Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onregelmatige toerental

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• onregelmatige toerental

hallo,ik heb een hyundai scoupe van 93 en zit mee een brobleem,het is namelijk zo dat mijn toerental onregelmatig is,dus als de auto stationair draait gaat de toerental van de 1000naar de 1500 of meer en weer terug en als je dan rijd heb je er geen last van alleen weleens als je dan 30km moet rijden dan begint hij te stotteren.
    maar als je somt even stopt en de koppeling intrapt wil hij gewoon weer netjes zijn toeren draaien maar zodra je weer een stukje hebt gereden doet hij weer die onregelamatge toeretal,en als je dan onder de kap kijkt zie je ook gewoon de gashendel die zachtjes heen en weer gaan.
    hoe kan ik dit verhelpen weet iemand dit.
    want dit rijd echt niet lekker hoor

Gasklep eens opnieuw laten kalibreren ?

Comment

wat is dat??????

Comment

Kalibreren is het instellen, aanpassen en ijken van een systeem of instrument zodat het voldoet aan de specificaties of aan de gestelde eisen ten aanzien van nauwkeurigheid en betrouwbaarheid. Vaak gaat het om het ijken van een schaalverdeling, het op de juiste maat brengen van materiaal, het controleren of een werkstuk bepaalde afwijkingen heeft, het bepalen van afwijkingen bij geschut.

Betekend dus dat er een fout zit in ou gasklep en die weer normaal moet worden gesteld.. zoietske dus

Comment

hoi,ok bedankt voor de uitleg,zou er mischien ook een vuiltje tussen kunnen zitten tussen de gasklep,heb ik ook ergens gehoord.en kun je zoiets zelf doen dat afstellen ?of schoonmaken

Comment

kijkt er zelf eens naar é..

Comment

Is het 'ressorke' dat uw gasklep moet toetrekken niet afgebroken ??
              Waar uw gaskabel toekomt aan de carburateur zit die vastgevezen aan een hendel die uw gasklep intern in de carburateur bedient, er zit normaal een veer op (ressort de rappel) die alles in de startpositie moet terugbrengen, vermits je het gashendeltje kan zien heen en weer gaan zou kunnen betekenen dat dit veertje weg is ??

Comment

idd laat iemand gas geven etc
                en kijk eens wat de gasklep doet..
                of hij normaal beweegt en niet blijft hangen als dat niet moet

Comment

Potentiometer gasklep die kapot is?

Comment

Waarschijnlijk de AIC (automatic idle control) of stappenmotor of noem het hoe ge wilt. Zoeken waar dat ding uithangt, schoonmaken en dan zal het wel opgelost zijn
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

mmm idd
                      best eens googlen voor meer info

Comment

Es aan de pc leggen voor foutcodes! Ik denk ook richtingstappenmotor of vacuumdarmpje met scheurtje

Comment

Heb dat eens voorgehad. Oorzaak was bij mij een een defecte 'delco', de stroomverdeler naar de bougies. Toerental was onregelmatig, en uiteindelijk bleef hij bij 6000 rpm hangen...
                          (misschien wel zeer weinig voorkomend, gezien ze het bij de merkeigen garage niet gevonden hadden)

Comment

Working...
                          X