Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi:Olie in intercooler darm

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi:Olie in intercooler darm

Ik moet een onderhoudje doen aan een Audi A4 TDI 130pk (pompverstuivers) en bemerk dat de darm van de intercooler vol olie zit (zwarte pap). Wie kan mij vertellen dat dit normaal is of niet.

Dit is niet normaal....

Tenzij je de Intercooler verwart met de Oliekoeler natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
      Dit is niet normaal....

Tenzij je de Intercooler verwart met de Oliekoeler natuurlijk...
      Neen,het is zeker de intercooler darm. Zou de Turbo olie aanzuigen.

Comment

Waarom moet de intercoolerdarm eraf voor een onderhoud?

Allé bon, mijn intercoolerdarm had ook wel wa vetzakkerij aan aan de aansluiting...no big deal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke
          Waarom moet de intercoolerdarm eraf voor een onderhoud?

Allé bon, mijn intercoolerdarm had ook wel wa vetzakkerij aan aan de aansluiting...no big deal
          De luchtfilter was er vuil (zwart) dus begon ik mij vragen te stellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
            Neen,het is zeker de intercooler darm. Zou de Turbo olie aanzuigen.
            blijkbaar dan ... daar hoort enkel lucht te zitten

Comment

Wordt een turbo gesmeerd? Misschien daar een fitje in de dichting waardoor er olie in het luchtsysteem komt?

Comment

Zal een kluts te veel olie binnen gekregen hebben, dan vind ge dat daar meestal in terug.

Ja turbosysteem krijgt smering van motorolie door apart kanaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron
                  Zal een kluts te veel olie binnen gekregen hebben, dan vind ge dat daar meestal in terug.

Ja turbosysteem krijgt smering van motorolie door apart kanaal.
                  hoe komt het dan dat door teveel aan olie er in de turbo terecht komt?

Comment

Door een lek of een grote onderdruk misschien?

Kennis van me had ook een a4 TDI, en die is eens blijven draaien op olie...
                    Dus de turbo bleef toeren maken, en de motor kon niet worden stilgelegd.

Freaky

Comment

zou ik toch eens laten checken ...

een beetje kan geen kwaad, maar zoals jij beschrijft ...
                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                        Ik moet een onderhoudje doen aan een Audi A4 TDI 130pk (pompverstuivers) en bemerk dat de darm van de intercooler vol olie zit (zwarte pap). Wie kan mij vertellen dat dit normaal is of niet.
                        Komt waarschijnlijk door de EGR klep, die dient voor de recirculatie van de uitlaatgassen bij lage belasting om 'properder' uitlaatgassen te bekomen. Is normaal, kan ook zijn dat ie niet goed meer afsluit. Een van de goedkoopste 'tuning' methodes is om deze EGR klep buiten werking te stellen. Kijk ook eens naar de inlaatcollector, die zal ook vol met zwarte pap zitten.
                        Last edited by ; 26/04/2006, 20:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6
                          Komt waarschijnlijk door de EGR klep, die dient voor de recirculatie van de uitlaatgassen bij lage belasting om 'properder' uitlaatgassen te bekomen. Is normaal, kan ook zijn dat ie niet goed meer afsluit. Een van de goedkoopste 'tuning' methodes is om deze EGR klep buiten werking te stellen. Kijk ook eens naar de inlaatcolector, die zal ook vol met zwarte pap zitten.
                          dus de oliepap beweegt zich dan eigenlijk tegen de luchtstroom in als ik het goed begrijp?

Comment

Als ge de motor(warme) stillegt, gaat dat goedje overal een beetje naartoe, de warme uitlaatdampen koelen af en migreren naar de koudste plek.

Als ie een olielek aan de turbo heeft, zou ie moeten blauw roken, en ga je het zeker zien als je gas geeft. Kan natuurlijk altijd de turbo zijn.

Comment

de carterventialtie werkt niet naar behoren.!!

Comment

Dan moet je ook blauwe rook hebben aan de uitlaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcoVR6
                                  Dan moet je ook blauwe rook hebben aan de uitlaat.
                                  dat is waar maar dat heeft men nog niet vermeld hé

Comment

Als het maar een beetje is kan zich dat wel ophopen in die kanaaltjes maar moet daarom niet onmiddellijk zichtbaar zijn in de rook he.

Comment

Ik hem naar de professionele VAG-garage doorgestuurd. Zeker spelen is altijd het beste.

Comment

En zij zullen kiezen wat voor hun het beste is...

Comment

Working...
                                        X