Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cassette adapter voor mp3's af te spelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cassette adapter voor mp3's af te spelen?

Heb nog een Kenwood Radio/CD/Cassette speler zonder audio-ingang om een mp3-speler aan te sluiten, laat staan USB-poort of SD card-reader.

Om dat probleem te omzeilen had ik gedacht aan een cassette-adapter met een audiokabeltje (foto onder).
    Zijn er mensen die dat gebruiken? Is de muziekkwaliteit te doen of geeft dat ding ruis, storingen, muziek aan 1 kant ... ?

Waar zijn die dingen verkrijgbaar?

Koop gewoon een FM transmitter.

Te koop bij Vandenborre of elke grote keten en de gemiddelde kleine audio-zaak.

Comment

Waarom per sé een fm- transmitter ?

Zit vaak storing op...

Dit werkt vrijwel altijd en kost zelfs een fractie van de prijs...
      Last edited by ; 24/06/2008, 23:31.

Comment

Vriend van me in Turkey had zo'n ding in zijn Renault Meganeke. En dat produceerde echt lekker geluid Was echt verbaasd !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Koop gewoon een FM transmitter.

Te koop bij Vandenborre of elke grote keten en de gemiddelde kleine audio-zaak.
          Ik denk niet dat je qua geluidskwaliteit beter af bent en een FM transmitter.
          Ik zag op het saabforum deze week zo'n adapter waar je een geheugenkaart kon insteken. Als ik het nog eens tegenkom post ik het hier wel.
          Ikzelf gebruik zo'n adaptor zoals hierboven in de saab, best tevreden van. Enfin, geen uitstekende geluidskwaliteit. Te koop in Makro, MediaMarkt,...

Comment

Inderdaad, heb de FM-transmitter van een maat erop aangesloten.

Heel wat zoekwerk om een vrije frequentie te vinden en geluidskwaliteit was beneden alle peil.

Ik vrees echter ook dat de geluidskwaliteit met zo'n cassette-adapter niet geweldig gaat zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Partner2006 Bekijk Berichten
              Inderdaad, heb de FM-transmitter van een maat erop aangesloten.

Heel wat zoekwerk om een vrije frequentie te vinden en geluidskwaliteit was beneden alle peil.

Ik vrees echter ook dat de geluidskwaliteit met zo'n cassette-adapter niet geweldig gaat zijn ?
              De geluidskwaliteit is zeker niet digitaal. Best te vergelijken met een cassette van in de tijd.
              Het proberen waard, kost €10 à €15. Op ebay zijn er ook wel te vinden aan spotprijzen.

Comment

Ik heb de mijne nog in Auto5 gekocht hier in brugge, 3tal jaar geleden voor zo'n 15euro+- , heeft altijd zeer goed gemarcheerd tot de Renault r5 wegging ,zeker aan te raden !

Comment

Daarstraks eens een audiocassette geprobeerd in de autoradio: meer ruis dan muziek (opgenomen en afgespeeld met dolby ruisonderdrukking). Het volume moet bijna op maximum om iets te horen ...

Is dit ook het geval bij een mp3-speler via cassette-adapter? Of valt die ruis dan weg?

Comment

volume van mp3 speler moet inderdaad bijna op maximum, maar dan krijg je wel een mooi en redelijk zuiver geluid.

als je wil, ik heb er zo nog eentje liggen, als je eens wilt testen. Voor een sixpack corona is het van jou

Comment

Ik heb er nog eentje waar je van mij mee mag proberen hoor...

Cassetten zijn al even efgeschreven bij mij...
                      1991 BMW E30 318is

Comment

Ik gebruik ook zo'n cassette adapter en heb geen ruis, ben er tevreden van. Stel dat je langere afstanden rijdt moet je ook de frequentie van zo'n transmitter terug afstellen geloof ik? Met dat cassetje ben je op je gemak, je hoort dat wel wat ratelen, maar mij heeft dat nooit gestoord.
                        i 1 2 1/2 6

Comment

de koppen van je cassettespeler even opkuisen kan helpen bij het verbeteren van het geluid(met wat spul waarmee je ook de VHS-recorder reinigt en een oorstokje)

Ik heb ook een hele tijd zo'n adapter gehad, en ik heb er enkel goede ervaringen mee. Sinds we n nieuwe wagen hebben met enkel cd-speler, ligt de adapter hier te vergaan.
                          Jammer, want het is fijn om niet telkens een cd te moeten meenemen, maar gewoon je mp3-; minidisc-, of weetikveelwatanders aan te sluiten
                          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Die FM dingen zijn bucht, enkel maar om het feit dat om het even welke frequentie je kiest, er altijd wel iemand op die golflengte zit

Die casette-dingen zijn vrij goed, nuja, verwacht geen high-tech, maar deftig genoeg

Comment

Heb zo'n ding gekocht een aantal jaar geleden in Slovakije.
                              Ik werd zot van de lokale radio en dien huur 806 had nen ouwe cassette-radio (en stoelen in verschillende kleuren ). Werkte eigelijk bijzonder goed.

Geloof dat ik zo'n ding wel is heb zien liggen in een halfords, kunt daar is kijken

Comment

Ik heb er me net eentje aangekocht.

Voor 20EUR verkrijgbaar in Dreamland, op ebay voor 1.26 EUR
                                Ik heb uiteraard die laatste gekocht, bij Nexons: klik

Na 2 dagen lag het in de bus, en ik moet zeggen: ZEEEEER goed voor zijn geld
                                (een tikje te dof, maar 't went echt heel snel, je moet er al op letten).

Goedkoper en gemakkelijker kan niet. Zo kan ik ook m'n mp3's in onze Radio-CD-K7-bigfront-ding afspelen zonder grote kosten. 'k Heb eigenlijk Nexons gekozen omdat zij zwarte verkopen. Wit en iPod is allemaal wel goed en wel, maar m'n autoradio is ZWART
                                Wel mooier en geen lelijke witte draad die over je radio loopt. Nu zie je hem amper.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

zoals ik reeds eerder aanhaalde, kan dat doffe wel aan de koppen van je cassettespeler liggen. deze gewoon even schoonmaken, kan helpen.
                                  Ik weet niet of je die gebruikte voor je dat aanpasding had? anders kan daar wel eens een laagje stof op vastgehecht zijn.
                                  Ik herinner me wel dat ik het volume wat hoger moest draaien als ik zo'n adapter gebruikte.
                                  Ik vind het nog steeds jammer dat mijn huidige wagen een cd-speler heeft
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ik gebruikte hem af en toe wel nog eens, maar niet vaak. Ik stam nog volledig uit de cassette-generatie he en heb er bijgevolg nog vele tientallen.

Ik heb zelfs nog een cleaning tape (een must als je jezelf muziekliefhebber wou noemen ), zal die eens gebruiken.

Heb net een bijkomend supervoordeel ontdekt, 'k kreeg er bijna een ... nee laat maar .
                                    Ik installeerde net de DVD-schermpjes in de wagen ... hmmmm ... ik sloot die koptelefoontjes aan ... met een mini-phonejack... die cassette heeft dat ook .... en aan een vrij lange kabel ... en jawel hoor, cassettedraad aangesloten op de DVD-speler en ik heb zowaar een heuse home-cinema in the car
                                    Fenomenaal nu: stereo en surround en al (met de tweetertjes helemaal achteraan in de D-stijl en vooraan in het dashboard en de lage tonen in de 4 deuren is het fenomenaal!)

Ik denk dat ik morgen niet naar onze reisbestemming zal rijden Ik wil achteraan zitten

Voor wat het volume betreft: je kan je speler (is het nu de DVD of de MP3) gewoon op het juiste volume zetten zodat je niet moet bijregelen op de head unit.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                      zoals ik reeds eerder aanhaalde, kan dat doffe wel aan de koppen van je cassettespeler liggen. deze gewoon even schoonmaken, kan helpen.
                                      Ik weet niet of je die gebruikte voor je dat aanpasding had? anders kan daar wel eens een laagje stof op vastgehecht zijn.
                                      Ik herinner me wel dat ik het volume wat hoger moest draaien als ik zo'n adapter gebruikte.
                                      Ik vind het nog steeds jammer dat mijn huidige wagen een cd-speler heeft
                                      Bij mij net hetzelfde, ik vindt het jammer dat mijn huidige wagen geen cassette-speler meer heeft. Een CD-speler is wel handig als je een CD hebt gekocht, dan moet je niet wachten tot je thuis bent om te luisteren. Maar ik luister toch liever naar mijn MP3-speler.
                                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                                        Bij mij net hetzelfde, ik vindt het jammer dat mijn huidige wagen geen cassette-speler meer heeft. Een CD-speler is wel handig als je een CD hebt gekocht, dan moet je niet wachten tot je thuis bent om te luisteren. Maar ik luister toch liever naar mijn MP3-speler.
                                        Ik had dat vroeger in m'n 205 om cd's af te spelen met m'n diskman op m'n cassettespeler

Comment

Working...
                                        X