Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tikkend geluid :(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tikkend geluid :(

Heb het ook al in m'n eigen topic gepost maar ik wil er eens een apart topic voor aanmaken in het juiste forumonderdeel, misschien weet iemand raad..

Gaat dus om m'n Golf V 2.0 TDI 140PK

Een paar maand terug had ik eens een nogal "raar" lawaai gehoord nadat ik een eind gereden had, een soort van "tikkend" geluid, vooral te horen van buitenaf. Het was toen laat en ik was bijna thuis dus heb toen niet meer grondig geïnspecteerd of zo. De dag er na, was het probleem weg en is het volgens mij niet meer teruggekomen, dus ik dacht, waarschijnlijk waterpomp/airco/alternator of zoiets die effe lawijt maakte..

Soit - vorige week-end, same shit. Ik kom toe bij een kameraad (hij stond buiten), en toen ik uitstapte zei hij me "damn wa is da lawaai dat u motor maakt ?". Dus ik uitstappen en luisteren, en idd.. dat zelfde geluid was er terug.

Dus ik dacht terug, mss waterpomp/airco of whatever.. Want dan na een eind auto eens terug gestart, geluid was weer weg. Maar als ik ging rijden kwam het weer terug, en het bleef, een soort van tikkend/blazend-achtig geluid op ritme van het toerental.

Ben toen maar meteen naar m'n dealer geweest, die hoorde het ook en zei geen probleem we vermaken dat onder garantie wat het ook is. Het jammere van de zaak is dan wel, wanneer hij hem wat later naar z'n technieker heeft gedaan (die werkt voor VW garage lagrou), was het geluid weer verdwenen . Software is oké en ze hebben ook eens een paar punten bekeken van de mechaniek en alles leek perfect in orde.

Ben de auto een week kwijtgeweest omdat ze er mee reden tot dat (enfin hopelijk) het geluid weer terug zou komen. Helaas is dit niet gebeurd..

Dus ik ben dan gisteren terug om m'n auto moeten gaan omdat ze niks vonden. Ik moet terug als het weer voorkomt en als hij het doet doet m'n dealer hem rechstreeks naar de garage.. Ik heb wel maar een maand of 5 garantie meer, dus hopelijk komt het gauw terug.

Mijn persoonlijk vermoeden zou zijn: een van de kleppen, injector, of turbo, maar hopelijk zijn m'n vermoedens fout en is het iets kleins

Nota bene: ben gisteren naar de McDo Drive In geweest (), en toen m'n ruit openstond en ik m'n motor hoorde "echo'en" tegen de muur, hoorde ik SOMS dat zelfde geluid als ik m'n koppeling induwde.. Zeer vaag, maar dat deed ie misschien 1 op de 10 keer of zo.

Soit, ik weet niet of iemand hier een idee heeft over wat het al dan niet kan zijn maar ik vind het alleszinds flink balen!

10.000km terug is de koppeling (weliswaar ook onder garantie maar toch) ook al vervangen geweest omdat deze slipte.

Vind het vreemd dat een auto met zo'n kleine km stand (gekocht aan 37.000km nu 50.000) al zo'n problemen heeft..

Km's kloppen alleszinds want was met carpass.

ik dacht aan tikkende kleppen, zijn het geen hydraulische klepstoters???

Comment

Weet ik niet eigenlijk.

Hoe meer info ik hier krijg, hoe meer ik heb kwa dingen die ze eens mogen onderzoeken als ik nog eens ga naar de garage.

Comment

moest het een constant getik zijn op ralenti, dan zou speling op de zuigerpen ook mogelijk zijn. Heb ik vorige week nog van gehoord op een TDI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          moest het een constant getik zijn op ralenti, dan zou speling op de zuigerpen ook mogelijk zijn. Heb ik vorige week nog van gehoord op een TDI.

En als het niet constant is ? Vorige zondag net voor ik 'm binnendeed was het constant (dan was het ook bijna tegen de 30°C -> verband ?), jammer dat er dan niet meer mee gereden was tot maandag of zo en het geluid niet meer terugkwam toen ie in de garage was.

Comment

Mijn eerste vermoeden zou naar de koppeling/drukgroep gaan. Vooral omdat daaraan reeds gewerkt is geweest, en het ook getik kan voortbrengen afhankelijk van het toerental.

Als je dan zegt dat je het soms hoort bij het koppelen, dan ben ik redelijk zeker dat het van daar komt.

Andere oorzaken zoals zuigerpen zou je altijd moeten horen veronderstel ik. Eventueel zou het idd nog een klepstoter kunnen zijn, maar ik denk dat dit snel gelocaliseerd zou zijn in de garage.

Comment

en een klepstoter zou verschil moeten geven bij koud tov warm, of hij moet écht versleten zijn. Anderzijds mss een verstopping in een oliekanaal van de kop waardoor de stoter(s) slecht voorzien wordt van olie... maar ook hier zou dat dan altijd het geval moeten zijn.

Comment

Ik heb eergisteren eens, toen de auto al een pak km's had gereden en goed warm had, toen ik stilstond, een paar keer gerevved tot 5000RPM om de kat en uitlaat eens goed proper te blazen. Sindsdien is het in elk geval niet meer voorgekomen.

Ik heb zelfs de indruk dat hij nu nog beter/soepelder rijdt en beter doortrekt, het kan ook tussen m'n oren zijn. Ik kan verder eigenlijk geen slecht woord zeggen over de 2.0 TDI het rijdt echt fantastisch in dit golfje..

Tot nu toe al bedankt voor de reacties iedereen ik zal jullie op de hoogte houden.
                Last edited by Wouter; 19/05/2008, 18:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                  Ik heb eergisteren eens, toen de auto al een pak km's had gereden en goed warm had, toen ik stilstond, een paar keer gerevved tot 5000RPM om de kat en uitlaat eens goed proper te blazen.
                  Toen je stilstond? 5000rpm? Gewoon al rijdend een paar keer doortrekken tot aan het rood heeft meer effect (met een TDI doe je dit best dagelijks, als hij warm is uiteraard).

Het nut van stilstaand tot 5k te revven ontgaat mij.

Comment

Idd, wel beter dat ik het rijdend doe, maar dat ontbreekt er niet aan, gebeurt wel dagelijks dat ik toch minstens een keer goed doortrek tot tegen 't rood.

Vandaag trouwens weer niks van rare geluiden gehoord..

Comment

Goe nieuws, geluid komt dus idd van koppeling, dit aan dealer gemeld (hij deed het dan net ook gelukkig), en ze gaan het nakijken..

Liever dat dan klepstoter of iets dergelijks, nu maar hopen dat het zsm en deftig opgelost wordt.

Comment

Keep us posted.

Comment

Net nog eens gebeld naar dealer.. Transmissie ligt er al weer van onderuit, en er is niks aan te zien met het oog. Ze gaan de lager vervangen (hebben ze binnen gelukkig) en mss heb ik vanavond m'n auto nog terug.

Het zal normaal gezien dat wel zijn, hopelijk is het probleem daarmee dan opgelost..

Comment

Nog niet opgelost,gelukkig heb je nog garantie.

Comment

Ja toch wel sinds gisteren auto terug. De lager ("bouté") is dus vervangen, tot nu toe is het geluid nog niet teruggekomen.. Wanneer ik nog eens een snelwegrit van zo'n 60km minimum doe, zal ik het zeker weten of hij het weer doet of niet.

Laten we hopen van niet..

Comment

Hoera het is nog steeds niet teruggekomen, en vandaag toch een redelijke rit gemaakt, merk/hoor er niks meer van.

Problem lijkt dus solved

Comment

Goed voor jou! Spijtig dat de garage een paar euro's wou besparen op de buté bij het vervangen van de koppeling... Hadden ze die gewoon - zoals een normale mens zou doen - mee vervangen de eerste keer was er niets aan de hand geweest...

Comment

Dat is het rare, die was ook meevervangen dacht ik..

Is nu weer een andere.. En er was niks aan te zien aan deze, mss was alles vorige keer allemaal niet goed gemonteerd of zo, en nu wel ?

Comment

Hebben die zich zelf gelapt zeg,ipv zoals een normale garage de druklager onmiddellijk te vervangen samen met de koppelling......hebben ze weer eens al die werkuren voor de voorophanging en versnellingsbak uit en in te bouwen aan hun broek gehad.
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                                        Dat is het rare, die was ook meevervangen dacht ik..
                                        Dan heb ik uiteraard niks gezegd. Er kan er altijd een slechte tussenzitten...

Comment

Working...
                                        X