Mededeling

Collapse
No announcement yet.

restauratie oldtimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • restauratie oldtimer

    Daar ik niet zoveel van techniek weet in algemeen van autos!
    Soms niemand die me kan helpen bij het restaureren van een porsche 928??
    Reio west vlaanderen !
    alvast bedankt

  • #2
    1. Ik wil wel meehelpen
    2. ... maar weet er helaas niet zoveel van. Schuren en plamuren é
    3. West-Vlaanderen is groot.

    Comment


    • #3
      Als het niet ver van mij is, wil ik wel komen helpen of kijken en wat 'ervaring' opdoen.

      Waar is het precies ?

      Comment


      • #4
        regio ieper
        zoek iemand die er iets vanaf weet van autos en restaureren!
        anders begin ik er voorlopig niet aan

        groeten

        Comment


        • #5
          carrosseriewerk wil ik wel es een dagje komen doen

          Comment


          • #6
            Ieper is me wat ver, maar als je er wat mee bent: de werkplaatshandboeken kan je downloaden. Daarmee is't werk natuurlijk nog niet gedaan....

            Verder zijn er, vooral in de States, nogal wat sites waar je een en ander op kan terug vinden. Deze bijvoorbeeld: http://www.928intl.com/repair.htm.

            Succes!

            Comment


            • #7
              Wat is er eigenlijk aan te restaureren? Carosserie of ook motorisch enzo. Of alles ?

              Comment


              • #8
                www.decanpower.be
                Ruime ervaring met serieuze restauratie, ook van Porsche. Neem maar eens een kijkje op de site.
                Gelegen in Nieuwpoort en met een stand op Auto-Retro in Brugge 30/31 januari 2010.

                Groeten.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mav Bekijk Berichten
                  regio ieper
                  zoek iemand die er iets vanaf weet van autos en restaureren!
                  anders begin ik er voorlopig niet aan

                  groeten
                  if you wanna do something right.
                  you'll have to do it yourself.
                  http://www.cccforum.be/forum/index.p...opic=5678&st=0 <= deze persoon heeft een volledige restauratie gedaan ( body off van een 1990 firebird ) en die is van bij u in de buurt.
                  je kan eens door het volledige topic scrollen om te zien wat er allemaal gebeurde en welke problemen hij allemaal tegen kwam.
                  ( neem nota dat een auto die je uit elkaar haalt 3x zoveel plaats inneemt als een gewone auto. dus je garage of werkplaats moet al groot genoeg zijn )

                  Comment


                  • #10
                    de mijne staat hier : http://www.ccr-vanleuven.nl/projecte...ba74cc96d9#c17
                    ongeveer een uurtje rijden?

                    anders moet je eens luisteren bij : Matthijs in Maldegem zie : http://www.porsche356forum.eu/viewto...&t=545&start=0

                    Criel in Ledeberg bij Gent

                    ...


                    MVG
                    Stefan

                    Comment


                    • #11
                      Onlineshop voor carrosserie-onderdelen, carrosserieplaatwerk en reparatie-onderdelen voor oldtimers en youngtimers

                      www.bestclassicparts.com

                      Bij ons vindt u onderdelen voor de chassis en karrosserie, metaalonderdelen, elektrolytisch verzinkt plaatwerk, plaatonderdelen en auto-onderdelen.
                      Voor de volgende merken hebben wij reparatiestukken in ons assortiment: Citroën, Austin Morris, Renault, Mercedes, VW, Opel, BMW, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Ford, Audi, Peugeot en Mazda.

                      Comment


                      • #12
                        ik vermoed dat je het zelf wil doen en niet ergens binnensteken?

                        als je niet teveel van techniek kent, zou je een avondschool oldtimertechniek kunnen volgen. daar leggen ze de basis uit hoe je remmen reviseert, een blok open haalt, ...
                        als het een lange opleiding is, kan je zelf onderdelen meenemen om daar te demonteren. het is allemaal zo moeilijk niet hoor. het ergste is gewoon eraan beginnen.
                        en VEEEEEEEEEEL fotos nemen.

                        ik ben jaren terug begonnen met eens bougies los te draaien, oliefilter vervangen en eens een vastgelopen remklauw vervangen (vervangen, niet herstellen).
                        dan eens een kapotte versnellingsbak, 2weken op internet gezocht (en niks gevonden dat me hielp) en uiteindelijk gewoon de auto omhoog gezet, boutjes gaan losdraaien en bak eronderuit gehaald. en toen bleek niet de bak kapot te zijn, maar men koppeling (zoveel wist ik er dus van).
                        en men werkruimte toen was: een kassei oprit, een paar snelbouwstenen uit de gamma als steunen, 1 krik, dooske dopsleutels, set steeksleutels en een hamer.


                        en naarmate de jaren vorderden kreeg ik meer en meer problemen die ik zelf kon oplossen... cilinderkoppen die sneuvelen en vervang, motoren swappen, bakken swappen, ombouwen naar andere modellen (4-bak naar 5bak, ander model motor...). tot zelf het ombouwen van een automaat naar manueel (en das niet zo simpel als gewoon de pedalen en bak te wisselen, want die automaat tunnel was groter waardoor er geen ruimte was voor 3pedalen te steken). (in grote lijnen heb ik het hier zowat uitgeschreven, en er wordt nog gebruik gemaakt van die pagina door andere escort gebruikers nu http://fcapri.homelinux.com/fcapri/escort3/escort.htm )

                        terwijl je bezig bent, kan je ook een topic starten hier (of op ander forum) en fotootjes plaatsen. als je ergens vast zit, zullen er altijd wel mensen tips kunnen geven of zelf een handje komen helpen.

                        je hebt vooral veel plaats nodig, beetje gezond verstand en een beetje handige harry zijn.

                        voor carosserie, als je niet kan lassen, ga een cursus lassen volgen in avondschool, kan ik echt aanraden. ik heb al een opleiding oldtimerrestauratie achter de rug, en buiten een plaatje inbakken en veel plamuren, heb ik daar niks gezien. paar lessen waren gewijd aan het inlassen van een plaatje.
                        ik heb dan ook een cursus lassen gestart in datzelfde jaar en in die opleiding werden er 2-3 weken gewijd aan 'instellen van het las apparaat', dan een aantal weken 'hoe slechte lassen herkennen'.
                        na die opleiding waren men laskunsten dus al een stuk beter. en oefenen, oefenen, oefenen... (kan je ook genoeg op een avondschool). zoek jezelf een sloopdeur, haal er een stuk uit, las het er weer in. dan maak je daar de fouten op en niet op je porsche.
                        nu 10jaar later is dit men werkplekkie
                        Last edited by ; 09/02/2013, 09:41.

                        Comment


                        • #13
                          fcapri, je had je de moeite om uw hele verhaal te typen kunnen besparen. Topic stamt nog van 2008. Werd gewoon omhoog gekickt door ene die reclame wilt maken voor zijn bedrijf.

                          Comment


                          • #14
                            hmm, vind van niet. Zijn post bevat heel wat waarheid voor zij die de sprong willen wagen om aan iets zelf te beginnen.
                            www.peugeotforum.be

                            Comment

                            Working...
                            X