Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mercedes w202 stuurslot geblokkeerd tijdens rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• mercedes w202 stuurslot geblokkeerd tijdens rijden

heb een auto van een kennis vorig weekend een onderhoud gegeven, normaal morgenmiddag naar de keuring
    wil ik vanavond de auto verzetten, terwijl ik achteruit aan het rijden ben, en stuur overdaai, springt plots het stuurslot in
    je kan starten ofzo geen probleem, maar het stuur zit geblokkeerd. morgen word de auto naar school getakeld( stuur staat 2toeren gedraaid, onmogelijk om op mijn trailer te trekken, dan gooi ik morgen het dashbord open
    het ligt weldegelijk aan het stuurslot, wrs gebroken ofzo. eruitkappen die handel dus
    ik vind dit enorm gevaarlijk, dat had eens moeten gebeuren op autosnelweg ofzo
    vind dit zeer triestig, auto heeft nog geen 200000km's (echte...!!!!)
    heb deze avond onder begeleiding van mijn leraar automechaniek het stuur enzo en stuurkolom gedemonteerd, en al geprobeerd om het contactslot te demonteren, maar dat lukte helaas niet...
    morgen komt die depanneur dus die auto naar school slepen...
    kzal er niet veel aan verdienen aan dat onderhoudje vrees ik
    kheb mij weer eens wat aangetrokken...
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Vermits het stuurslot toch naar de Filistijnen is waarom niet proberen om dat "met ne goeie snok" over te trekken zodat je er toch kan mee rijden ? (Of wat denk je dat autodieven doen als ze met ne wagen wegwillen? Zonder sleutel springt dat slot automatisch in bij het minste draaien aan het stuurwiel, dus snokken ze dat grendeltje gewoon kapot). Misschien heeft die Mercedes een trauma opgelopen toen hij uwen avatar zag ??

Comment

gewoon een boor inzetten.
      En je moet niet klagen ik zit 6/7 in die miserie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Vermits het stuurslot toch naar de Filistijnen is waarom niet proberen om dat "met ne goeie snok" over te trekken zodat je er toch kan mee rijden ? (Of wat denk je dat autodieven doen als ze met ne wagen wegwillen? Zonder sleutel springt dat slot automatisch in bij het minste draaien aan het stuurwiel, dus snokken ze dat grendeltje gewoon kapot). Misschien heeft die Mercedes een trauma opgelopen toen hij uwen avatar zag ??

Met de stuursloten van MB heb ik geen ervaring. Maar wel met die van Barkas. Toen we aan het bouwen waren hadden mijn ouders een oude Barkas camionette om gerief in te steken. Toen we 5 jaar later dat ding naar de oud ijzer hoop wilden slepen zat het stuurslot natuurlijk vast. We hebben die rommel die in de weg zat er af gesloopt en toen zijn we met een beitel en een zware hammer op die blokkeringspal beginnen kloppen. Die gaf hem dus niet. Een ijzer (hand) zaag deed ook niet veel uit. Maar de slijpschijf zorgde voor oplossing. Moraal van het verhaal: zo'n Barkas is echt wel diefstalveilig.