Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw E36 enkele vragen. Hulp gevraagd!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw E36 enkele vragen. Hulp gevraagd!

hallo

ik ben bezig met een Bmw E36 320i berline aan het restaureren, de buitenkant en onderkant zijn volledig herspoten en onderkant behandeld tegen roest enzo.
    ook liet ik vorige week een nieuw lederen interieur plaatsen.

nu laat ik binnen een maand een M50b25 2500benzine plaatsen met nog wat motorische aanpassingen.
    mijn vraag:

is het mogelijk om een uitgebreide boordcomputer te steken op een auto die deze optie niet had fabriek af. zou ik indien ik de boordcomputer met 18 ipv 8knoppen zou plaatsen, samen met de kabels die er achter hangen en de bediening aan het stuur enzo deze functionerend kunnen gebruiken of moeten er nog dingen verplaatst worden? donor auto's zijn geen probleem maar ik zou moeten weten of het kan of niet.

ten tweede, is het mogelijk om van een manuele vernellinsbak over te schakelen op een automatische vernellingsbak of is de tunnel waar de boite in komt anders bij de twee?

indien intresse heb ik een blok met 200000km te koop voor e 36 320 non vannos van 92 te koop, met alle bevestigingen en kleppen enzo voor lpg op, enklel darm van voor naar achter en tank te plaatsen en je hebt lpg
    nieuw 2500blok zal lpg inspuiting hebben per cilinder, dit was nog een systeem met 1inspuitingspunt, werkt perfect maar je moet zelf overschakelen op naft als je bijna ter plaatse bent om zo te kunnen starten op benzine de volgende keer dat je start.

alvast bedankt voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vragen
    groeten

Ten eerste even op wijzen dat deze werkwijze illegaal is (325 blok in 320) tenzij je dat op het kentekenbewijs laat overzetten. Maar laten we even veronderstellen dat je dat ook daadwerkelijk gaat doen.

Van manueel naar automaat omschakelen is technisch gezien doenbaar volgens mij. Andersom is het in ieder geval wél mogelijk.
    Praktisch gezien zou ik het niet doen, omdat die automaten toch niet je dat zijn. Heb een automaat 328i gereden, en die voelde toch veel minder punchy aan dan de 325i die ik regelmatig handgeschakeld rij. En ik veronderstel dat punch de reden is waarom je je 20 vervangt door een 25

Comment

320 naar 325i gaan ze ni zien op keuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
        320 naar 325i gaan ze ni zien op keuring
        Dat weet ik.

320i naar 330i (amerikaanse M3-motor) ook niet.

Maar het blijft illegaal zolang het niet aangegeven is.

Comment

stel nu dat ik de papieren laat overzetten....

mijn auto is nog een non vannos, kan de 325vannos er dan in en moet er veel elektronica verwisseld worden?

hoe zit het met die boordcomputer?

idd voor meer punch want vind de 320 eigenlijk een beetje lam aanvoelen, kom van golf 4 TDI en dat ging beter van 0 naar 140 dan de beemer, is ook veel kleiner en lichter he.
          ik wil meer koppel zodat ik niet telkens tot 4500moet gaan om mee te komen met het verkeer. ik doe het milieu er een plezier me want zo vervuil ik minder.
          topsnelheid maakt me niets want dat is tegenwoordig toch niet meer haalbaar met al die file's
          gewoon goed trekken ook onder 4000 dat is wat telt bij deze ombouw

groeten en bedankt voor de reacties

groeten

Comment

je moet volledige kabelboom van het 325i-motordeel steken, evenals de stuurdoos.

Boordcomputer weet ik niet, maar mits de juiste kabelboom moet dat zeker lukken.

Als je beter mee wilt kunnen en topsnelheid niet uitmaakt kan je ook een achterdiff steken van een 318i of 316i.
            Maar dan moet je nog steeds boven die toeren blijven natuurlijk

Comment

Working...
            X