Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW GPS RNS 300 onthoudt taal niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW GPS RNS 300 onthoudt taal niet

Mijn vriendin haar ouders hebben een Touran gekocht. Ze hebben daarbij ook een GPS genomen in optie. Het gaat hier om de RNS 300. Telkens je de GPS start, wordt de taal die tijdens de vorige sessie gebruikt werd niet onthouden. Hierdoor start de GPS telkens weer in het Duits en moet je telkens weer het Nederlands instellen via de setup

We zijn nu de brochure van de GPS aan het doornemen maar als er iemand hier onmiddellijk op kan antwoorden, dan zou dat heel vriendelijk zijn

Niemand ne VW GPS? ... :p

Comment

Misschien neemt hij telkens de taal over van de boordcomputer(Duits)?
      Dan is de enige oplossing even naar de garage rijden.

Comment

Nog een vreemder verhaal bij een BMW 3 (E90) van een vriend van me. De taal van de GPS sprong niet alleen terug naar het Duits, maar ook wel eens naar het Spaans, Italiaans, Frans, ... .

Volkomen raadsel hoe t komt! (Ik denk dat het euvel nu wel is opgelost want hoor er niets meer van.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
          (Ik denk dat het euvel nu wel is opgelost want hoor er niets meer van.)
          't geluid uitgezet?

Comment

Interne geheugenbatterij stuk?

Of onthoudt hij de andere instellingen wel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
              Interne geheugenbatterij stuk?

Of onthoudt hij de andere instellingen wel...
              de aanduiding van de dichtsbijzijnde Aldi onthoudt 'ie waarschijnlijk wel.

Comment

rns 300

Hebben jullie reeds een oplossing gevonden voor het probleem?
                Wij hebben ook een vw touran en hebben hetzelfde probleem. Na het opnieuw starten (soms ook 2x) gaat er een aanpassing van de taal gebeuren en gaat deze dus naar de de duitse taal. opelijk weet iemand al raad. Dank je

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modena
                  Dan is de enige oplossing even naar de garage rijden.
                  Ik zou ook zowiezo naar de garage rijden. Daar zal toch nog garantie op zijn vermoed ik.

Comment

Wij hebben ook een Touran met GPS (groot scherm). Wij hadden die ingevoerd vanuit Duitsland en dachten in het begin dat het daaraan lag dat die steeds terug op de Duitse tal sprong. Maar zijn toen naar de garage gereden en daar hebben we een afspraak gemaakt voor de auto te laten updaten. De software moest wel van Duitsland overkomen, dus we moesten 2 dagen wachten.
                    Dit probleem kwam volgens de dealer vaker voor bij de gps toestellen die ingebouwd zijn bij vw.

Comment

We hebben het probleem laten oplossen. De instellingstaal van de boordcomputer hebben we laten weghalen in de garage. Deze gaf buiten symbolen ook nog teksten aan op het rode schempje tussen toerenteller en kmteller zoals:"bitte gürt anlegen". Nu krijgen we dus nog enkel de symbolen zoals een deur die open staat maar onze instelling van de gps blijft wel keurig op de ingestelde taal staan en keert niet steeds weer naar duits bij het stilzetten van de motor.

Toen ik op vakantie naar frankrijk vertrok gaf ik met een cd van de benelux het dorpje waar we moesten zijn en de gps wees mij goed de weg ook in frankrijk behalve de laatste 15 km maar daar stonden er al verkeersborden naar het dorpje. dus toch ook handig die cd van benelux met ook de hoofdwegen van (west-)europa. Ik wist niet dat deze functie oof op de cd van benelux stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan25 Bekijk Berichten
                        dus toch ook handig die cd van benelux met ook de hoofdwegen van (west-)europa. Ik wist niet dat deze functie oof op de cd van benelux stond.
                        Handig om weten, nu de kans er inzit dat ik mss nog de RNS300 op m'n nieuwe touran kan bekomen.

nu ja, voor navigatie in het buitenland gebruik ik toch m'n TT6 hoor, die is gedetailleerd tot op straatniveau
                        There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

ah tiens, ik heb hetzelfde probleem op mijn GPS...
                          Toch ook eens laten upgraden dan. Maar zou wel niet graag de tekstmeldingen van mijn boordcomputer kwijt zijn... Kan dat echt niet anders opgelost worden? :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                            Mijn vriendin haar ouders hebben een Touran gekocht. Ze hebben daarbij ook een GPS genomen in optie. Het gaat hier om de RNS 300. Telkens je de GPS start, wordt de taal die tijdens de vorige sessie gebruikt werd niet onthouden. Hierdoor start de GPS telkens weer in het Duits en moet je telkens weer het Nederlands instellen via de setup

We zijn nu de brochure van de GPS aan het doornemen maar als er iemand hier onmiddellijk op kan antwoorden, dan zou dat heel vriendelijk zijn
                            Ik weet niet maar de GPS in een Touareg is die dezelfde??

Als ja; ik denk (dus ik weet het niet zeker) dat wij dat ook hebben als de taal van de boordcomputer ook in een andere taal staat (zoals hier al aangehaald).

Wij veranderen dan die instelling met de stuurbediening op het schermpje tussen onze toerentellers.
                            Daar de juiste taal selecteren en dan nog eens proberen met de knopjes van de GPS zelf!

Ik weet niet dat het toepasbaar is op uw probleem, maar je kan het maar eens proberen hé

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

vinden jullie de weg naar de Aldi niet met engelse instructies?

Comment

mijn gratis alpine-prul onthoud zelfs de taal, nl Nederlands

ik weet wel dat VW heel wat problemen heeft gehad met Nederlands aan te bieden? Biedt de vw-boer hier geen oplossing.

Comment

Een collega van mij heeft ook een Touran, en bij hem staat ook alles in het duits op de schermen. Het is hem ook nog niet gelukt de taal te veranderen.

Comment

Het aanpassen van de instellingstaal van de GPS is op zich geen probleem, het is alleen vervelend als je je wagen opnieuw start dat de instellingstaal niet onthouden werd. Volgens mijn garagist is het probleem bij volkswagen intussen wel gekend en zullen ze binnenkort de wagens met zo'n RNS300 terug roepen voor een opdate van de software.

De boordcomputer zelf kan nog wel niet in het nederlands gezet worden dacht ik, en daar zullen we het met engels of duits moeten verder doen... tenzij ook bij de opdate er ook meerdere instellingstalen van de boordcomputer beschikbaar zijn. afwachten dus...

Weet er soms iemand of je deze cd's van de GPS kan kopiëren? Al is het maar om een reserve cd voor eigen gebruik te hebben. Deze cd's worden onder andere ook gebruikt in de Blaupunkt Travelpilot E1 en E2

Comment

Working...
                                    X