Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Clark met LPG problemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Clark met LPG problemen

    Hallo,

    Sinds lange tijd (vorige zomer) hebben we hier problemen met onze Clark. Het gaat om een Clark C500-55 LPG. Dit is er eentje die af fabriek een LPG installatie heeft. Hoog moderne dingen staan er niet op, de clark is zeer oud.
    De symptomen:
    Als de motor start, dan kan je hooguit 10 à 15m rijden eer hij het begeeft. Als je geluk hebt, dan kan je terug starten als je een half uurtje of wat langer wacht. Heb je echt veel geluk dan kan je er een 15min mee werken.
    Deze zomer bleef de clark wel goed draaien, maar enkel als mooi (warm) weer was.
    Vandaag was het geen echt schitterend weer, maar echt slecht toch ook niet. Toch was het opnieuw miserie.

    Wij hebben al gedacht aan de ontsteking, maar dat lijkt hoe langer hoe minder waarschijnlijk. Als de clark het begeeft en je laat hem gewoon staan, kan je 9 op de 10 weer gewoon starten (niet voor lang maar toch). Die ontsteking kan zich toch niet zelf verzetten.

    Nu denken we dat het aan de LPG installatie ligt, wegens de temperatuur gevoeligheid.

    Die clark hebben we wel niet veel nodig, maar toch moet de boel eens gemaakt worden. De laatste 4 jaar heeft de clark maar een 50 à 60 uur gedraaid, dus dat zegt genoeg. Zonder clark is het ook niet doenbaar aangezien in ons magazijn palletrekken tot 4.5 hoogte staan.

    Onze garagist heeft er al verschillende keren naar gekeken, maar het ontbreekt hem aan LPG specifieke kennis en apparatuur om LPG te testen.

    Is er iemand die van die materie verstand heeft?
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

  • #2






    Geen flauw idee maar misschien toch eens iemand laten komen die er wat verstand van heeft. Er zal wel ergens een merk op dat ding staan? Of een telefoonnummer?
    2002 MX-5 NB 1.6

    2011 Honda PCX

    Comment


    • #3
      Komt 'ie van KHB?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        ...Het gaat om een Clark C500-55 LPG. ...
        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        ... Er zal wel ergens een merk op dat ding staan? Of een telefoonnummer?

        Powered by Detroit Diesel.

        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
          Komt 'ie van KHB?

          Wat mag dat wezen?
          Powered by Detroit Diesel.

          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
            Wat mag dat wezen?
            't Kempisch Heftruck bedrijf, zowat het bekendste in België.

            Comment


            • #7
              duidelijk een probleem van watercirculatie !!!

              even kijken of er nog genoeg koelvloeistof in zit, zowel, kan het zijn dat de waterpomp niet meer werkt of het koelwater is roest en de verdamper zit dicht met roest.

              Als je de clark even laat draaien zal je wel voelen dat deze ijskoud komt te staan !!

              even je watercircuit nakijken en je kan weer bollen en heffen vooral

              succes !!

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                't Kempisch Heftruck bedrijf, zowat het bekendste in België.
                jaja tuurlijk.
                hier de bekenste van de wereld.

                www.tvh.be het enige bedrijf ter wereld waar je nog aan stukken van clark kunt geraken.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Mecanieker Bekijk Berichten
                  duidelijk een probleem van watercirculatie !!!

                  even kijken of er nog genoeg koelvloeistof in zit, zowel, kan het zijn dat de waterpomp niet meer werkt of het koelwater is roest en de verdamper zit dicht met roest.

                  Als je de clark even laat draaien zal je wel voelen dat deze ijskoud komt te staan !!

                  even je watercircuit nakijken en je kan weer bollen en heffen vooral

                  succes !!

                  Kan je dat even wat verder uitleggen? Ik ben een leek op gebied van motoren en zeker voor LPG.

                  Koelvloeistof zit er in alle geval nog genoeg in.
                  De koelvloeistof verwarmt dan eigenlijk de verdamper?
                  Dan heb je toch altijd een koude verdamper als je de motor net start?

                  mvg
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    Kan je dat even wat verder uitleggen? Ik ben een leek op gebied van motoren en zeker voor LPG.

                    Koelvloeistof zit er in alle geval nog genoeg in.
                    De koelvloeistof verwarmt dan eigenlijk de verdamper?
                    Dan heb je toch altijd een koude verdamper als je de motor net start?

                    mvg
                    maar voor te starten werkt het met een bimetaal denk ik zoals een "choke" van een benzinewagen.

                    Comment


                    • #11
                      Hoe komt het dan dat je de clark soms gewoon niet kan starten?
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #12
                        morgen op het werk vraag ik het eens aan iemand die voortdurens aan "clarks" werkt en veel ervaring heeft met lpg.
                        mijn gok gaat naar een vervuilde carburator of een kapotte verdamper.

                        Comment


                        • #13
                          in alle geval al bedankt!
                          Powered by Detroit Diesel.

                          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                          Comment


                          • #14
                            Lijkt me inderdaad een probleem met het koelwater. Voor de verdamper is dat water dus eigelijk verwarmwater. Als de verdamper niet genoeg koelvloeistof krijgt bevriest de lpg en start hij niet meer (LPG wordt uiteraard ijskoud als die verdampt, vandaar de circulatie van koelvloeistof in de verdamper). Laat je hem ff staan dan is die verdamper weer wat opgewarmt en doet hij het weer even.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                              Lijkt me inderdaad een probleem met het koelwater. Voor de verdamper is dat water dus eigelijk verwarmwater. Als de verdamper niet genoeg koelvloeistof krijgt bevriest de lpg en start hij niet meer (LPG wordt uiteraard ijskoud als die verdampt, vandaar de circulatie van koelvloeistof in de verdamper). Laat je hem ff staan dan is die verdamper weer wat opgewarmt en doet hij het weer even.
                              Lijkt me een heel zinnige uitleg.


                              Maar moet de motor dan niet warmlopen?


                              Edith zegt dat die verdamper waarschijnlijk redelijk hoog staat en er dus in de motor nog water kan zijn maar bovenaan niet meer?

                              Comment


                              • #16
                                Verdamper vervangen en of filtertje vervangen en je probleem zal opgelost zijn.
                                De inlaatcollector kan ook volledig volgekoekt zijn met smerige brij, eigen aan lpg.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                  Lijkt me inderdaad een probleem met het koelwater. Voor de verdamper is dat water dus eigelijk verwarmwater. Als de verdamper niet genoeg koelvloeistof krijgt bevriest de lpg en start hij niet meer (LPG wordt uiteraard ijskoud als die verdampt, vandaar de circulatie van koelvloeistof in de verdamper). Laat je hem ff staan dan is die verdamper weer wat opgewarmt en doet hij het weer even.
                                  Kan het ook zijn dat de verdamper niet via het water verwarmd wordt, maar via een elektische weerstand oid?

                                  Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                                  Verdamper vervangen en of filtertje vervangen en je probleem zal opgelost zijn.
                                  De inlaatcollector kan ook volledig volgekoekt zijn met smerige brij, eigen aan lpg.
                                  Is dat doenbaar om dat te reinigen?

                                  Ik heb al eens een keer gehoord dat niet elk LPG mengsel geschikt is voor elke LPG motor omdat de verhoudng tussen butaan en propaan bepaald hoe zuiver het gas, en dus ook bepaalt hoe zuiver de verbranding. Klopt dit ennigzins?
                                  Powered by Detroit Diesel.

                                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    volgens mijn collega zal je probleem bijna zeker in je verdamper zitten
                                    1-het koelwatercircuit zit verstopt.
                                    2-een membraam in de verdamper heeft het begeven door het weinige gebruik (verweerd)
                                    3-thermostaat kapot ??
                                    hoe controleer je dat ,

                                    start de motor en als de verdamper binnen de kortste keren ijskoud aanvoelt dan zal je koelwatercircuit waarschijnlijk verstopt zitten.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                      volgens mijn collega zal je probleem bijna zeker in je verdamper zitten
                                      1-het koelwatercircuit zit verstopt.
                                      2-een membraam in de verdamper heeft het begeven door het weinige gebruik (verweerd)
                                      3-thermostaat kapot ??
                                      hoe controleer je dat ,

                                      start de motor en als de verdamper binnen de kortste keren ijskoud aanvoelt dan zal je koelwatercircuit waarschijnlijk verstopt zitten.
                                      verdamper zal waarschijnlijk wel goed zijn naar mijn vermoeden, want als het echt goed warm is buiten gaat ie goed.... 99% je koelwatercircuit zoals ik al vertelde

                                      succes !!

                                      Comment


                                      • #20
                                        'k zal er morgen eens een foto van maken, van dat boeltje. 'k ben niet 100% zeker of de verdamper is wat ik denk dat de verdamper is.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X