Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toerenteller doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toerenteller doet raar

Nadat ik gisteren een tijdje aan het rijden was met mijn auto (206 1.6 benzine) zag ik dat mijn toerenteller meer toeren aangaf dan dat ik in feite gas gaf.

Ik reed ongeveer 40km/h in derde de en de teller gaf 3500 tpm aan, wat toch te veel is.
    Ik los was gas om aan de kant te gaan, ga naar tweede versnelling, rij zo een 25-30 en toch blijft de naald op ongeveer 2500 toeren.

Ik sta stil aan de kant leg hem in neutraal en los de koppeling, nogmaal moet de motor draaien aan +- 800 toeren dacht ik, maar het zijn er 1500.
    Ik stap uit om te horen naar de motor, maar die maakt het zelfde geluid als normaal.

Ik leg de motor stil en de naald blijft gewoon hangen op 1000 toeren .
    Ik heb dan het contackt een paar keer aan en uit gezet en toen kwqam hij weer naar de normale stand.
    Dit was eerder deze week, dan was het even normaal, maar gisteren was het opnieuw.

Iemand een idee wat dit kan zijn??
    2008 Opel Corsa 1.7CDTI
    2009 Mazda 2 1.5 Sport

Franse degelijkheid
    De Xsara heeft ooit gehad dat de hele instrumentenpartij 's nachts uitviel en 30km later pas weer werkte.
    Is evenwel maar 1x gebeurd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Franse degelijkheid
      Vergeet de Italianen of de Duitsers niet. 'k Heb op een donkere ochtend zonder teller- of dashboardverlichting 300km moeten rijden met m'n Passatje. Duitse degelijkheid

Comment

Wat een nuttige posts weer...

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
        Nadat ik gisteren een tijdje aan het rijden was met mijn auto (206 1.6 benzine) zag ik dat mijn toerenteller meer toeren aangaf dan dat ik in feite gas gaf.

Ik reed ongeveer 40km/h in derde de en de teller gaf 3500 tpm aan, wat toch te veel is.
        Ik los was gas om aan de kant te gaan, ga naar tweede versnelling, rij zo een 25-30 en toch blijft de naald op ongeveer 2500 toeren.

Ik sta stil aan de kant leg hem in neutraal en los de koppeling, nogmaal moet de motor draaien aan +- 800 toeren dacht ik, maar het zijn er 1500.
        Ik stap uit om te horen naar de motor, maar die maakt het zelfde geluid als normaal.

Ik leg de motor stil en de naald blijft gewoon hangen op 1000 toeren .
        Ik heb dan het contackt een paar keer aan en uit gezet en toen kwqam hij weer naar de normale stand.
        Dit was eerder deze week, dan was het even normaal, maar gisteren was het opnieuw.

Iemand een idee wat dit kan zijn??
        Ik denk dat het feit dat alles weer normaal wordt na het uit- en inschakelen van het contact wijst op een softwarefout. Ik zou gewoon eens naar de dealer gaan en hem laten uitlezen. Als ze de foutcodes wissen kan het goed zijn dat het reeds in orde is .
        Anders zou het misschien een sensor kunnnen zijn die foute waardes doorgeeft?
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          Franse degelijkheid
          De Xsara heeft ooit gehad dat de hele instrumentenpartij 's nachts uitviel en 30km later pas weer werkte.
          Is evenwel maar 1x gebeurd...
          Ohh maar die van mij is degelijk hoor , deze week rijd ik er 6 jaar mee en nog maar 1 een probleempje gehad, dat het lampje vd airbag ging.
          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk Berichten
            Ohh maar die van mij is degelijk hoor , deze week rijd ik er 6 jaar mee en nog maar 1 een probleempje gehad, dat het lampje vd airbag ging.
            Bij mij gaat het lampje van de airbag ook, maar het gaat uit op een gegeven moment Is het probleem al opgelost ondertussen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Bij mij gaat het lampje van de airbag ook, maar het gaat uit op een gegeven moment Is het probleem al opgelost ondertussen?
              Ja ja i know, maar ik bedoel dat het tijdens het rijden ging het branden.
              Alles is weer normaal, dus ja... het foutje in de software geweest zijn.
              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Zolang ik m'n 206 heb gehad heeft ie af en toe raar gedaan aan de toerenteller.

Gewoon rijden ineens duikt dat ding naar beneden en een halve sec later terug normaal. 'k heb er nooit wakker van gelegen, als het dat maar is

Comment

Working...
                X