Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe het zelf : olie verversen en oliefilter monteren.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
    Ik zei toch "zijn kickdown"?
    ik ruik de koppelomvormer nu al.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
      neen.
      BMW brol
      Die trekhaak is volgens mij niet OEM. De trekhaak zal er dus ongeschonden uitkomen, het is enkel het ding waar 'ie aan vast hangt of (hing in dit geval) dat er minder fris zal uit zien

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
        11) Motor laten draaien 2-3min. Oliepeilstok uithalen en afkuisen. Dan insteken en uitrekken.
        Let op! Motor moet wel al efkes stilstaan als je het oliepeil controleert. Anders is nog niet al de olie terug in het carter. Als je dan al zou meten bestaat de kans dat er volgens de oliepeilstok te weinig inzit, terwijl dat niet zo is. Dan nog olie bijkappen kan schadelijk zijn voor de motor. (krukas wordt dan geremd doordat deze steeds in de olie draait).

        Comment


        • #44
          krukas in de olie : mayonaise.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
            Die trekhaak is volgens mij niet OEM. De trekhaak zal er dus ongeschonden uitkomen, het is enkel het ding waar 'ie aan vast hangt of (hing in dit geval) dat er minder fris zal uit zien
            hmm, Tec-7 is sterker dan je denkt

            Comment


            • #46
              Helaas niet
              Niet sterk genoeg voor de Marder bijeen te houden alleszinds.
              Noch om het pootje van mijn toetsenbord te herstellen, bij gebrek aan secondenlijm.

              Comment


              • #47
                arnev, opdraaifilter met de hand vastdraaien en liefst niet meer met een riem/ketting of ander geval verder aandraaien tenzij de filterfabrikant het vermeld.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  arnev, opdraaifilter met de hand vastdraaien en liefst niet meer met een riem/ketting of ander geval verder aandraaien tenzij de filterfabrikant het vermeld.
                  Deed ik ook altijd...gewoon met de hand vast draaien. Meer dan goed genoeg. Nog nooit lekken gehad of losgekomen filter.

                  Goed topic Arnev.
                  Belangrijke stap vergeten ivm de veiligheid

                  Niet iedereen heeft een put thuis diegene die hem opkrikken en het zo doen: auto ondersteunen door middel van assteuntjes (of bij gebrek hieraan houten blokken ofzo). Vertrouw NOOIT op je krik, never!
                  Dan pas onder je auto gaan liggen.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Niet iedereen heeft een put thuis diegene die hem opkrikken en het zo doen: auto ondersteunen door middel van assteuntjes (of bij gebrek hieraan houten blokken ofzo). Vertrouw NOOIT op je krik, never!
                    Dan pas onder je auto gaan liggen.
                    Dat zou voor mij het geval zijn, ik heb geen put. Maar ik vraag me af als ge uw auto opkrikt en op steunen zet staat hij scheef. Loopt allle olie dan nog uit het carter?

                    Comment


                    • #50
                      merci voor de goede commentaar !

                      @frankie: idd de olie liep net uit het bakje ja foto's nemen van hoe je werkt is nie zo gemakkelijk en da laag Gio gehalte.... volgende keer nodig ik hem uit

                      @TomT: ik ben inderdaad nog enkele dingen vergeten te vermelden hoor. daarom zijn jullie hier om mij aantevullen hé thx

                      Comment


                      • #51
                        en inderdaad het is geen moeilijke klus. maar ik kan er inkomen dat er hier mensen zijn die niet weten hoe het moet of wat het is.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                          @frankie: idd de olie liep net uit het bakje ja foto's nemen van hoe je werkt is nie zo gemakkelijk
                          Tip:
                          Hou de bak waar de olie in moet omhoog met 1 arm tegen het gat van de carter, draai met je andere de hand de schroef eraf (eerst op voorhand dus al losdraaien met sleutel) en laat zo de olie in de bak lopen en dan kun je de bak naar onder brengen zonder te knoeien
                          Dan pas foto's maken (wel handjes zuiver maken)

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                            Tip:
                            Hou de bak waar de olie in moet omhoog met 1 arm tegen het gat van de carter, draai met je andere de hand de schroef eraf (eerst op voorhand dus al losdraaien met sleutel) en laat zo de olie in de bak lopen en dan kun je de bak naar onder brengen zonder te knoeien
                            Dan pas foto's maken (wel handjes zuiver maken)
                            normaal doe ik het ook zo, maar ik moest vlug mijn handen afkuisen en foto trekke

                            Comment


                            • #54
                              En wat met ene auto waar zo een afschermkap onder de motor zit en de carterplug bijgevolg niet berijkbaar is?

                              Blijkbaar had onze garagist (niet officieel VW) daar iets op gevonden, hij heeft er gewoon een gat in gesneden rond de carterplug.

                              Hoe doen ze dit in een officiele garage?

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Joël Bekijk Berichten
                                En wat met ene auto waar zo een afschermkap onder de motor zit en de carterplug bijgevolg niet berijkbaar is?

                                Blijkbaar had onze garagist (niet officieel VW) daar iets op gevonden, hij heeft er gewoon een gat in gesneden rond de carterplug.

                                Hoe doen ze dit in een officiele garage?
                                ik haal die plaat eraf. ook al moet je de bumper er half voor lossen.
                                officiele garage's gaan daar wel hun speciale handelingen voor hebben zeker, opgegeven door de VW

                                Comment


                                • #56
                                  Gewoon die plaat demonteren, is niet zoveel werk.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                    Dat zou voor mij het geval zijn, ik heb geen put. Maar ik vraag me af als ge uw auto opkrikt en op steunen zet staat hij scheef. Loopt allle olie dan nog uit het carter?

                                    Mijn truk :


                                    Twee assteuntjes vooraan dus, om gemakkelijk onder de auto te werken. Olie aflaten tot wanneer het druppelt. En dan schuif ik de krik onder de trekhaak, en duw ik de achterkant hoger dan de voorkant.


                                    Wel zien dat de krik goed vrijstaat, en dus kan rollen, ipv de auto.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Joël Bekijk Berichten
                                      En wat met ene auto waar zo een afschermkap onder de motor zit en de carterplug bijgevolg niet berijkbaar is?

                                      Blijkbaar had onze garagist (niet officieel VW) daar iets op gevonden, hij heeft er gewoon een gat in gesneden rond de carterplug.

                                      Hoe doen ze dit in een officiele garage?


                                      wat een idioot. Zoek maar al een andere. Prutser.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Joël Bekijk Berichten
                                        En wat met ene auto waar zo een afschermkap onder de motor zit en de carterplug bijgevolg niet berijkbaar is?

                                        Blijkbaar had onze garagist (niet officieel VW) daar iets op gevonden, hij heeft er gewoon een gat in gesneden rond de carterplug.

                                        Hoe doen ze dit in een officiele garage?
                                        Gebruiken vele garages al geen apparaat dat de olie langs boven wegzuigt (geen commentaar aub ) ipv de olie nog langs onderen te laten weglopen?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Let op! Motor moet wel al efkes stilstaan als je het oliepeil controleert. Anders is nog niet al de olie terug in het carter. Als je dan al zou meten bestaat de kans dat er volgens de oliepeilstok te weinig inzit, terwijl dat niet zo is. Dan nog olie bijkappen kan schadelijk zijn voor de motor. (krukas wordt dan geremd doordat deze steeds in de olie draait).

                                          Als je een half minuutje wacht, is de meeste olie wel al gezakt hoor. Zou nauw steekt het niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X