Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hij heeft helemaal geen wagen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
      hij heeft helemaal geen wagen...
      Toch wel hoor!

      Comment


      • Needs lowering

        Comment


        • Hoe zit dat eigenlijk met de Adblue VAG diesels? Wordt de AdBlue ook getuned op eventueel hogere dieselverbruik?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
            Needs lowering
            Er staat ondertussen een eibach pro kid onder.

            Comment


            • Hey mannen, het kriebelt serieus om de Cupra te laten mappen. Dit zou ik laten doen door de mannen van DVX.

              De grootste twijfel is om hem ofwel stage 1 te laten doen met DSG remap of toch de stage 2 met DSG remap te opteren.
              Aan stage 2 hangt natuurlijk een ander prijskaartje, het resultaat scheelt een kleine 20pk.
              Grootste voordeel voor mij van stage 2 is voor mij het extra geluid, daar een Cupra standaard een stofzuiger geluid heeft
              Heeft het voor de rest nog voordelen? Beter voor de motor? (in en uitlaat worden veranderd, meer 'ademruimte'?)

              Comment


              • Ik volg ook mee

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Hey mannen, het kriebelt serieus om de Cupra te laten mappen. Dit zou ik laten doen door de mannen van DVX.De grootste twijfel is om hem ofwel stage 1 te laten doen met DSG remap of toch de stage 2 met DSG remap te opteren.Aan stage 2 hangt natuurlijk een ander prijskaartje, het resultaat scheelt een kleine 20pk.Grootste voordeel voor mij van stage 2 is voor mij het extra geluid, daar een Cupra standaard een stofzuiger geluid heeft Heeft het voor de rest nog voordelen? Beter voor de motor? (in en uitlaat worden veranderd, meer 'ademruimte'?)
                  Schijnt dat er met + 300pk op de voorwielen quasi niet mee te rijden valt, zeker in regenweer. Bij dvx zijn er meerdere gti's, rs-en, ... gechipt naar 320pk en meer, als je dan de ervaringen hoort zijn ze allemaal hetzelfde: teveel vermogen. Mijn broer met zijn gti ook (365pk), nat weer, op de autostrade 120 rijden, willen versnellen en tractiecontrole staat gewoon te flikkeren tot je gas lost.Maar als je het doet, denk,ik dat dsg remap wel aan te raden is.

                  Comment


                  • Het sper doet veel! Maar ik hou het op mijn ca 300pk ik voel ook dat het de limiet is (aanzetten).

                    Comment


                    • Heb nog gehoord van gasten met een dsg dat de dsg ook nog redelijk wat "snokken" te verwerken krijgt bij het uit stilstand vollop vertrekken. Andere die ook bij stilstand en kickdown tot derde en vierde wheelspin hebben. Kan wel eens leuk zijn voor 1 keer, maar niet voor constant.

                      Comment


                      • Hmmm chippen met DSG. Persoonlijk zou ik het niet doen.

                        300pk op de voorwielen lijkt me ook wel het maximum, maar ik snap dat je naar stage 2 neigt voor de betrouwbaarheid.
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                        Comment


                        • Maat heeft een G7 GTI met 260 pk op de voorwielen en dat is al nipt.
                          In de regen helemaal geen doen meer.

                          125 pk in een domme Swift is meer als genoeg.

                          Comment


                          • Was 300pk niet de algemene consensus als max op een FWD?

                            Comment


                            • Meer pk op dit wagentje (cupra hatch) hoeft voor mij niet. De grenzen aftasten met de pss erop samen met een deftige catback geeft mij al voldoening voor meer paarden schakel ik binnen 2 jaar over op iets anders (rs3, foc rs,...)

                              Comment


                              • 400pk op de voorwielen en 'amper' wielslip is wel degelijk mogelijk met een goede set banden (PSS bvb) en goede afstelling in de eerste 2 versnellingen.



                                Nog een ervaring van een stage 2

                                Na 15 geweldige maanden is daar het afscheid: ik heb mijn 'Seat Leon Cupra 400' weer ingeleverd. In dit slotverslag vel ik het eindoordeel.


                                Nu stoplichtsprintjes doe ik absoluut niet zoveel, het is eerder al rijdens spelen en bochtjes nemen zoals in het hierboven geschreven verslag.

                                Momenteel ca 300pk en dit gaat goed in het droog, nat is natuurlijk een ander paar mouwen maar dan moet je ook niet gek doen ermee.
                                Op het droog heb ik het gevoel dat hij absoluut nog niet op zijn limiet zit.

                                Comment


                                • Interessant artikel. Dan lijkt het me wel eerder aangewezen dat jij het bij hen laat doen, aangezien ze het al eerder hebben gedaan.

                                  Klinkt interessant
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                  Comment


                                  • Beide firma's hebben er al meerdere gedaan dus daar zal het niet aan liggen
                                    JD heeft trouwens als demo wagen een Cupra rondrijden.
                                    Die draait momenteel 455pk en 530nm (is wel voorzien van een turbo upgrade)
                                    Last edited by ; 08/04/2016, 15:51.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      Hmmm chippen met DSG. Persoonlijk zou ik het niet doen.

                                      300pk op de voorwielen lijkt me ook wel het maximum, maar ik snap dat je naar stage 2 neigt voor de betrouwbaarheid.
                                      Waarom zou je niet chippen op een DSG?
                                      Als je de DSG aanpast kunnen ze een hoop koppel aan.
                                      En wil je nog verder kunnen we hem mechanisch nog wat bij aanpassen.

                                      Wat de verhalen betreft over wielspin:
                                      - Bij nat hoef je niet veel vermogen te hebben.
                                      - Bij droog is het wat anders.
                                      Maar de mensen willen nu eenmaal meer en meer.
                                      Je kan geen grens stellen op de voorwielen. Zoals vermeld doen de bandjes ook veel en kijk maar naar de RS500 met zijn 350pk op de voorwielen.
                                      Bij ons een golf 6 GTi, nu op +/-460pk. Heeft wel een sper moeten steken.
                                      Binnenkort een paar zeer extreme projectjes waarvan we ook de nodige opmerkingen verwachten zoals "krijg je dat wel op de grond".
                                      Maar dat is nu eenmaal het leven he.

                                      Onze R spint zelfs op zijn 4 wielen...

                                      Comment


                                      • Bedankt voor je reactie Geert!

                                        Het is zoals je zegt een heel persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik voel dat de Cupra wel wat meer aankan voorzien van een goede band.

                                        Wat zou je persoonlijk zelf aanraden op de Cupra? Stage 1 of stage 2? (beiden inclusief DSG aanpassing)
                                        Indien Stage 2 welke aanpassingen/onderdelen zou je dan gebruiken?

                                        Comment


                                        • Geert blijft mijn favoriete chipper!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X