Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende remmen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb ook last van piepende remmen maar het stoort me niet meer,vind het net vet geil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Computerfout

Veel succes dus bij de Xsara
      Dat ding heeft toch een computer? Hebben Citroëndealers ook een toestel waar je de computer kan aanhangen? Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        Ik heb ook last van piepende remmen maar het stoort me niet meer,vind het net vet geil.
        racecar achtig

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        Wat was daar de oplossing voor?

Ohja, papa vond het niet zo aangenaam, hij heeft eens op het dashbord geklopt. Het rechterdeel in het midden achter het ventilatieroostertje is enkele cm's de dieperik in gezakt Volgens mij heeft hij te hard geklopt
        haha bij ver de populairste oplossing van als iets kraakt in den auto, met de vuist erop meppen

Comment

Dat ding heeft toch een computer? Hebben Citroëndealers ook een toestel waar je de computer kan aanhangen? Dat lijkt mij zo onwaarschijnlijk
          De draaiwieletjes van dat blaasding zijn volges mij niet via een computer geregeld, maar het kan natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk Berichten
            Inderdaad een erg gekend probleem op Franse auto's... Heb er vroeger ook veel last van gehad, ondanks gratis nieuwe 'andere' remblokjes, het invetten van de achterkant van de blokken, het zijdelings afschuren van de blokken etc...
            Bij mij staken er vroeger (origineel) shimplaatjes tussen, bij de remblokkenwissel werden die er gelijk met de oude blokjes uitgehaald en niet herbezigd (bij de nieuwe blokjes staken er geen), wel kopervet enz.. aangesmeerd maar sindsdien toch ook piepende remmen. Als je de radio hard genoeg zet valt dat echter niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              De draaiwieletjes van dat blaasding zijn volges mij niet via een computer geregeld, maar het kan natuurlijk
              Kan wel kloppen

Ohja, mankement bij, jeep starte vandaag niet meer, batterij aangehangen aan batterij van xsara. Eerst moet dat latje boven de batterij dan los(toch bij onze batterij) en papa wilt het terug vastdraaien, draait hij dat toch wel niet over(terwijl dat de schroef nog lang niet vast was). Papa ziet de toekomst van dat ding niet rooskleurig in

Comment

Ik heb van de week nog die afdekkingskap van de batterij aan de andere kant van de motorkap terug gevonden, ik vond het al raar dat er plots zoveel geluiden waren bijgekomen

Gotta love it

Maar wel ferm in't verkeerde topic

Comment

draait hij dat toch wel niet over
                  niet over? wat is dan juist het probleem?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                    niet over? wat is dan juist het probleem?
                    Goeie vraag Hij heeft het dus wel over gedraaid

Comment

Kan wel kloppen

Ohja, mankement bij, jeep starte vandaag niet meer, batterij aangehangen aan batterij van xsara. Eerst moet dat latje boven de batterij dan los(toch bij onze batterij) en papa wilt het terug vastdraaien, draait hij dat toch wel niet over(terwijl dat de schroef nog lang niet vast was). Papa ziet de toekomst van dat ding niet rooskleurig in
                      Dat hij er dan eerst wat dikkere vijzen (of een buiske) overschuift zodat de vijs op het stuk waar nog draad opzit kan aangedraaid worden ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Dat hij er dan eerst wat dikkere vijzen (of een buiske) overschuift zodat de vijs op het stuk waar nog draad opzit kan aangedraaid worden ??
                        Het is een plastic bak waar de batterij instaat. Aan de zijkanten heb je(alle, had je ) het gat waar de schroef in vastgedraaid moet worden. Papa heeft een deel van die plastic bak mee kapot gedaan door de schroef willen vast te draaien. Nu, colsonbandjes do the trick.

Comment

Heb je het opgelost gekregen op de één of andere manier?
                          Ja, ik heb een andere auto gekocht! Lang genoeg zagen bij de Franse dealer tot ze je gezicht beu gezien zijn, dan geven ze je vanzelf de allernieuwste remblokjes gratis! En zoniet, gewoon blijven terug gaan tot het vet ervan af druipt en ze geen kant meer hebben om nog schuiner af te vijlen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lionheart Bekijk Berichten
                            Ja, ik heb een andere auto gekocht! Lang genoeg zagen bij de Franse dealer tot ze je gezicht beu gezien zijn, dan geven ze je vanzelf de allernieuwste remblokjes gratis! En zoniet, gewoon blijven terug gaan tot het vet ervan af druipt en ze geen kant meer hebben om nog schuiner af te vijlen!
                            Hé, dat heb ik met mijn auto kunnen realiseren op 2 weken dat ik de auto had

Comment

een goede remblok mag normaalgezien niet piepen , als je het vooraan hebt zijn er 2 mogelijkheden : ofwel ontbreken de metalen drukplaatjes achter de blokken , die de blok spelingsvrij houden op de remklauw ofwel heb jet te harde ; lees : te goedkope remblokken .
                              De enige manier om dan het probleem op te lossen is om remblokken van een betere kwaliteit te steken want anders verslijkt je de remschijf i.p.v. de remblokken en dat is toch altijd iets duurder om te vervangen . Het is inderdaad zo dat je bij nieuwe reblokken de blokken moet afvijlen waar deze de buitenste en binnenste slijtagerand op de schijf kan
                              raken , anders heb je ook gepiep .

Comment

Working...
                              X