Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wiel lagers en remmen kapot

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wiel lagers en remmen kapot

hallo,

Ik weet dat ik vrij snel met de deur in huis val, zeker als nieuweling.

maar ik heb wat problemen met mijn opel corsa C sport 1.7DTI

sinds een paar dagen hoor ik een krassend geluid bij het remmen en trillingen, dit in mijn rempedaal.

vandaag ga ik naar midas voor controle en ze vertellen me dat mijn wiellager rechts acher kapot is. en mijn remschijven en remblokken vanvoor.
    dit is allemaal te herstellen, maar ze vertellen me ook dat eenmaal ze daar aanbeginnen er nog andere kosten kunnen optreden. en dit me alles samen zeker meer dan 1000 euro gaat kosten.

ik en mijn papa hebben allebij geen verstand van auto's, en daarom ga ik morgen een andere garage binnen ( op aanraden van een collega ) om een tweede opinie.

ik weet niet echt wat dit allemaal inhoud en of ik dit nog zou herstellen als het echt meer dan 1000 euro zou kosten.
    het is dus zo dat het wil heel lost staat langs achter, en ik dus eigenlijk niet meer zou mogen rijden er mee zolang dit niet hersteld is, volgens die van midas .... .

iemand een goede raad of wat wie waar voor mij ?

Mvg
    en alvast bedankt.

Kurobu

Haal je wiel er ff af en trek een foto van je voorremmen, we zullen eens oordelen

Comment

die wiellager twijfel ik over .
      maar de remmen dat kan natuurlijk

Comment

blokken kunnen er inderdaad door zijn. Maar meestal is er een metalen verklikker ingebouwd aan de blokjes die dan direct contact maakt met de schijf.
        Gevolg zwaar piepend geluid.
        Echter als je der langer mee rond rijdt kan je de schijf volledig kapot krijgen.
        Dat de wiellagers tevens defect zijn lijkt me vreemd..

Comment

krik uw wiel omhoog , pak uw band vast met uw twee handen ( een hand tussen 10 en 11 uur en een hand tussen 4 en 5 uur) en wiebel heen en weer. als ge voelt dat het loszit is uw lager naar de kloten (of tmoe zijn da uwen fusee naar de ballen is (zijn dat trouwens schijven of trommels? konisch lager? )

1000€ voor blokken en wiellager is nogal veel alleszinds.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Khen Rigzin Bekijk Berichten
            blokken kunnen er inderdaad door zijn. Maar meestal is er een metalen verklikker ingebouwd aan de blokjes die dan direct contact maakt met de schijf.
            Gevolg zwaar piepend geluid.
            Echter als je der langer mee rond rijdt kan je de schijf volledig kapot krijgen.
            Dat de wiellagers tevens defect zijn lijkt me vreemd..
            is enkel bij de voorremmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
              krik uw wiel omhoog , pak uw band vast met uw twee handen ( een hand tussen 10 en 11 uur en een hand tussen 4 en 5 uur) en wiebel heen en weer. als ge voelt dat het loszit is uw lager naar de kloten (of tmoe zijn da uwen fusee naar de ballen is (zijn dat trouwens schijven of trommels? konisch lager? )

dat zal achteraan trommels zijn en vooraan schijven

Comment

ik zou toch eens gaan zien op ebay of ge stukken goedkoper kunt vinden .
                en dan iemand zoeken die hem eventueel kan monteren

ik heb een wiellager gekocht op ebay voor 90 euro en zelf gemonteerd .
                in de garage zou mij dat meer of 400 euro hebben gekost.
                tis maar hoe je het bekijkt

Comment

Zever

Comment

ah ff verkeerd gelezen..
                    dus vooraan met schijven alles versleten
                    en achteraan uw lagers voor de trommel versleten..

Dat is heel wat é..
                    die schijven vooraan die kunnen inderdaad onherroepelijk worden beschadigd als uw blokjes ( het frictiematriaal dus ) af is.. contact metaal en schijf deraan
                    echter gebeurd niet op 1 2 3 é
                    achteraan ou lagers kapot voor je trommel .. mmm is raar dat ze zoiets direct hebben vastgesteld..
                    en al nen update?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                      Zever
                      ja, ge kunt uw moer ook bijtrekken

Comment

ja, ge kunt uw moer ook bijtrekken
                        nog grotere zever
                        die centermoer heeft daar geen invloed op
                        aangezien de rollager één geheel is die nergens bij te spannen valt
                        als hij kapôt is ,vervangen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                          nog grotere zever
                          die centermoer heeft daar geen invloed op
                          aangezien de rollager één geheel is die nergens bij te spannen valt
                          als hij kapôt is ,vervangen .
                          Voila.

Achterste wiellagers van m'n ford maakte een pak lawaai dus ze waren goed versleten. Maar dat wilt niet zeggen dat ik daardoor m'n wiel heen en weer kon bewegen ofzo hé

Comment

lol idd

gewoon auto opkrikken,wiel ronddraaien en aandachtig luisteren (desnoods vergelijken met andere kant), hoor je direct

Comment

wiellager is niet altijd één geheel
                              en het is niet omdat het éne soms voorkomt en het andere ook dat ze beide voorkomen
                              maar kzal wel mis zijn

Comment

Working...
                              X