Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open luchtfilter op een moderne Diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Open luchtfilter op een moderne Diesel

Vraag aan de techneuten ?
    Buiten dat hij uitwasbaar is, biedt het andere voordelen ivm vermogen dan ?
    Of houdt dat bij een diesel (nog) steeds geen steek...

groeten

je hebt toch sowieso vermogensverlies doordat hij ook de warme lucht aanzuigt zeker?

gewoon OEM laten, een diesel koop je toch niet voor het geluid

Comment

Heb ik gepost voor geluid?
      nee toch
      ik doe niks voor het geluid, ni op een diesel , , vermogen is het enigste dat me interreseerd

Of die lucht nu warmer of kouder is bij een open luchtfilter zou me verbazen ...

Comment

Onlangs een 320d horen passeren, en die klonk toch verdomd lekker ! (voor een 4 cylinder dieselmotor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
          Heb ik gepost voor geluid?
          nee toch
          ik doe niks voor het geluid, ni op een diesel , , vermogen is het enigste dat me interreseerd

Of die lucht nu warmer of kouder is bij een open luchtfilter zou me verbazen ...
          haalt niks uit. Origineel laten je luchtfilter.

Comment

Ik heb het niet over kelken ofzo he (zo van die paddenstoelen)
            maar zo bv K&N Exemplaren die in de originele luchtfilter bow passen,
            Die garanderen meestal een betere flow dan die papieren OEM gevallen als ze vervuild zijn...
            allesinds indertijd op de moto toch

Comment

haalt geen reet uit, wss zelfs vermogenverlies

Comment

pffrt das ni eerlijk

Comment

Ik heb een J&R filter gestoken in mijn 9000. Een vervangingsfilter zoals de K&N die jij aanhaalt.
                  Qua rijden voel ik niets, wel hoor ik dat wanneer ik optrek van 1500o/m tot 2000o/m en dan gas loslaat de dumpvalve reeds zachtjes afblazen. dat deed hij met de papieren filter niet dus ik gok dat de turbo iets makkelijker en sneller opspint. Nogmaals, bij het rijden merk ik niets qua prestaties.

Ik heb het gedaan omdat ze het gewoonweg aanraden. Een 9000 met meer dan standaard druk zou zo'n filter moeten hebben..

Bij een standaard wagen zou ik het niet doen.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Je hebt enkel voordeel als je ook je uitlaat aanpast. Je kan dan meer luchtaanzuigen in je motor en meer lucht kwijt.

Het gaf me op de vermogensbank met de A3 toch wel 5 pk ofzo bij bovenop de uitlaat. En een betere gasrespons

Comment

Ik heb het niet over kelken ofzo he (zo van die paddenstoelen)
                      maar zo bv K&N Exemplaren die in de originele luchtfilter bow passen,
                      Die garanderen meestal een betere flow dan die papieren OEM gevallen als ze vervuild zijn...
                      allesinds indertijd op de moto toch
                      Heb zo'n K&N geinstalleerd, (vervangcartouche in originele luchtfilterbehuizing) een paar jaar terug, en qua vermogen heb ik niet veel verschil opgemerkt, wat er wel gebeurd is, toeval of niet, is dat mijn lmm kort daarop naar de vaantjes was. (Verdenk door de olie van die K&N alhoewel op hun site staat dat dit onmogelijk is, maar daar ik toendertijd een paar gelijkaardige gevallen tegengekomen ben heb ik toch mijn twijfels over dat "onmogelijk"). Enige positieve en ook de enige reden dat ik hem nog steken heb is dat hij meegaat voor de rest van dagen van de motor, om de twee jaar kuis ik hem eens uit en olie ik hem zéér lichtelijk in. Verder jaarlijks de lmm wat reinigen (zoals in een andere post ergens staat) en sindsdien geen problemen meer.

Comment

Van die LMM had ik inderdaad ook al gehoord, vooral na het uitkuisen is dit mogenlijk...
                        alle dan maar niet .
                        Dat de turbo sneller zou opspringen door een andere luchtfilter lijkt me raar, aangezien deze toch word aangedreven door uitlaatgassen ?

Comment

Als de motor sneller kan inademen wil dit ook zeggen dat de turbo eerder kan opspinnen hè
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

mijn CAI zat in mijn voorbumper op 30cm van de grond. Gedurende 5jaar heeft die daar gezeten en nooit uitgekuisd of vervangen.
                            nooit problemen mee gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Als de motor sneller kan inademen wil dit ook zeggen dat de turbo eerder kan opspinnen hè

Ja dit is ook wat mij verteld werd, voor de prestaties zelf maakt het niet zoveel uit, maar een k&n gaat sowieso vrijer ademen als de standaard. Dus ik zit met exact dezelfde vraag, alleen dat ik mijn uitlaatsysteem WEL ga laten aanpassen. Maar heb er deze week nog voor gebeld, voor te vragen over die luchtfilter. En bij Heinz zelf zeiden ze dat ik best gewoon de standaard kon laten steken.

Toch twijfel ik nog, omdat mijne maat die zegt dat de inlegluchtfilter van k&n sowieso beter is voor de luchtdoorstroming ( dus idd meer frissere lucht ) zelf ook al jaren met sprintwagens ( ook diesels )en dergelijke bezig is, en er dus toch wel iets van afweet.

Dus misschien iemand die tegen argumenten heeft?? Want anders ga ik er toch eentje bestellen denk ik .

Comment

Van die LMM had ik inderdaad ook al gehoord, vooral na het uitkuisen is dit mogenlijk...
                                alle dan maar niet .
                                Dat de turbo sneller zou opspringen door een andere luchtfilter lijkt me raar, aangezien deze toch word aangedreven door uitlaatgassen ?
                                Als ik nu die filter uitkuis en terug lichtelijk olie dan zet ik er eerst nog een straffe ventilator op (afbraakventilator uit een oude harddisk uit de jaren stillekes, was een mastodont van zo'n 1.20m hoog, zo'n 60 cm breed en zo'n 2 meter lang, van General Automation, en die had een capaciteit van 2Mb, ja, wel degelijk 2(twee)Mb,...... dus fabrikaat van eind jaren '60) en laat die, de luchtstroom volgend, een uurtje in die filter blazen om zeker te zijn dat alle olie wel degelijk opgedroogd is, dit om lmm problemen tegen te gaan. (ik weet niet of de olie dan nog wel nut heeft maqar ik voel me toch gerust).

Comment

Voor het geluid = doen
                                  Voor de prestaties = niet doen, je hebt een vermogensverlies omdat hij warme lucht zuigt

Ik heb een kelk gestoken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                    Voor het geluid = doen
                                    Voor de prestaties = niet doen, je hebt een vermogensverlies omdat hij warme lucht zuigt

Ik heb een kelk gestoken
                                    ja eigenlijk. die klonk wel ietwat zwaarder. kom eens af op een avond. dan kan ik eens beter horen.

en vermogenverlies krijg je enkel als je hem te dicht bij de motor steekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                                      ja eigenlijk. die klonk wel ietwat zwaarder. kom eens af op een avond. dan kan ik eens beter horen.

en vermogenverlies krijg je enkel als je hem te dicht bij de motor steekt.
                                      De luchtfilter zit bij mij juist achter de motor

Als ik eens passeer zal ik in eerstes de Nieuwstraat inkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
                                        Voor het geluid = doen

Ik heb een kelk gestoken
                                        Als je het origineel huis behoudt en enkel de filter vervangt zuigt ie z'n lucht ook nog aan waar dat voorheen het geval was he ...

Comment

Working...
                                        X