Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vernis is mat geworden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vernis is mat geworden

Hallo iedereen ,

Een paar dagen geleden heb ik mijn oude auto een beetje hersteld , stukjes ingelast , plamuur ,...
    Metallic verf gespoten en dan de vernis erover , dit alles in open lucht
    Alles blonk mooi
    Toen denk ik dat de temperatuur gedaalt is en eventueel vochtiger geworden is .
    Resultaat 's morgens , mooi kleur maar mat .
    Kan ik dit nog herstellen zonder opnieuw te spuiten ?

mvg Benn

Je kan proberen de lak weer glad te polijsten (zou sowieso lukken als je er geen vernis had overgedaan, met vernis weet ik het niet zo)
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Je kan proberen de lak weer glad te polijsten (zou sowieso lukken als je er geen vernis had overgedaan, met vernis weet ik het niet zo)

dat lukt nie echt , da had ik dus al geprobeerd
      (met zo'n polijstmachine )
      mss moet ik grover polijst middel gebruiken

Comment

Je hebt daar inderdaad groffe polijstpasta voor nodig, als dat niet helpt kan je evt eerst wetsanden (met een zeer fijn nat schuurpapiertje op een schuurblokje alles gelijkschuren, daarna afwerken met polijstmiddel)
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Waarmee heb je al getracht te polijsten ? Welke compound en welke pad ? En vooral welke machine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Waarmee heb je al getracht te polijsten ? Welke compound en welke pad ? En vooral welke machine
            Dacht dat het produkt 'commandant' heette (zal morgen ff checken), en machientje is zo'n goedkoop bibberend/draaiend ding uit de auto5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk Berichten
              Dacht dat het produkt 'commandant' heette (zal morgen ff checken), en machientje is zo'n goedkoop bibberend/draaiend ding uit de auto5
              Daarmee zal je dus weinig mee kunnen aanvangen vrees ik

Natschuren en opnieuw polijsten met een compound, afwerken met een lichte polish. Dat zou het moeten doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benn Bekijk Berichten
                Het probleem met zo'n bibberding is dat dat nog min of meer werkt als je met een wax over een gladde lak gaat, maar het heeft te weinig power om een groffe lak weer glad te schuren, en stopt dus gewoon met draaien.
                Als het niet over een te grote oppervlakte gaat, zou ik eventueel gewoon proberen om met de hand (met een katoenen doek) te polijsten met een groffe pasta.

Comment

auto helemaal schuren met P1500 (nat) dan compound gebruiken , dan cleaner en dan nog es waslaagje leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                    auto helemaal schuren met P1500 (nat) dan compound gebruiken , dan cleaner en dan nog es waslaagje leggen

ok , ff proberen

Comment

Working...
                    X