Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! V3

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bedacion Bekijk Berichten
    Dag heren,

Iemand die ervaring heeft met het chippen van de laatste lichte BMW diesel motoren? In mijn geval zou het gaan om de laatste 1.5d met 116pk uit de X1. Zijn er experts die me al zouden kunnen zeggen dat dit geen goed idee is om de een of andere reden?

Cheers
    Geen ervaring met dit type motor. Mijn vorige auto was wel gechiptuned. (1.6 DLD-416 dieselblokje van Ford/PSA).
    Ik ging van 113 naar 147pk. Er stonden toen 45.000kms op de teller. Ondertussen 120.000 en doorgegeven aan mijn ouders.
    Nog steeds geen problemen. Veel zal er wsl vanaf hangen of je na het chiptunen vaak het onderste uit de kan wil halen.
    Normaal gezien is er wel wat reserve zodat afbeulen minder kwaad kan. Die reserve is nu weg.

Maar dat wil niet zeggen dat er bij jouw auto geen onderdelen zitten die bij extra zware belasting veel sneller stuk zullen gaan.
    Het is, denk ik, ook niet een dichtgeknepen versie van een zwaardere motor die je hebt (zoals de 18d en 20d wel dezelfde motor zijn)
    KLIK |&| KLAK

Comment

• Vanavond op één in factcheckers.

https://www.frontview-magazine.be/nl...de-nutri-score

Comment

• nu de rage wat gaan liggen is de mensen er terug attent op maken dat het kan

Comment

• "Dat het kan en mag, behalve als je met de auto op de openbare weg wil" lijkt het punt te worden...
          KLIK |&| KLAK

Comment

Working...
          X