Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ongelijke banden slijtage bij mijn BMW 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ongelijke banden slijtage bij mijn BMW 118d

Hallo,

heb sinds 15 maanden een 1 reeks en sinds kort begin ik erop te letten dat de banden vooraan meer slijten aan de buitenkant dan aan de binnenkant.
    Het was een premium selection van 6 maand oud als ik hem kocht.
    Zou dit in garantie kunnen geregeld worden of ga ik gewoon naar mijn banden centrale en laat ik hem daar uitlijnen?
    Denk dat daarmee het toch zou moeten opgelost zijn of niet?

Greetz...

Oorspronkelijk geplaatst door AFX Bekijk Berichten
    Hallo,

heb sinds 15 maanden een 1 reeks en sinds kort begin ik erop te letten dat de banden vooraan meer slijten aan de buitenkant dan aan de binnenkant.
    Zou dit in garantie kunnen geregeld worden of ga ik gewoon naar mijn banden centrale en laat ik hem daar uitlijnen?

Greetz...

foto?

Comment

Nee,

Moet ik nog doen.
      Maar het valt op als je de band in drie verdeeld enkel de buitenste lijn ongeveer over een cm of 4...

Comment

Hallo,

Greetz...
        Probleem voorleggen waar je 'm hebt gekocht en vragen of ze 'm binnen garantie zouden willen uitlijnen.

Comment

Denk het ook, maar ik zal wel eens bellen vooraf.
          Ken dat er zitten altijd van die addertjes onder het gras bij garantie van tweedehands.
          De bandencentrale is 5 km van de deur en de garage 54 km.

Comment

Hoe is je rijstijl? Hoe hard/zacht staan je banden? Zijn factoren die bij de slijtage van je banden een rol kunnen spelen.
            Uitlijnen zou ik dan toch liever bij een bandenboer zien gebeuren dan bij de merkgarage zelf eerlijk gezegd...

Comment

als je redelijk sportief bochtjes neemt dan slijten de banden wel iets meer langs de buitenzijde...

Comment

Ik probeer om om de maand de spanning na te zien en mijn rijstijl is al veel kalmer dan vroeger.
                Ik dacht ook dat als het aan mij rijstijl zou liggen dat de achterbanden ook zouden afslijten maar die zien er nog gloednieuw uit na 30000 Km en het is toch een achterwiel aandrijving hé.
                Met mijn vorige auto (voorwiel aandrijving) mocht ik al na 20000 km nieuwe banden leggen, volledig op...

Comment

Sommige banden zoals de Goodyear Eagle F1 slijten heel snel aan de buitenkant.

Comment

Camber?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Camber?

Weet ongeveer wat chamber is maar niet genoeg om te weten wat er mee aan te vangen.
                      Heeft dat niet te maken met de stand van je banden tegenover de weg?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                        Camber?
                        Dan zouden alle 1-series rijders hier last van hebben.

Toch is laten uitlijnen bij de volgende banden.

Comment

Ik heb ook net nieuwe voorbanden moeten leggen op mijn 118i.

Langs de buitenkant had ik niks meer van groeven en langs de binnenkant nog ruim voldoende. Dan ook de eend laten uitlijnen. Hij heeft wel gezegt dat het wss veel met mijn rijstijl te maken heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Sommige banden zoals de Goodyear Eagle F1 slijten heel snel aan de buitenkant.
                            Idd.

Comment

Weet ongeveer wat chamber is maar niet genoeg om te weten wat er mee aan te vangen.
                              Heeft dat niet te maken met de stand van je banden tegenover de weg?
                              Hoe negatiever uw camber, hoe meer je banden slijten aan de binnenkant.
                              Banden die enorm verslijten aan de buitenkant hebben dus ofwel een te positief camber, of het ligt aan de rijstijl of aan het type banden. (zie vb Diabolic z'n post)

Comment

Er is nog een mogelijkheid maar die is weinig waarschijnlijk omdat het een premium selection is: het kan een ongeval zijn geweest of hij kan verlaagd zijn geweest zonder nadien uitgelijnd.

Comment

Inderdaad! En je zegt het zelf al: ik liet die mogelijkheid achterwege omdat ik ervan uitga dat dit bij een premium selection het geval niet zou zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Er is nog een mogelijkheid maar die is weinig waarschijnlijk omdat het een premium selection is: het kan een ongeval zijn geweest of hij kan verlaagd zijn geweest zonder nadien uitgelijnd.

Dat het een ongeval is denk ik niet, maar je weet maar nooit hé!
                                    Het is niet omdat BMW het beloofd dat het zo is...
                                    Maar verlaagd is hij niet, alles is nog standaard op de wagen.
                                    Heb deze middag nog eens de druk gemeten en die was redelijk. heb overal 0.10 bar moeten bij steken...
                                    Morgen eens bellen naar mijn garage...

Comment

sommige wagens kunnen van fabriek uit met verkeerde onderstelafstelling komen (bvb de W203) de één heeft er last van, de ander niet
                                      in het geval van de 203 klaagde men dat de wagen scheeftrok, dan moesten we camberbouten steken en laten uitlijnen.

en qua ongevalvrijheid ben je bij een dealer ook nooit zeker
                                      BMW de mey in maldegem verkoopt regelmatig eens ééntje die gans samen zat (zoals die 5 reeks hier bij mijn vriendin thuis, is vooran, aan de flanken en achteraan volledig hersteld geweest, overal lasnaden en sealing)
                                      en ze zeiden ook dat hij 100% ongevalvrij was (en toen er na en week condens in de koplampen kwam wou hij er niks aan doen)

Comment

De 1 reeks Pre facelift is ervoor gekend om fabriek af de buitenkant van banden op te vreten...
                                        Zeker in combo met RFT's..
                                        Dit komt omdat ze soms gezegend zijn met slechte afstelling van fabriek af.. (zelfs tot op positief camber toe... (ik geloof zelfs dat Wax-it zijn 130i er last van had)
                                        Ga naar de garage en laat hem opnieuw uitlijnen en vraag of ze het camber meer negatief kunnen zetten indien mogelijk...)
                                        Ik zou het persoonlijk niet verder zoeken dan dat

Comment

Working...
                                        X