Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Had dat probleem ook al op m'n Corsa'ke met 75 pk ze, zij het wel minder dan met de V70 nu
Als de volgende terug een Volvo wordt zal het toch eentje met 4WD zijn.
Da's waar, maar dan moet je al wat moeite doen. Met een koppelrijke FWD diesel mag je bij nat weer haast geen gas geven of dat begint al te stuiteren vooraan.
Da's waar, maar dan moet je al wat moeite doen. Met een koppelrijke FWD diesel mag je bij nat weer haast geen gas geven of dat begint al te stuiteren vooraan.
In de regen is dat feitelijk een hel, ge kunt nooit stoplichtsprintjes winnen
Sta ik dan met m'n sleeper bompabak, peist ge dat ge wat kunt winnen omdat ge een deftige motor hebt, krijgt ge die schamele 205 pk niet aan de grond.
Hm, ik denk dat het onderscheid doorslippen/stuiteren/trappelen nog een andere discussie waard is.
In de regen is dat feitelijk een hel, ge kunt nooit stoplichtsprintjes winnen
Sta ik dan met m'n sleeper bompabak, peist ge dat ge wat kunt winnen omdat ge een deftige motor hebt, krijgt ge die schamele 205 pk niet aan de grond.
Shortshiften naar 2e en op koppel gaan doet al veel als ge wilt stoplichtsprinten.
Shortshiften naar 2e en op koppel gaan doet al veel als ge wilt stoplichtsprinten.
Mmm ik zou zeggen van niet. De mijne schakelt direct door en blijft gewoon slippen. Ik zou graag eens weten hoe je echt snel met een koppelrijke RWD op kletsnat wegdek sprint.
Mmm ik zou zeggen van niet. De mijne schakelt direct door en blijft gewoon slippen. Ik zou graag eens weten hoe je echt snel met een koppelrijke RWD op kletsnat wegdek sprint.
Een sper kan al veel doen maar of het alles wegfiltelt durf ik niet zeggen.
Voor een fwd wel hé, moet je anders mee rijden dan met een rwd.
Als je bij een fwd snel vertrekt, gaat de neus naar boven, minder gewicht op de wielen en spinnende wielen. Als je er mee vertrekt, direct naar 2e schakelt wordt de neus weer even geladen, krijgen de voorbanden meer grip en kunnen ze wat meer vermogen aan.
Zo ging het toch bij mijn leon
Bij rwd weet ik eigenlijk niet echt een goeie manier. Ik zet dat ding in D en geef gewoon volle gas. Kont zet zich dan een beetje maar gaat er wel gewoon vandoor. bij de E92 werkt die tussenstand van het esp ook wel deftig. Hoe dat bij de uwe zit weet ik nie.
Ga het alleszins eens proberen. Als ik in 1e tot 4000 RPM ga en dan 'sportief' schakel heb ik ook nog tractie verlies in 2e. Maar als ik inderdaad al tractie vanaf het begin in 2e kan opbouwen is het 'opgelost'.
Ga het alleszins eens proberen. Als ik in 1e tot 4000 RPM ga en dan 'sportief' schakel heb ik ook nog tractie verlies in 2e. Maar als ik inderdaad al tractie vanaf het begin in 2e kan opbouwen is het 'opgelost'.
Ik snap niet goed wat je met botten bedoelt. Bedoel je dat de banden zo wat klapperen?
Stuiteren is een beter woord, dat ze precies omhoog schieten omdat er niet genoeg gewicht op duwt.
Gelijk kefkie zijn achterwiel in die bocht op de rondrit toen hij met een rotte schokdemper rondreed
Voor een fwd wel hé, moet je anders mee rijden dan met een rwd.
Als je bij een fwd snel vertrekt, gaat de neus naar boven, minder gewicht op de wielen en spinnende wielen. Als je er mee vertrekt, direct naar 2e schakelt wordt de neus weer even geladen, krijgen de voorbanden meer grip en kunnen ze wat meer vermogen aan.
Zo ging het toch bij mijn leon
Bij rwd weet ik eigenlijk niet echt een goeie manier. Ik zet dat ding in D en geef gewoon volle gas. Kont zet zich dan een beetje maar gaat er wel gewoon vandoor. bij de E92 werkt die tussenstand van het esp ook wel deftig. Hoe dat bij de uwe zit weet ik nie.
Bij een atmosferische benzine kan ik dat aannemen, maar jouw koppelcurve ligt wel totaal anders dan bij moderne turbo diesels.
De Dynamic traction control geeft me niet echt een beter gevoel. Ondanks dat de melding zegt dat het optimale tractie geeft bij accelereren. Lol.
Zou eens op een ruime parking moeten planken en het verschil zien.
Bij een atmosferische benzine kan ik dat aannemen, maar jouw koppelcurve ligt wel totaal anders dan bij moderne turbo diesels.
De Dynamic traction control geeft me niet echt een beter gevoel. Ondanks dat de melding zegt dat het optimale tractie geeft bij accelereren. Lol.
Zou eens op een ruime parking moeten planken en het verschil zien.
Gewoon alles afzetten, zult ge wel een goed gevoel krijgen! Ale toch voor een paar seconden, totdat ge terug tot stilstand komt in een beek of vangrail
Been there done that (al was het wel gewoon een borduurke).
Comment