Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlagingskit: H&R en eibach

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verlagingskit: H&R en eibach

Well zou de beste keuze zijn tussen HR en Eibach? Is het voldoende om alleen de veren te plaatsten? Ik heb gelezen dat dit resulteert is slechtere wegligging doordat de origenele schokdemers te lang zijn voor deze kortere veren, of ben ik hier verkeerd in?

Iemand ervaring met de deze zaken, alsook prijzen en adressen waar ze dit werkje uitvoeren. regio Antwerpen of Kempen.

Ik heb eens een Eibach pro kit laten plaatsen op men vorige Corrado (enkel veren -3cm) en dat verbeterde de wegligging wel, maar niet verwachten de wegligging super word. Plaatsing kwam me toen een 150 euro.
    HR geen ervaring mee maar denk wel degelijk genoeg merk.
    Ik heb nu KW var.2 op de Corrado en dat is wel super. Maar dat is regelbaar dan.

Comment

Ik heb Eibach - enkel veren - op de MINI = supertevreden van, zowel qua wegligging als optiek.

Ik had Eibach - veren en dempers - op de TT = gewoon tevreden van, betere wegligging maar optisch langs geen kanten goed, nu dus KW 1.

Comment

Uit mijn ervaring zeg ik steevast: Eibach!

H&R heeft sneller last van metaalmoeheid.

Voor bepaalde modellen heeft Eibach zelfs een schroefkit (gehomologeerd).
        Deze wordt zelfs in de rally gebruikt. (Camber wordt dan wel helemaal opengetrokken). Toch kan deze set ook gebruikt worden op openbare weg.

Als je tot 40mm verlaagd kan je nog op je stock schokdempers verder.
        Ga je lager dan 40mm raad ik iederaan aan om aangepaste schokdempers te plaatsen.
        Dan raad ik Bilstein aan, B6 heeft een dikkere schokdemperstang.
        Dat voorkomt vroegtijdige lekkages door laterale krachten.
        (Hiervoor is geen attest nodig)

Mijn ervaring met KW is vrij slecht. Constant lekkages, schroefsetten die niet passen, ...

Investeer altijd in een degelijke ophanging!

Veiligheid voor alles.

Comment

Mijn garagist raadde me toen ook Eibach aan, enkel veren verbeterd de wegligging wel wat tegenover met originele veren. Over optiek, vanvoor kwam de C toch maar de helft lager van wat die zou moeten komen hebben. Maar dacht bij Eibach eigen is dat vanachter wat lager komt dan vanvoor(?)
          KW var.2 stond er al op toen ik men huidige C kocht, staat er ondertussen 7 jaar en ongeveer 90.000km onder. Ben toch zéér content van de wegligging ervan.

@ TAM: wat zou je aanraden voor een S3 (bj '01)? Ben aan het twijfelen tussen Bilstein of Kw, regelbaar allesinds. Maar je zegt al Bilstein aanraad, maar mijn ervaring met Kw is echt niet slecht. Is mss zo met de variant 1?

Comment

Ik zeg Eibach veren met ofwel een Eibach schokdempers of Bilstein schokdempers.

(Ik heb hier thuis geen catalogen liggen, maar ik zal de mogelijkheden opzoeken)

Vergeet niet: wat je ook neemt en waar je ze laat plaatsen:
            je MOET een ophanging kopen dat gehomologeerd is. Zorg dat je een validatieverslag hebt én dat de ophanging door een erkende firma geplaatst wordt. Zij schrijven dan een montageattest uit.

Daarna moet je naar een keuringsorgaan gaan "keuring na ongeval".

Zij plaatsen op validatieverslag + montageattest een stempel ter goedkeuring.

Comment

Ik hoor hier toch veel positiefs over Eibach. Vrijdag heb ik me laten wijsmaken door Banden centrale Moons dat hij prefereerde voor HR. Hij vond Eibach niet echt iets "goeds". Alé relatief niet goed.

Ik heb momenteel Audi A3 met sportline ophanging, dus die ligt al 2,5 cm lager dan de standaardmodellen. Maar zou hem nog 2,5 om lager willen hebben dat hij in totaal 5 cm lager ligt. Tis vooral voor het optische effect dat ik ander veren zou laten steken. Maar natuurlijk mag de baanligging niet achteruit gaan tegenover de originele veren die er nu opstaan. Een lichtere verbetering zou ook wel meegenomen zijn.

Das echt geld klopperij van de keuring om dat verslag te laten valideren, maar ja das nu de wetten van ene onnozele minister van Mobiliteit Landuyt!!

TAM CARWORKS: wat houdt juist dat uitlijnen in? En waar zou jij zoiets laten plaatsen? Suggesties zijn altijd welkom

Comment

Eibach wordt standaard door autofabrikanten gebruikt. (Vooral bij speciale uitgaves)
                Denk dus niet dat over de kwaliteit van Eibach te twijfelen valt.

H&R is echt een tuningmerk. Net zoals FK, V-Maxx,...

Eventjes de wetgeving in mensentaal uitleggen:

Indien je een wagen hebt met een Belgisch goedkeuringsnummer, dan hoef je die rompslomp niet te doen.

Indien je een wagen hebt met een Europees goedkeuringsnummer, dan moet je de hele weg afleggen.

Bij "Keuring na ongeval" wordt de geometrie van de wagen opgemeten. Je mag je spoor niet verbreden. Daarenboven is het ook een gewone keuring.
                Wanneer wij een montageattest uitschrijven, zijn wij als zaak, verantwoordelijk voor de ophanging. Het is zelfs zo dat wanneer de wagen betrokken is bij een ongeval en de expert wijt het ongeval aan de ophanging, wij (TAM CARWORKS) verantwoordelijk zijn voor de kosten.

EDIT: ik zal zo'n validatieverslag en montageattest eens inscannen en posten. Zo weet iedereen waar hij/zij op moet letten wanneer een andere ophanging gestoken wordt.
                (Wij zijn een officieel montagecenter van ophangingen, maar werken enkel met degelijke (lees: veilige) ophangingen)

De meesten die ophangingen plaatsen, zorgen dat er een validatieverslag bijzit, maar geen montageattest. Dit is dus zéér belangrijk (vooral voor politie en verzekering)
                Last edited by ; 13/05/2007, 13:21.

Comment

Dus alleen veren veranderen is genoeg om hem lager te laten liggen of begrijp ik het verkeerd ? En als je alleen de veren veranderd dan kost het toch een pak minder ?
                  En als je baanligging er hetzelfde met blijft of mss licht verbeterd, waarom dan een volledige schroefkit steken ?
                  En als je alleen veren zou steken, geraak je dan zo door de keuring ?

Comment

Ik heb ook Eibach gehad. Ook zeer tevreden over. Vrij stijf maar toch nog wat comfort.
                    Toch zou ik aanraden de dempers ook te vervangen omdat ik wat last kreeg van "springen". Je hebt het gevoel dat de demper bvb bij het afrijden van een heuvel de auto trug omhoog wilt wippen.
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik rij een A3 S-Line. Ook standaard 25mm lager dan een standaard versie.
                      Bijkomend heb ik een KW V1 gestoken. Ligt er nu zo'n 2 weken onder.
                      Zeer tevreden van. Montageverslag, validatieattes e.d zijn erbij!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo911 Bekijk Berichten
                        Dus alleen veren veranderen is genoeg om hem lager te laten liggen of begrijp ik het verkeerd
                        Algemeen genomen, zolang je onder -4cm blijft zijn enkel veren voldoende. Boven de 4cm zijn 'sport' schokdempers (Eibach, Bilstein,..) aan te raden (anders krijg je meestal het boot-effect)

<-4cm: Veren
                        >-4cm: Veren + 'sport' schokdempers

En als je alleen de veren veranderd dan kost het toch een pak minder ?
                        ja...

En als je baanligging er hetzelfde met blijft of mss licht verbeterd, waarom dan een volledige schroefkit steken ?
                        Omdat de meeste het voor de looks doen, en veel lager willen gaan dan met veren mogelijk is. Tevens kan je met een schroefkit de auto horizontaal gelijk leggen, terwijl dit met veren meestal niet het geval is.

En als je alleen veren zou steken, geraak je dan zo door de keuring ?
                        Als je aan alle voorwaarden voldoet wel ja.
                        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Dus als ik het goed begrijp is het voldoende om alleen de veren te veranderen en de schokdempers ongeroerd blijven als je niet onder de 4cm gaat.

Of is het toch raadzaam om alles om elkaar af te stemmen veren + dempers te nemen? Tis veiligheid boven alles. Als je zoals Jochem zegt dat hem begint te springen als je alleen de veren vervangt, tja ... Tis maar voor 2,5cm lager te leggen en als dat niets verslechterd aan de wegligging en de demping dan overweeg ik alleen de veren, maar anders zit er niks anders op dan de hele santeklans te nemen :-)

Welke zijn die KW V1, zijn dat die duur dingen niet? ben de naam kwijt ... van het merk. Hoeveel was je kwijt voor kit en montage STA911?

Comment

Mijn KW 1 kostte geplaatst 1050 €.

Steve zat daar ook niet ver af met z'n A3 dacht ik ! 1150 € ?

Comment

+ de schroevenkit was ik vergeten om hem horizontaal te leggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asmodeus Bekijk Berichten
                                Dus als ik het goed begrijp is het voldoende om alleen de veren te veranderen en de schokdempers ongeroerd blijven als je niet onder de 4cm gaat.

Of is het toch raadzaam om alles om elkaar af te stemmen veren + dempers te nemen? Tis veiligheid boven alles. Als je zoals Jochem zegt dat hem begint te springen als je alleen de veren vervangt, tja ... Tis maar voor 2,5cm lager te leggen en als dat niets verslechterd aan de wegligging en de demping dan overweeg ik alleen de veren, maar anders zit er niks anders op dan de hele santeklans te nemen :-)

Welke zijn die KW V1, zijn dat die duur dingen niet? ben de naam kwijt ... van het merk. Hoeveel was je kwijt voor kit en montage STA911?
                                Theoretisch klopt het wat je zegt. Maar die 2.5cm die je zou zakken, door enkel veren te steken, die ge je niet meer gebruiken in je demperslag.
                                Het is veel geld, feit! Maar ik ga me niet uitspreken over enkel het vervangen van de veren.
                                Ik denk dat je voor optische perfectheid nog lager moet gaan dan nog eens -25mm hoor. Ik zit nu aan zo'n -30 schat ik. En er zouden er nog een 5mm vanaf mogen denk ik. Dat is het leuke aan een schroefkit, je doet ermee wat je wilt. Met veren zit je vast.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                Mijn KW 1 kostte geplaatst 1050 €.

Steve zat daar ook niet ver af met z'n A3 dacht ik ! 1150 € ?
                                Klopt, 1150 EUR, alles in, uitgezonded het uitlijnen.

Comment

-65mm is the OOONLY way to go.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                    -65mm is the OOONLY way to go.
                                    Geen kas over band bij mij!

P.I.M.P!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                      Geen kas over band bij mij!

P.I.M.P!

It's MISTER P.I.M.P for you !

Ach, alsof je er iets van voelde tijdens de testrit ! Reed toch schitterend he ?

Steve, met al dat off-topic gezwets...

Comment

@ TAM: als je dat eens kunt doen. Zelf vind ik weinig terug voor een S3. Bij Bilstein vind ik de S3 er zelfs niet tussen. PSS9 zou toch ook voor S3 moeten hebben(??)

Is het mss de Variant1 van Kw die wel eens gaat lekken? Ik weet de vorige eigenaar van men C eerst Variant1 had steken (+-4 jaar en 50.000km) en toen naar Variant2 gegaan omdat er 1 lekte. Van Variant2 heb ik nog nooit slecht gelezen.

Even iets anders, zijn er nog zaken waar montage attesten voor nodig zijn? Vervangen van uitlaat bv? Bij mijn C is dat allemaal via Brussel bij FOD Mob. gegaan na de invoering en is die daar zo goedgekeurd. Die ligt wel echt laag maar kunnen ze op de keuring dus niet veel van zeggen. Laatste keer begonnen ze wel wat te zagen dat die één!! cm omhoog moest.

Spijtig men foto's te groot zijn anders zette ik wat foto's van men C met enkel Eibach veren en de andere met Kw Var2.

Comment

Working...
                                        X