hij heeft helemaal geen wagen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenhij heeft helemaal geen wagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenNeeds lowering
Comment
-
Hey mannen, het kriebelt serieus om de Cupra te laten mappen. Dit zou ik laten doen door de mannen van DVX.
De grootste twijfel is om hem ofwel stage 1 te laten doen met DSG remap of toch de stage 2 met DSG remap te opteren.
Aan stage 2 hangt natuurlijk een ander prijskaartje, het resultaat scheelt een kleine 20pk.
Grootste voordeel voor mij van stage 2 is voor mij het extra geluid, daar een Cupra standaard een stofzuiger geluid heeft
Heeft het voor de rest nog voordelen? Beter voor de motor? (in en uitlaat worden veranderd, meer 'ademruimte'?)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk BerichtenHey mannen, het kriebelt serieus om de Cupra te laten mappen. Dit zou ik laten doen door de mannen van DVX.De grootste twijfel is om hem ofwel stage 1 te laten doen met DSG remap of toch de stage 2 met DSG remap te opteren.Aan stage 2 hangt natuurlijk een ander prijskaartje, het resultaat scheelt een kleine 20pk.Grootste voordeel voor mij van stage 2 is voor mij het extra geluid, daar een Cupra standaard een stofzuiger geluid heeftHeeft het voor de rest nog voordelen? Beter voor de motor? (in en uitlaat worden veranderd, meer 'ademruimte'?)
Comment
-
Heb nog gehoord van gasten met een dsg dat de dsg ook nog redelijk wat "snokken" te verwerken krijgt bij het uit stilstand vollop vertrekken. Andere die ook bij stilstand en kickdown tot derde en vierde wheelspin hebben. Kan wel eens leuk zijn voor 1 keer, maar niet voor constant.
Comment
-
Hmmm chippen met DSG. Persoonlijk zou ik het niet doen.
300pk op de voorwielen lijkt me ook wel het maximum, maar ik snap dat je naar stage 2 neigt voor de betrouwbaarheid.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
400pk op de voorwielen en 'amper' wielslip is wel degelijk mogelijk met een goede set banden (PSS bvb) en goede afstelling in de eerste 2 versnellingen.
Nog een ervaring van een stage 2
Na 15 geweldige maanden is daar het afscheid: ik heb mijn 'Seat Leon Cupra 400' weer ingeleverd. In dit slotverslag vel ik het eindoordeel.
Nu stoplichtsprintjes doe ik absoluut niet zoveel, het is eerder al rijdens spelen en bochtjes nemen zoals in het hierboven geschreven verslag.
Momenteel ca 300pk en dit gaat goed in het droog, nat is natuurlijk een ander paar mouwen maar dan moet je ook niet gek doen ermee.
Op het droog heb ik het gevoel dat hij absoluut nog niet op zijn limiet zit.
Comment
-
Interessant artikel. Dan lijkt het me wel eerder aangewezen dat jij het bij hen laat doen, aangezien ze het al eerder hebben gedaan.
Klinkt interessantThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenHmmm chippen met DSG. Persoonlijk zou ik het niet doen.
300pk op de voorwielen lijkt me ook wel het maximum, maar ik snap dat je naar stage 2 neigt voor de betrouwbaarheid.
Als je de DSG aanpast kunnen ze een hoop koppel aan.
En wil je nog verder kunnen we hem mechanisch nog wat bij aanpassen.
Wat de verhalen betreft over wielspin:
- Bij nat hoef je niet veel vermogen te hebben.
- Bij droog is het wat anders.
Maar de mensen willen nu eenmaal meer en meer.
Je kan geen grens stellen op de voorwielen. Zoals vermeld doen de bandjes ook veel en kijk maar naar de RS500 met zijn 350pk op de voorwielen.
Bij ons een golf 6 GTi, nu op +/-460pk. Heeft wel een sper moeten steken.
Binnenkort een paar zeer extreme projectjes waarvan we ook de nodige opmerkingen verwachten zoals "krijg je dat wel op de grond".
Maar dat is nu eenmaal het leven he.
Onze R spint zelfs op zijn 4 wielen...
Comment
-
Bedankt voor je reactie Geert!
Het is zoals je zegt een heel persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik voel dat de Cupra wel wat meer aankan voorzien van een goede band.
Wat zou je persoonlijk zelf aanraden op de Cupra? Stage 1 of stage 2? (beiden inclusief DSG aanpassing)
Indien Stage 2 welke aanpassingen/onderdelen zou je dan gebruiken?
Comment
Comment