Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De gevaren van aftermarket aanpassingen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de frankie, toen'em nog haar had
    voor een all-show-and-no-go is dat nog steeds geoorloofd. blijf er dan wel mee van de baan.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    verlagen maakt de wagen wel degelijk veiliger

    en wat die banden betreft, die 195 40 16 ligt op die 7,5J, achteraan op die 9J ligt nen 195 45 16...heb is ff gaan zien voor de zekerheid
    Maakt hem niet veiliger.
    Kans dat je stukken rijdt aan je carter is groot, en ik wil op dat moment niet weten wat de kosten zijn als die wagen achter mij slipt op het oliespoor...

    En de banden blijven te smal, of ze nu hoger zijn of niet

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
    Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die van de spiralen ringen zagen om hun wagen te verlagen
    de frankie, toen'em nog haar had

    Leave a comment:


  • McClane
    replied
    XJefkeX chapeau man. Je hebt overschot van gelijk. Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die van de spiralen ringen zagen om hun wagen te verlagen

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    verlagen maakt de wagen wel degelijk veiliger
    nix van !

    sorry hoor

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    er kan er maar 1 de snelste zijn

    proficiat frankie

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    verlagen maakt de wagen wel degelijk veiliger

    en wat die banden betreft, die 195 40 16 ligt op die 7,5J, achteraan op die 9J ligt nen 195 45 16...heb is ff gaan zien voor de zekerheid

    ik verander enkel de velgen en leg hem wat hoger voor de keuring en voor de winter...anders als het is zou sneeuwen, dan kan ik als sneeuwruimer door gaan

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Zo'n getunede wagens krijg je toch ook nooit goedgekeurd bij de technische controle?
    Neen, daarom zijn ze meestal een halve week bezig met hem terug origineel te zetten.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    dat omzeilen ze toch

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Zo'n getunede wagens krijg je toch ook nooit goedgekeurd bij de technische controle?
    velgen zijn snel vervangen.

    Leave a comment:


  • BMWMB
    replied
    Zo'n getunede wagens krijg je toch ook nooit goedgekeurd bij de technische controle?

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    @astrodingeskes; jij bent niet veilig bezig, wat jezelf ook mag denken. Verlagen is in mijn ogen totaal uit den boze

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    dan zou het wel eens kunnen wanneer je op een klaverblad te snel en/of iets raakt, de band van de velg lost.


    Greetzzzz
    tof. ik wil er niet achter rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    uiteraard zijn die banden te smal. 9J is sowieso al 22,8 cm, daar een band op van 19,5 centimeter...

    dan zou het wel eens kunnen wanneer je op een klaverblad te snel en/of iets raakt, de band van de velg lost.


    Greetzzzz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
    ik denk, maar ben ni zeker , mag er maar max 7,5 J op
    om zeker te zijn kun je altijd informatie inwinnen bij uw dealer
    en volgens mij zijn uw banden te smal voor een 9J velg
    mja t'is uw wagen en je doet maar

    Greetzzzz
    uiteraard zijn die banden te smal. 9J is sowieso al 22,8 cm, daar een band op van 19,5 centimeter...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    banden liggen een beetje getrokken op de velg...breder velgen kan ik ni steken zonder de kassen uit te kloppen..vooraan zit maar een 7,5 met een adaptor van 1cm en ik schuur in de plastiek vooraan..Achteraan met die 9J met adaptor van 1cm raak ik de kas juist niet maarja, ik heb zo'n 3cm grondspeling en dat is nog goed te doen dus lager moet ik hem echt niet leggen

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    het gaat om een astra G..standaard liggen er 16ers onder, in de zomer ook 16ers van 9J breed maar met een 195 40 16 op...


    ik denk, maar ben ni zeker , mag er maar max 7,5 J op
    om zeker te zijn kun je altijd informatie inwinnen bij uw dealer
    en volgens mij zijn uw banden te smal voor een 9J velg
    mja t'is uw wagen en je doet maar

    Greetzzzz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    het gaat om een astra G..standaard liggen er 16ers onder, in de zomer ook 16ers van 9J breed maar met een 195 40 16 op...

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
    volgens mij ligt een wagen die verlaagt is toch wel beter op de baan dan een wagen die niet verlaagt is hoor...ik merk dat hier thuis, met mijn verlaagde astra lig ik beter op de baan dan met de standaard astra van mijn moeder hoor..

    en dat van die velgen...ik laat de mijne 2x per jaar uitlijnen...voor de winter en ook voor naar de keuring te gaan, wanneer de wagen wat hoger wordt gelegd en wanneer er terug originele velgen opkomen en dan na de winter wanneer de wagen terug op de grond wordt gelegd met mijn velgen van 9J breed dus denk wel wat ik 'veilig' bezig ben..

    maar idd, er zijn er andere die hun wagen 'verlagen' door enkele ringen weg te slijpen

    natuurlijk houd een wagen die verlaagt is beter baan je verlaagt immers het gewichtspunt
    qua velgen weet ik niet over welke wagen het gaat en evenmin de standard velgmaat



    Greetzzzz

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    volgens mij ligt een wagen die verlaagt is toch wel beter op de baan dan een wagen die niet verlaagt is hoor...ik merk dat hier thuis, met mijn verlaagde astra lig ik beter op de baan dan met de standaard astra van mijn moeder hoor..

    en dat van die velgen...ik laat de mijne 2x per jaar uitlijnen...voor de winter en ook voor naar de keuring te gaan, wanneer de wagen wat hoger wordt gelegd en wanneer er terug originele velgen opkomen en dan na de winter wanneer de wagen terug op de grond wordt gelegd met mijn velgen van 9J breed dus denk wel wat ik 'veilig' bezig ben..

    maar idd, er zijn er andere die hun wagen 'verlagen' door enkele ringen weg te slijpen

    Leave a comment:

Working...
X