

Als je koppeling goed is valt 'ie meteen stil en zal je auto quasi niet vooruit schieten.

Comment

allee kzal het sebiet nekeer proberen .

Comment

Ok done. Hij viel onmiddellijk stil en is niet naar voor gevlogen...

Comment

Working...
                                        X