Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar kan je diesel laten testen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar kan je diesel laten testen?

Bij een eventuele aankoop van een tweedehands wagen met dieselmotor zou ik de motor graag willen laten testen, b.v. compressie e.d.

Waar kan ik dit laten doen? Ik dacht dat Bosch Diesel centra dit doen?

Zou ik het laten doen en weet iemand hoeveel het kost?

Bij het vtb-VAB diagnosecentrum?

Comment

compressietest? kun je zelf doen... indien je beschikt over een meter natuurlijk
      De meeste garages zouden dit zelfs moeten doen... duurt misschien 15 min. ofzo, zelfs minder. Probeer ook een lektest uit te (laten) voeren; hierbij kan zelfs de exacte plaats aangewezen worden waar er zich problemen bevinden (motor moet bij BDP einde compressie/begin arbeid maximaal zo'n 5 a 10% lek geven meen ik mij te herinneren)

Comment

Ik heb totaal geen ervaring met zulke zaken, laat staan dat ik een meter heb.

Als die VAB-diagnose ook een uitgebreide diagnose doet van de motor, zou ik dat wel overwegen b.v.

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift²
        compressietest? kun je zelf doen... indien je beschikt over een meter natuurlijk
        De meeste garages zouden dit zelfs moeten doen... duurt misschien 15 min. ofzo, zelfs minder. Probeer ook een lektest uit te (laten) voeren; hierbij kan zelfs de exacte plaats aangewezen worden waar er zich problemen bevinden (motor moet bij BDP einde compressie/begin arbeid maximaal zo'n 5 a 10% lek geven meen ik mij te herinneren)

Comment

iedere garage doet dit, wat versta je onder volledige diagnose?
          eens aan de pc hangen, lektest en compressietest, gastest... kost natuurlijk allemaal wat.

Comment

Met volledig bedoel ik: hoe meer controle, hoe beter.
            Uiteindelijk gaat het me vooral om compressie en mogelijke lekken.

Zolang het redelijk blijft mag dat natuurlijk wat kosten.

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
            iedere garage doet dit, wat versta je onder volledige diagnose?
            eens aan de pc hangen, lektest en compressietest, gastest... kost natuurlijk allemaal wat.

Comment

VAB kan pas begin juni, deze maand is volgeboekt.

Comment

'k wist niet dat die het zo druk hadden

Comment

VAB is sinds vorige maand ook begonnen met mobiele diagnoses. Misschien heb je de reuzetruck al ergens zien staan. Het succes hiervan is overweldigend, veel groter nog dan verwacht. Vandaar de lange wachttijd momenteel.

Comment

jep VAB checkt bijna alles.
                    dus heel volledig.
                    Prijs is er ook naar: 125euro of zelfs nog iets meer voor een volledige check

Comment

Working...
                    X