Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met jumpstarter?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ervaringen met jumpstarter?

Bijvoorbeeld: (Over laatst ook bij Hubo te koop voor dezelfde prijs).

Is zo'n jumpstarter zijn geld waard of brol?

Hoe lang blijft deze opgeladen om de auto (1900 Diesel) te kunnen starten in geval van platte batterij?

Mits een omvormer 12V-220V kunnen er ook gewone stroomapparaten (radio, dvd-speler, laptop, scheerapparaat, ...) op aangesloten worden. Maar hoe lang kunnen deze werken op een volle jumpstarter?

Hoe doet ingebouwde compressor het? Voldoende om de banden op te pompen of te slap om een ballon op te blazen?

Ik heb er eentje, dat werkt.

Comment

Een jump starter is niet echt gezond voor stuurdozen
      Ooit heeft Kia een 250 comuters mogen wegsmijten want het havenpersoneel had er neit beter op gevonden om de wagens met platte batterij ff starten op 24v

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk Berichten
        Een jump starter is niet echt gezond voor stuurdozen
        Ooit heeft Kia een 250 comuters mogen wegsmijten want het havenpersoneel had er neit beter op gevonden om de wagens met platte batterij ff starten op 24v
        Dan is 24V niet goed voor stuurdozen

Die ik heb zit een grote schakelaar op, je sluit eerst dat ding aan, dan schakelaar op, nog geen problemen mee gehad (wordt natuurlijk wel het meest gebruikt voor 't 4tje maar toch.

Comment

dikke startkabels.... die werken altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
            dikke startkabels.... die werken altijd.
            Ook in the middle of nowhere zonder 2de auto (of accu) in de buurt?

Voor m'n hobby (nachtvisserij) breng ik veel uren in de auto door met radio/CD op en binnenverlichting aan zonder dat de motor draait. Kans genoeg dus om 's morgens niet te kunnen starten wegens batterij plat. Soms komen er uren geen auto's door, dus met m'n startkabels schiet ik niet veel op. En telkens voorbijgangers moeten aanspreken is ook een vervelende zaak.

Met de bobslee-stijl (auto aan de gang lopen en erin springen ...) lukt het ook wel, maar da's ook maar een gesukkel.

Daarom leek zo'n jumpstarter me wel wat. Mede door het feit dat er met een omvormer ook 220 volt-apparaten op aangesloten kunnen worden. Maar ik weet niet of die lang kunnen werken via de jumpstarter.

Stelt de ingebouwde compressor iets voor?

Om de hoeveel weken/maanden moet die starthulp opgeladen worden via het lichtnet?

Comment

2batterijen inbouwen in de wagen 1 voor accesoires en 1 voor te starten
              campingwagens en vrachtwagens hebben soms z'n systeem

Comment

ik heb er 1 zonder compressor maar eerlijk gezegd gebruik ik dat ding enkel om mijn grasmaaier te starten.
                ik heb ook zo een compressortje op 12v, wel een type zwaarder dan de meeste dingen die je in de doe-het-zelf vind. om auto banden en fietsbanden op te pompen werkt dat perfect maar een rubberboot kun je daar niet mee oppompen of je moet veel geduld hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dvdl Bekijk Berichten
                  ik heb er 1 zonder compressor maar eerlijk gezegd gebruik ik dat ding enkel om mijn grasmaaier te starten.
                  ik heb ook zo een compressortje op 12v, wel een type zwaarder dan de meeste dingen die je in de doe-het-zelf vind. om auto banden en fietsbanden op te pompen werkt dat perfect maar een rubberboot kun je daar niet mee oppompen of je moet veel geduld hebben.
                  Nee, 't motortje verbrand voor het zover is, 'k heb het geprobeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorias Bekijk Berichten
                    Ook in the middle of nowhere zonder 2de auto (of accu) in de buurt?

Voor m'n hobby (nachtvisserij) breng ik veel uren in de auto door met radio/CD op en binnenverlichting aan zonder dat de motor draait. Kans genoeg dus om 's morgens niet te kunnen starten wegens batterij plat. Soms komen er uren geen auto's door, dus met m'n startkabels schiet ik niet veel op. En telkens voorbijgangers moeten aanspreken is ook een vervelende zaak.

Met de bobslee-stijl (auto aan de gang lopen en erin springen ...) lukt het ook wel, maar da's ook maar een gesukkel.

Daarom leek zo'n jumpstarter me wel wat. Mede door het feit dat er met een omvormer ook 220 volt-apparaten op aangesloten kunnen worden. Maar ik weet niet of die lang kunnen werken via de jumpstarter.

Stelt de ingebouwde compressor iets voor?

Om de hoeveel weken/maanden moet die starthulp opgeladen worden via het lichtnet?
                    dan zou ik een tweede accu meenemen. Mijn ervaring met die "goedkope jumpstarter" zijn niet veel soeps. Een goeie accu kost al snel een pak meer dan zo'n jumper, dat zegt genoeg denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                      dan zou ik een tweede accu meenemen. Mijn ervaring met die "goedkope jumpstarter" zijn niet veel soeps. Een goeie accu kost al snel een pak meer dan zo'n jumper, dat zegt genoeg denk ik.
                      Ik heb ook ziets gekocht, eigenlijk om autobanden mee op te pompen. Compressor is rap kapot. Het is nu het tweede van zo'n ding dat ik heb (1e vervangen onder garantie ) en ook die compressor is er al aan.

Om een Diesel op te starten, lukt het soms. Een klein naftje lukt zonder probs.
                      Die letzten Worte ...
                      ... eines Diesel-Fahrers:
                      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                      W201 BENZIN

Comment

OK, denk dat ik genoeg weet.

Mooi in de winkel laten dat ding.

Dank voor de reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorias Bekijk Berichten
                          OK, denk dat ik genoeg weet.

Mooi in de winkel laten dat ding.

Dank voor de reacties.
                          Hallo
                          voor die prijs zal je er niet veel aan hebben
                          die van mij heeft ooit 270 euro gekost jaren geleden
                          heeft nog steeds zijn volle capaciteit
                          het is wel een 1600A
                          Z4 M40i

Comment

idd de degelijke dingen worden betaald

Comment

2batterijen inbouwen in de wagen 1 voor accesoires en 1 voor te starten
                              campingwagens en vrachtwagens hebben soms z'n systeem
                              wel opletten nooit 2 batterijen zomaar parallel aansluiten want dat geeft nog meer problemen en een batterij die nog sneller plat is.in campers zit er volgens mij een relais tussen die ervoor zorgt dat bij het uitschakelen van het sleutelcontact enkel de 2e batterij belast wordt en de startbatterij vrijwaart ik had vroeger ook 2 batterijen parallel(zonder relais) in mijne transit vh werk en in de winter na 0.5h radio luisteren,kon ik touring al bellen
                              grtz tim

Comment

op mijn werk hebben we 6 maanden geleden ene gekocht van 800€
                                en nu alsem daar 3 dagen staat is hij meer dan de helft van zijn capaciteit kwijt...
                                goeie ouwe startkabels...
                                BMW E10 1600ti 1967
                                BMW E10 2002tii 1973
                                BMW E30 325i sedan 1986
                                BMW E36 318is cabrio 1995
                                BMW E36 320i cabrio 1994
                                BMW E91 318d touring 2006
                                MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWFREAK Bekijk Berichten
                                  op mijn werk hebben we 6 maanden geleden ene gekocht van 800€
                                  en nu alsem daar 3 dagen staat is hij meer dan de helft van zijn capaciteit kwijt...
                                  goeie ouwe startkabels...
                                  hello
                                  moet wel aan de lader liggen als het mogelijk is
                                  Z4 M40i

Comment

Bij het draaien van de motor worden beide batterij geschakeld zodat ze beiden opladen en dat batterij word gebruikt bij het afleggen van het contact ontstaat er circuit voor motor en dan een voor de accesoires!

Comment

Bij het draaien van de motor worden beide batterij geschakeld zodat ze beiden opladen en dat batterij word gebruikt bij het afleggen van het contact ontstaat er circuit voor motor en dan een voor de accesoires!
                                      lijkt me logisch he maar heb je dan ook geen zwaardere alternator nodig om die 2 batterijen te laden?bv alternator levert 40 A dus elke batterij 20 A dus zal het dubbel zolang duren voor ze weer op te laden of sla ik hier de bal grandioos mis????
                                      grtz tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                        hello
                                        moet wel aan de lader liggen als het mogelijk is
                                        ja maar als ge naar het buitenland moet op depannage...
                                        BMW E10 1600ti 1967
                                        BMW E10 2002tii 1973
                                        BMW E30 325i sedan 1986
                                        BMW E36 318is cabrio 1995
                                        BMW E36 320i cabrio 1994
                                        BMW E91 318d touring 2006
                                        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Working...
                                        X