Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa 145 nokkenasversteller.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa 145 nokkenasversteller.

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de weet kom of de nokkenasversteller van mij Alfa 145 nog goed werkt?
    Ik hoor geen geluiden maar veronderstel dat deze niet meer werkt.Wanneer ik 12v op de magneet aanbreng hoor ik inderdaat een klik van de magneet.Ook wanneer ik de versteller ontkoppel gebeurt er niets.Zelfs bij ontkoppelde versteller en gas geven gebeurt er zeer weinig.
    Heeft iemand een trucje om deze laatste te controleren?
    Last edited by ; 07/07/2008, 15:18.

Denk dat je vraag beter staat onder Techniek

Comment

Verplaatst naar Techniek.

Comment

nokkenasversteller komt pas in werking bij +- 3500 toeren.(niet bij alle motoren,bij deze weet ik het niet juist)
        als test kan je de draden afkoppelen en motor starten,deze zal dan niet goed lopen.
        terug aansluiten,problemen weg,niks kapot.

Comment

gelieve motortype op te geven. Kapotte nokkenasversteller is herkenbaar een dieselachtig geratel bij stationair draaiende mtor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steenhout Christian Bekijk Berichten
            Kan iemand mij vertellen hoe ik aan de weet kom of de nokkenasversteller van mij Alfa 145 nog goed werkt?
            Ik hoor geen geluiden maar veronderstel dat deze niet meer werkt.Wanneer ik 12v op de magneet aanbreng hoor ik inderdaat een klik van de magneet.Ook wanneer ik de versteller ontkoppel gebeurt er niets.Zelfs bij ontkoppelde versteller en gas geven gebeurt er zeer weinig.
            Heeft iemand een trucje om deze laatste te controleren?

als je een dieselratel hebt als je opstart en rijdt.kan geen kwaad enkel vervelend qua geluid.

het systeem werkt met een elektromagneet via oliedruk en die stuurt de nokkenasverstelling aan.

uiterst links op de foto naast de bovenste nokkenas is je nokkenasversteller(voor de kenner is motor zonder twin spark fiat)

de magneetveer is dat spel dat uitsteekt rechtsbovenaan met de 4vijzen erin.

die is japans onderdeel (nissan gebruikt deze ook).

Als je die rattel niet heb je geen probleem.

het probleem stelt zich dat wanneer de motor stilstaat de olie eruit gaat en je start dan zonder olie erin wat slijtage geeft. bij de nieuwere staat een terugslagklep geloof ik...

of slechte/te weinig olie.De toleranties zijn krap en wanneer zich wat vuil erin zet...

gewoon mee laten vervangen als je de distributie laat doen

www.pininfarinaregister.nl/afbeeldingen/techniek/techniek-10/techniek-10.ppt -
            Last edited by ; 21/07/2008, 01:16.

Comment

Working...
            X