Mededeling

Collapse
No announcement yet.

asta 3000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• asta 3000

Asta3000 is een product dat de motor reinigt en roet uit cilinders haalt enz, ik ken het omdat er altijd reclame van in staat in UIT magazine. Heeft iemand op het forum ervaring met dit product of soortgelijke producten?
    De voordelen lijken me wel best interessant: daling verbruik, daling slijtage, betere prestaties, alles wordt gezuiverd...
    Het leek me de moeite om zo iets is te gebruiken. Weet iemand hier dus iets meer van?

Daling slijtage?
    Veel producten beloven daling van de slijtage. Dus als ik niet mis ben, betekent dat dat er materiaal wordt toegevoegd aan versleten onderdelen. Dat is iets wat ik heel moeilijk kan geloven. Ik snap niet hoe je door een toevoegsel bvb. je krukas kan laten groeien naar de nieuwmaten.
    Krukas in a bottle in mss een betere naam voor die dingen.
    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      Daling slijtage?
      Veel producten beloven daling van de slijtage. Dus als ik niet mis ben, betekent dat dat er materiaal wordt toegevoegd aan versleten onderdelen. Dat is iets wat ik heel moeilijk kan geloven. Ik snap niet hoe je door een toevoegsel bvb. je krukas kan laten groeien naar de nieuwmaten.
      Krukas in a bottle in mss een betere naam voor die dingen.
      Daling slijtage in de zin van een beter smering hè...
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Betere smering? Gebruik dan gewoon de voorgeschreven olie en je zit goed.
        Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

als al die brol zou werken zou iedereen het al lang gebruiken

Comment

Asta is nu wel een merk dat al een hele tijd meedraait. Meestal wilt dat iets zeggen maar ik ken hun producten niet.
            Ik heb ooit eens een flesje van Marly in mijn koelwater gekapt omdat mijn waterpomp piepte. Na een paar minuten was het weg.
            Die producten kunnen echt wel helpen, indien ze juist gebruikt worden. Daarmee bedoel ik dat je er geen wonderen van moet verwachten. Een doorgeroeste radiator zal je ermee niet kunnen fixen en de versnellingsbak waarvan de synchro's versleten zijn ook niet.

Ik vind het altijd het proberen waard. Heb laatste ook een product gebruikt om mijn kleppen zuiver te maken omdat ik last had van schokken bij koude motor. Het heeft niet geholpen maar nu weet ik dat mijn kleppen waarschijnlijk naar de zak zijn ipv gewoon vuil. 60€ weggegooid mss maar ik weet iets meer en voor hetzelfde had het wel geholpen... .

De meningen over deze additieven blijven verdeeld en dat begrijp ik perfect. Ik heb het er ook niet zo op maar veel garages gebruiken zulke additieven en vaak met goed resultaat.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

onzin,product maakt mss wel alles netjes,maar waar blijven de aangekoekte proppen olie?
              juist, in de oliekanalen

Comment

Mijne pa heeft da blijkbaar gekocht voor in zijne Freelander en in mijne Saxo. Hopelijk werkt het ook echt dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Mijne pa heeft da blijkbaar gekocht voor in zijne Freelander en in mijne Saxo. Hopelijk werkt het ook echt dan.
                  eventueel resultaat?

Gisteren per toeval tegengekomen in Touring magazine.
                  Als je dit leest is het wel ongelooflijk.
                  tot 21% minder brandstofverbruik
                  tot 70% minder slijtage van de motor
                  tot 80% minder schadelijke uitstoot
                  vergemakkelijkt het koud starten
                  verhoogt de prestaties.

Nu touring bied dit ook aan, dus het zal wel iets positiefs doen?
                  en de prijs 35.90 euro kan al snel uitgespaard worden als er inderdaad minder brandstofverbruik is.

Comment

Mijn pa houdt zijn verbruik niet bij en we rijden ook al 3 jaar me dat spul dus kunnen we niet meer vergelijken. Mijn saxo heeft ook nog niet gereden zonder asta 3000 dus kan ik ook hier niets uit afleiden.

Comment

Geen idee wat ik ervan moet geloven!
                      Ben geen voorstander van die zaken

Comment

Dat gelooft ge zelf toch niet. Er was onlangs een ingenieur op radio1 die het had over deze produkten. Hij vond het niet normaal dat dit aangeprijsd werd door touring omdat er geen degelijke en langdurige labotesten werden gedaan om de effectiviteit van deze producten te onderzoeken.

Comment

Enkel originele onderdelen en voorgeschreven producten voor de wagen's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Dat gelooft ge zelf toch niet. Er was onlangs een ingenieur op radio1 die het had over deze produkten. Hij vond het niet normaal dat dit aangeprijsd werd door touring omdat er geen degelijke en langdurige labotesten werden gedaan om de effectiviteit van deze producten te onderzoeken.
                            dat het doet wat zij beweren neen, dat het helpt, waarom niet.

Nujah het word gepromoot, mensen kopen het blijkbaar wel (anders zou de firma al lang weg zijn) dus er moet toch iets van waarheid in zitten?

Comment

Elk zijn broodwinning! Als de mensen da geloven ...

Comment

Ik heb het op m'n vorige wagen gebruikt, en ben er tevreden van. Ik ga het binnenkort ook beginnen te gebruiken op de MPS.
                                Baat het niet, schaden doet het zeker ook niet.

Comment

anders dit eens proberen.. hier vind je tenminste wat van terug

Comment

Vorige week een folder in de bus gekregen waarin VAB ASTA 3000 sterk aanraadt.
                                    Hoe zijn de meningen hieromtrent? Reeds geëvolueerd tegenover 2-3 jaar geleden?
                                    Zouden jullie dat durven kappen in een common rail dieselmotor van de laatste generatie met longlife olie?

Mijn vader wil het eens proberen, ik sta er nogal sceptisch tegenover...

Comment

Wil je een motor een lang leven geven kan je best elke 5000km onderhoud doen met voorgeschreven olie en een correcte rijstijl hebben (koud erg voorzichtig zijn maar warm af en toe eens goed doorduwen)
                                      en die additieven hebben volgens mij geen waarde
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                        Wil je een motor een lang leven geven kan je best elke 5000km onderhoud doen met voorgeschreven olie en een correcte rijstijl hebben (koud erg voorzichtig zijn maar warm af en toe eens goed doorduwen)
                                        en die additieven hebben volgens mij geen waarde
                                        die additieven zijn volgens mij ook niets waard op lange termijn. op korte termijn spreek ik er mij niet over uit.

Comment

Working...
                                        X