Ik moet een onderhoudje doen aan een Audi A4 TDI 130pk (pompverstuivers) en bemerk dat de darm van de intercooler vol olie zit (zwarte pap). Wie kan mij vertellen dat dit normaal is of niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi:Olie in intercooler darm
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door THOMaasIk moet een onderhoudje doen aan een Audi A4 TDI 130pk (pompverstuivers) en bemerk dat de darm van de intercooler vol olie zit (zwarte pap). Wie kan mij vertellen dat dit normaal is of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6Komt waarschijnlijk door de EGR klep, die dient voor de recirculatie van de uitlaatgassen bij lage belasting om 'properder' uitlaatgassen te bekomen. Is normaal, kan ook zijn dat ie niet goed meer afsluit. Een van de goedkoopste 'tuning' methodes is om deze EGR klep buiten werking te stellen. Kijk ook eens naar de inlaatcolector, die zal ook vol met zwarte pap zitten.
Comment
-
Als ge de motor(warme) stillegt, gaat dat goedje overal een beetje naartoe, de warme uitlaatdampen koelen af en migreren naar de koudste plek.
Als ie een olielek aan de turbo heeft, zou ie moeten blauw roken, en ga je het zeker zien als je gas geeft. Kan natuurlijk altijd de turbo zijn.
Comment
Comment