Hallo,
Sinds lange tijd (vorige zomer) hebben we hier problemen met onze Clark. Het gaat om een Clark C500-55 LPG. Dit is er eentje die af fabriek een LPG installatie heeft. Hoog moderne dingen staan er niet op, de clark is zeer oud.
De symptomen:
Als de motor start, dan kan je hooguit 10 à 15m rijden eer hij het begeeft. Als je geluk hebt, dan kan je terug starten als je een half uurtje of wat langer wacht. Heb je echt veel geluk dan kan je er een 15min mee werken.
Deze zomer bleef de clark wel goed draaien, maar enkel als mooi (warm) weer was.
Vandaag was het geen echt schitterend weer, maar echt slecht toch ook niet. Toch was het opnieuw miserie.
Wij hebben al gedacht aan de ontsteking, maar dat lijkt hoe langer hoe minder waarschijnlijk. Als de clark het begeeft en je laat hem gewoon staan, kan je 9 op de 10 weer gewoon starten (niet voor lang maar toch). Die ontsteking kan zich toch niet zelf verzetten.
Nu denken we dat het aan de LPG installatie ligt, wegens de temperatuur gevoeligheid.
Die clark hebben we wel niet veel nodig, maar toch moet de boel eens gemaakt worden. De laatste 4 jaar heeft de clark maar een 50 à 60 uur gedraaid, dus dat zegt genoeg. Zonder clark is het ook niet doenbaar aangezien in ons magazijn palletrekken tot 4.5 hoogte staan.
Onze garagist heeft er al verschillende keren naar gekeken, maar het ontbreekt hem aan LPG specifieke kennis en apparatuur om LPG te testen.
Is er iemand die van die materie verstand heeft?
Sinds lange tijd (vorige zomer) hebben we hier problemen met onze Clark. Het gaat om een Clark C500-55 LPG. Dit is er eentje die af fabriek een LPG installatie heeft. Hoog moderne dingen staan er niet op, de clark is zeer oud.
De symptomen:
Als de motor start, dan kan je hooguit 10 à 15m rijden eer hij het begeeft. Als je geluk hebt, dan kan je terug starten als je een half uurtje of wat langer wacht. Heb je echt veel geluk dan kan je er een 15min mee werken.
Deze zomer bleef de clark wel goed draaien, maar enkel als mooi (warm) weer was.
Vandaag was het geen echt schitterend weer, maar echt slecht toch ook niet. Toch was het opnieuw miserie.
Wij hebben al gedacht aan de ontsteking, maar dat lijkt hoe langer hoe minder waarschijnlijk. Als de clark het begeeft en je laat hem gewoon staan, kan je 9 op de 10 weer gewoon starten (niet voor lang maar toch). Die ontsteking kan zich toch niet zelf verzetten.
Nu denken we dat het aan de LPG installatie ligt, wegens de temperatuur gevoeligheid.
Die clark hebben we wel niet veel nodig, maar toch moet de boel eens gemaakt worden. De laatste 4 jaar heeft de clark maar een 50 à 60 uur gedraaid, dus dat zegt genoeg. Zonder clark is het ook niet doenbaar aangezien in ons magazijn palletrekken tot 4.5 hoogte staan.
Onze garagist heeft er al verschillende keren naar gekeken, maar het ontbreekt hem aan LPG specifieke kennis en apparatuur om LPG te testen.
Is er iemand die van die materie verstand heeft?
Comment