Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Doe het zelf : olie verversen en oliefilter monteren.
Vanaf het moment dat mijn auto uit garantie is, zal ik er zelf ook aan sleutelen. Nu doe ik het niet, want dan verlies ik mijn garantie. Wel ga ik eerst eens langs bij een Peugeot-garage om alles eens na laten te kijken, want vind die garagist vanwaar de auto komt niet echt schitterend. Maar ik ben dus verplicht door de garantie.
Mij hebben ze ook gezegd als je een nieuwe oliefilter steekt, de oliefilter eerst op te vullen met nieuwe olie en dan pas te monteren. Daarna de motor verder op vullen met olie. Dit omdat anders bij de eerste start na de olieverversing de oliepomp eerst nog de filter moet opvullen vooraleer de draaiende delen worden gesmeerd ...
Mij hebben ze ook gezegd als je een nieuwe oliefilter steekt, de oliefilter eerst op te vullen met nieuwe olie en dan pas te monteren. Daarna de motor verder op vullen met olie. Dit omdat anders bij de eerste start na de olieverversing de oliepomp eerst nog de filter moet opvullen vooraleer de draaiende delen worden gesmeerd ...
ooit al eens nagedacht dat dit sowieso niet mogelijk is als de filter omhoog wijst (zoals bij veel van de motoren) en derbij, een motor ziet niet af van die 10 sec dat hij zonder oliedruk zit.
ik vul nooit filters op. (bij camions kan der wss een 2.5 liter in, doe ik ook nooit en men collega's ook niet). gewoon de motor starten en ff op stationair laten draaien.
Iets anders wat je zeker nooit mag doen en wat logisch is, is olie uit de oude filter in de nieuwe gieten, dan giet je namelijk een groot deel van het vuil uit de oude filter mee in de nieuwe.
wij raden onze klanten aan nooit olie of brandstoffilter op te gieten. Je zit dan eigenlijk met een stuk olie/brandstof dat niet zal gefilterd worden en zo de motor ingaat. Bij de brandstoffilter is dan wel van het grootste belang dat het brandstofsysteem manueel wordt ontlucht.
wij raden onze klanten aan nooit olie of brandstoffilter op te gieten. Je zit dan eigenlijk met een stuk olie/brandstof dat niet zal gefilterd worden en zo de motor ingaat. Bij de brandstoffilter is dan wel van het grootste belang dat het brandstofsysteem manueel wordt ontlucht.
Hm brandstofsysteem met de hand ontluchten gaat toch nietmeer (Seat Toledo)? Alé ik heb toch nergens een handpompje gevonden...
Ik heb gewoon een andere filter erin gestoken en dan even gestart en dat bolt perfect
ik doe dat altijd. tenzij het zo'n filterelementen zijn die je in een plastiek kap klikt/schroeft natuurlijk
Bij de Freelander kan men ook niet meer met de hand ontluchten, gewoon de mazoutfilter vervangen, zo'n minuut of 20 wachten en dan contact aanzetten, de pompen (hoofdpomp in de tank, hulppomp vooraan aan het filter) beginnen dan druk op te bouwen, starten en gedaan.
Comment