Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe het zelf : olie verversen en oliefilter monteren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
    de mazoutfilter van een golf IV is simpel nochtans.

clip alle leidingen los. dicht de 2 leidingen af met een tang oid. Haal de oude filter eruit. Vul de nieuwe volledig op op via het gat van de retour (zwart blokje met die speld door). en sluit de leidingen weer aan. zou redelijk vlot moeten starten.

kzou zeggen, maak dat uw onderhoud gedaan is voor je die filter doet. dan kan je hem laten draaien en eens ermee gaan rijden als je onzeker bent voor lucht
    one down, 2 to go het was idd simpeler dan ik vreesde. Het overgieten van de diesel was wel onmogelijk zonder morsen maar voor de rest ca va.
    Nu nog de ibi en de astra maar dat zijn maar kleine beurtjes dus dat is snel gedaan.

Comment

• Een onderhoud op een 1.2 benzine met 100k die recentelijk (10k geleden) al een groot onderhoud heeft gehad, dat houdt enkel een klein onderhoud (oliewissel, oliefilter en eventuele bougies) in zeker?

Comment

• Zal niet veel meer zijn nee.

Kijk eens in het boekje he, daar staat in wat er wanneer moet gebeuren normaal.

En zoals altijd als je iets doet aan de auto, de rest eens nakijken he, zijn de remmen nog goed, water, ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Een onderhoud op een 1.2 benzine met 100k die recentelijk (10k geleden) al een groot onderhoud heeft gehad, dat houdt enkel een klein onderhoud (oliewissel, oliefilter en eventuele bougies) in zeker?
          Bwa ja, is goed genoeg dan...
          Maar zoals jup zegt, in't boekje staat alles

Comment

• Nee hoor, ik dacht dat ook

't is een Opel weetjewel

Anyway, 't is gelukt

Pokke kutkar.
            1 bougie zat moervast.
            Carterschroef zat volgens mij vastgelast ofzo, heb 3 torx sleutels kapotgedraaid daarop (idd torx, ipv een fucking normale bout), uiteindelijk losgekregen en toen kwam er 1.5 liter olie uit
            En daar moet 3.5 in
            Koelvloeistof en ruitenspritz bijgevuld.

Kar rijdt als een zonnetje nu Allee ja, toch pakken beter dan ervoor
            Vriendin doodgelukkig ermee

Comment

• Benny aan't sleutelen? echt?

vet! Pics!!

Comment

• Ja echt
                Niet de eerste keer hoor, Xsara heb ik ook al een keer of 2 gedaan
                Maar dies een pak makkelijker

Geen pics

Ofja, ik kan er eentje gaan maken van de zwarte smurrie die eruit kwam

Comment

• paar pagina's terug gelezen dat er een magneet zit die het vuil vasthoud, moet je die magneet ook even afpoetsen? Hoe zie je waar die zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
                    neen.
                    BMW brol
                    Zoiets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
                      paar pagina's terug gelezen dat er een magneet zit die het vuil vasthoud, moet je die magneet ook even afpoetsen? Hoe zie je waar die zit?
                      de magneet zit of de aftapplug. 't is inderdaad best dat je die met een vod afkuist.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk Berichten
                        6) oliefilter lossen met een speciaal toestelletje
                        wat is dat speciaal toestelletje?
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          wat is dat speciaal toestelletje?
                          Bij mij was dat de laatste keer een schroevendraaier er los door meppen en dan die als handvat gebruiken

Comment

• Oliefiltertang:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                              Bij mij was dat de laatste keer een schroevendraaier er los door meppen en dan die als handvat gebruiken

Moet ik onthouden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten
                                of zo natuurlijk

Bij gebrek aan een trap kan je ook een setje autobruggen gebruiken, veel handiger dan die steuntjes. Oprijden, olie wisselen en afrijden.
                                Verkrijbaar bij oa. de Makro, kost geen 30€.

Niet geschikt voor tioeners die over de grond slepen, die graven beter een put...
                                Last edited by ; 18/04/2009, 11:34.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door avander_be Bekijk Berichten
                                  Bij gebrek aan een trap kan je ook een setje autobruggen gebruiken, veel handiger dan die steuntjes. Oprijden, olie wisselen en afrijden.
                                  Verkrijbaar bij oa. de Makro, kost geen 30€.

Niet geschikt voor tioeners die over de grond slepen, die graven beter een put...
                                  Probleem met die bruggetjes is echter wel dat je wagen dan vrij hoog staat en nogal achteroverhelt, waardoor niet alle olie er zal uitkomen.

Comment

• ni te hard lachen , ik rij hier thuis mijn auto op 2 spoorwegbilzen zodat zijn neus in de lucht steekt. en dan heb ik genoeg ruimte om aan de onderkant van mijn wagen te werken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      is de stop van het oliecarter niet magnetisch
                                      meestal niet.
                                      Bij een boit wel omdat je daar altijd wat ijzer schilfertjes krijgt die na verloop van jaren in de boit zijn ontstaan.
                                      Als er in je carter iets zit wat zichtbaar aan een magneet blijft plakken kan je beter eens zoeken wat er loos is want gezond is dat niet

Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
                                      om schroefdraad van een filter kapot te trekken moet je wel een compleet rund zijn :p. Langs de andere kant kan ik wel begrijpen dat er veel slimmerds zo'n How-to eens lezen en besluiten om het zelf ook te gaan doen en zo'n dingen tegenkomen, diezelfde slimmerds die meestal geen wiel kunnen normaal aanspannen zonder momentsleutel.

ik doe het altijd met oliefilters (wel vrachtwagens), eerst handvast aandraaien, sleutel erop en een kwart toer bijtrekken(zeer weinig dus, je moet daar dus niet hard aan draaien, klein kwart toertje is genoegt).

Redens:
                                      1) Uw pollekes zijn doorgaans vettig
                                      2) Je kan het u niet permitteren dat er een oliefilter afvliegt
                                      Ik zou zeggen kijk in de manual, elke constructeur is weer net iets anders.
                                      Over die momentsleutel-opmerking ga ik niet teveel zeggen. Maar ik zet alles met de momentsleutel vast waarvan ik waardes heb, en ja daar zijn wielbouwten ook bij. (In een porche garage zetten ze u buiten als ge een wiel zonder vast zet). Bougie's zet ik trouwens ook vast op moment.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                        Probleem met die bruggetjes is echter wel dat je wagen dan vrij hoog staat en nogal achteroverhelt, waardoor niet alle olie er zal uitkomen.
                                        Geen probleem, bij al mijn auto's zat de aftapplug aan de achterkant van het carter...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                                          meestal niet.
                                          Bij een boit wel omdat je daar altijd wat ijzer schilfertjes krijgt die na verloop van jaren in de boit zijn ontstaan.
                                          Als er in je carter iets zit wat zichtbaar aan een magneet blijft plakken kan je beter eens zoeken wat er loos is want gezond is dat niet

Ik zou zeggen kijk in de manual, elke constructeur is weer net iets anders.
                                          Over die momentsleutel-opmerking ga ik niet teveel zeggen. Maar ik zet alles met de momentsleutel vast waarvan ik waardes heb, en ja daar zijn wielbouwten ook bij. (In een porche garage zetten ze u buiten als ge een wiel zonder vast zet). Bougie's zet ik trouwens ook vast op moment.
                                          En dat is uw volste recht ook. Bij belangrijke dingen zoals rebuilds van motoren heb ik ook CONSTANT een momentsleutel/hoekverdraaimeter en een boekje bij de hand. Dat zijn dan ook noodzakelijke dingen.

Comment

Working...
                                          X