Oorspronkelijk geplaatst door Reno
Bekijk Berichten
Dat van de rechters , ben ik er ook gerust in dat deze mijn inziens, een correcte uitspraak trachtte te doen .
Dat van die tuning ben ik nog niet zo zeker van, een wagen die niet gehomoligeerd,en geen geldende attesten kan voorleggen, mag zich in geen geval op de openbare weg begeven . Doet i dat wel is hij al dik in de fout.
Kan dan ook ten allertijde( mijn inziens )aansprakkelijk gesteld worden, voor een ongeval zelfs al is hij niet in de fout, HIJ MAG GEWOON DE RIJWEG NIET OP !!! en iets wat ni op de weg is, kunt ge niet aanrijden.
Is al een onderwerp waar veel over gediscuteerd is en een discutie zal blijven.
Rij maar eens iemand aan met zo een wagen ook al ben je niet in de fout.
Ze nekken je gewoon.
Wij als verantwoordelijke in de attellier zijn normaal (lees wettelijk) verplicht zo'n wagen niet meer mee te geven aan de klant.We moeten normaal gezien de wagen inhouden. En wanneer de klant erop staat de wagen toch mee te nemen, er een pv van te laten maken, door de bevoede instanties,waarna deze zich op de openbare weg begeeft toch ni ver zal rijden, en door diezelfde personen gedwongen worden tot een directe technishe controle, met alle gevolge vandien.
Ik ken menig arresten waarbij opgefokte bromfietsen ongevallen, in recht, gehad hadden en toch aansprakelijk zijn, en opdraaiden op voor alle schade .
De boetes waren eveneens niet min.
Het was dan ook bewezen dat bromfietsen opgefokt waren.
U als advokaat in spe zijn deze arresten makkelijk na te checken op de politierechtbank.
Greetzzzz
Leave a comment: