Merkgarage is duurder qua uurloon maar kan deze werken door ervaring en beschikken over correct speciaal materiaal sneller uitvoeren! Dus nul operatie en je bent zeker van bekwaamheid van personeel
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Distributieriem Audi A6 1.9TDI 96KW/130PK 2003
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk BerichtenMerkgarage is duurder qua uurloon maar kan deze werken door ervaring en beschikken over correct speciaal materiaal sneller uitvoeren! Dus nul operatie en je bent zeker van bekwaamheid van personeel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renvo Bekijk BerichtenIk ben vandaag bij garage Joly in Kontich gaan informeren.
De distributieriem bij wagens met een 1.9TDI motor tot en met bouwjaar 2003 moet volgens hun vervangen worden bij 90.000KM. Bij de wagens met een 1.9TDI vanaf bouwjaar 2004 moet de distributieriem vervangen worden bij 120.000KM,dit omdat deze blijkbaar een bredere riem hebben die langer meegaat.
Ook klopt het dat ze de waterpomp meestal preventief mee vervangen. Dit omdat anders de kans bestaat dat je na bijvoorbeel 30.000KM je distributieriem weer moet vervangen als de waterpomp het moest begeven.
Volgens hun kost het vervangen van een distributieriem met spanrollen enz. + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) rond de 850€
Ik denk dat dit een redelijke prijs is? Daarom heb ik dan ook maar direct een afspraak gemaakt.
Bedankt voor jullie reactie's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenvan welke maand van 2003 is je voertuig? Hebben ze het chassisnummer gevraagd?
Comment
-
Ze hebben het opgezocht via bouwjaar en natuurlijk ook via het chassisnummer.
Mijn A6 is van 08/2003 en volgens de garage nog juist eentje van het vorige type waar de distributieriem op 90.000KM vervangen moet worden.
Wat mij wel positief meeviel is de prijs voor het vervangen van de distributieriem met spanrollen + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) en dit allemaal rond de 850€.
Of zeggen ze dit gewoon zomaar en achteraf komt er misschien nog een paar 100€ bij?
Groetjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenmijn excuses alvast maar toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk BerichtenZou toch moeten niet??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renvo Bekijk BerichtenIk ben vandaag bij garage Joly in Kontich gaan informeren.
De distributieriem bij wagens met een 1.9TDI motor tot en met bouwjaar 2003 moet volgens hun vervangen worden bij 90.000KM. Bij de wagens met een 1.9TDI vanaf bouwjaar 2004 moet de distributieriem vervangen worden bij 120.000KM,dit omdat deze blijkbaar een bredere riem hebben die langer meegaat.
Ook klopt het dat ze de waterpomp meestal preventief mee vervangen. Dit omdat anders de kans bestaat dat je na bijvoorbeel 30.000KM je distributieriem weer moet vervangen als de waterpomp het moest begeven.
Volgens hun kost het vervangen van een distributieriem met spanrollen enz. + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) rond de 850€
Ik denk dat dit een redelijke prijs is? Daarom heb ik dan ook maar direct een afspraak gemaakt.
Bedankt voor jullie reactie's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door moyaert Bekijk BerichtenMerkgarage is duurder qua uurloon maar kan deze werken door ervaring en beschikken over correct speciaal materiaal sneller uitvoeren! Dus nul operatie en je bent zeker van bekwaamheid van personeelBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk BerichtenIk val waarschijnlijk voor de 10de keer in herhaling maar merkgarages zijn soms niet duurder. In MIJN geval was een onafhankelijke garage duurder voor het onderhoud...
Comment
-
Bedankt allemaal voor julie reactie's.
Ik zal nog wel eventjes moeten wachten want ze hadden pas tijd voor dit onderhoud op 11 Juli.
Nu heb ik nog een vraagje over mijn wagen;
Als je de wagen start (dus met een koude motor) dan rookt hij bijna niet. Maar als je begint te rijden/optrekken (dus met koude motor) rookt hij toch redelijk veel. Het is geen zwarte rook maar een blauw/grijze rook.
Ook als je bijvoorbeeld met een nog koude motor (dus onder de 90°) voor de verkeerslichten staat en je moet dan terug vertrekken komt er een grote blauw/grijze rookwolk uit.
Dit blijft hij doen tot dat de motor op temperatuur is dus rond de 90°.
Ik begrijp als je reeds vele vele kilometers hebt gereden dit misschien normaal is maar bij een auto met nog geen 93.000KM vindt ik dat toch niet echt normaal.
Ik zal dit zeker ook melden bij het onderhoud,maar wat denken jullie dat dit kan zijn?
Groetjes,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenIk zou zelfs niet weten waar er in de buurt een onafhankelijke garage is. Als ik er een zou weten, zou ik toch twijfelen of die goed is, dan ga ik liever naar men dealer en betaal de prijs die ze vragen. Geeft me een gerust gevoel en daar heb ik veel voor over.
Onafhankelijke: midas, bosch car service enz
Comment
-
Distributieriem Audi A4 Avant 2.5 automaat
Hoi,
Via google terecht gekomen op deze website. Mijn Audi A4 avant 2.5 TDI heeft 240.000 op de teller, ook hier moet de distributie riem vervangen worden. Ze vertelden mij dat dit een heel grote operatie is, en dat dit zomaar 12-1300 euro kan gaan kosten. Dat lijkt me toch wel erg veel, of klopt het dat het zoveel duurder is met een grotere motor en een automaat?
Voor de goede orde: het gaat om een auto / garage in Nederland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door therealkees Bekijk BerichtenHoi,
Via google terecht gekomen op deze website. Mijn Audi A4 avant 2.5 TDI heeft 240.000 op de teller, ook hier moet de distributie riem vervangen worden. Ze vertelden mij dat dit een heel grote operatie is, en dat dit zomaar 12-1300 euro kan gaan kosten. Dat lijkt me toch wel erg veel, of klopt het dat het zoveel duurder is met een grotere motor en een automaat?
Voor de goede orde: het gaat om een auto / garage in Nederland
Je doet er goed aan ook de waterpomp mee te laten vervangen, en ook de thermostaat. Deze zit namelijk achter de distributieriem, en na 240k kan deze wel al eens aan de beurt zijn.
Laat ook naar de nokkenassen kijken. Modellen van vóór 2003 hebben hier behoorlijk problemen mee. Als ze ingesleten zijn (grote kans als ze niet al eens vervangen zijn), kan je dit beter nu mee laten vervangen met de distributie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door therealkees Bekijk BerichtenHoi,
Via google terecht gekomen op deze website. Mijn Audi A4 avant 2.5 TDI heeft 240.000 op de teller, ook hier moet de distributie riem vervangen worden. Ze vertelden mij dat dit een heel grote operatie is, en dat dit zomaar 12-1300 euro kan gaan kosten. Dat lijkt me toch wel erg veel, of klopt het dat het zoveel duurder is met een grotere motor en een automaat?
Voor de goede orde: het gaat om een auto / garage in NederlandOpenbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renvo Bekijk BerichtenOok klopt het dat ze de waterpomp meestal preventief mee vervangen. Dit omdat anders de kans bestaat dat je na bijvoorbeel 30.000KM je distributieriem weer moet vervangen als de waterpomp het moest begeven.
Volgens hun kost het vervangen van een distributieriem met spanrollen enz. + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) rond de 850€
Ik denk dat dit een redelijke prijs is? Daarom heb ik dan ook maar direct een afspraak gemaakt.
Voordeel van een erkende merk-garage is dat ze je mobiliteitsgarantie bieden. Als je altijd de onderhoudschema's correct volgt heb je recht op de volkswagen-mobiliteitsgarantie: Indien je een panne hebt kan je je altijd naar de dichtstbijzijnde service-partner laten afslepen indien nodig of 24/7 laten depanneren. Indien je wagen niet direct (3u) gerepareerd kan worden heb je soms recht op een vervangwagen...A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk BerichtenIn Nederland zijn de uurtarieven ook een pak duurder dan in B, ligt soms rond de 70 of 80 euro per uur dacht ik
Het is ook nodig, anders kan je als officiële garage toch niet meer overleven.A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renvo Bekijk BerichtenZe hebben het opgezocht via bouwjaar en natuurlijk ook via het chassisnummer.
Mijn A6 is van 08/2003 en volgens de garage nog juist eentje van het vorige type waar de distributieriem op 90.000KM vervangen moet worden.
Wat mij wel positief meeviel is de prijs voor het vervangen van de distributieriem met spanrollen + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) en dit allemaal rond de 850€.
Of zeggen ze dit gewoon zomaar en achteraf komt er misschien nog een paar 100€ bij?
Groetjes.
Comment
Comment