Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
    Had dat probleem ook al op m'n Corsa'ke met 75 pk ze, zij het wel minder dan met de V70 nu
    Als de volgende terug een Volvo wordt zal het toch eentje met 4WD zijn.
    Da's waar, maar dan moet je al wat moeite doen. Met een koppelrijke FWD diesel mag je bij nat weer haast geen gas geven of dat begint al te stuiteren vooraan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Da's waar, maar dan moet je al wat moeite doen. Met een koppelrijke FWD diesel mag je bij nat weer haast geen gas geven of dat begint al te stuiteren vooraan.
      In de regen is dat feitelijk een hel, ge kunt nooit stoplichtsprintjes winnen
      Sta ik dan met m'n sleeper bompabak, peist ge dat ge wat kunt winnen omdat ge een deftige motor hebt, krijgt ge die schamele 205 pk niet aan de grond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Hm, ik denk dat het onderscheid doorslippen/stuiteren/trappelen nog een andere discussie waard is.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

In de regen is dat feitelijk een hel, ge kunt nooit stoplichtsprintjes winnen
          Sta ik dan met m'n sleeper bompabak, peist ge dat ge wat kunt winnen omdat ge een deftige motor hebt, krijgt ge die schamele 205 pk niet aan de grond.

Shortshiften naar 2e en op koppel gaan doet al veel als ge wilt stoplichtsprinten.
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Shortshiften naar 2e en op koppel gaan doet al veel als ge wilt stoplichtsprinten.
            Da's inderdaad feitelijk nog een gedacht. Want in 1e kan ik echt niets aanvangen, eer dat ding grip heeft ben ik er al compleet aan voor de moeite.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Hm, ik denk dat het onderscheid doorslippen/stuiteren/trappelen nog een andere discussie waard is.
              Uitleg?

Comment

Mmm ik zou zeggen van niet. De mijne schakelt direct door en blijft gewoon slippen. Ik zou graag eens weten hoe je echt snel met een koppelrijke RWD op kletsnat wegdek sprint.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Mmm ik zou zeggen van niet. De mijne schakelt direct door en blijft gewoon slippen. Ik zou graag eens weten hoe je echt snel met een koppelrijke RWD op kletsnat wegdek sprint.
                  Een sper kan al veel doen maar of het alles wegfiltelt durf ik niet zeggen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Voor een fwd wel hé, moet je anders mee rijden dan met een rwd.

Als je bij een fwd snel vertrekt, gaat de neus naar boven, minder gewicht op de wielen en spinnende wielen. Als je er mee vertrekt, direct naar 2e schakelt wordt de neus weer even geladen, krijgen de voorbanden meer grip en kunnen ze wat meer vermogen aan.

Zo ging het toch bij mijn leon

Bij rwd weet ik eigenlijk niet echt een goeie manier. Ik zet dat ding in D en geef gewoon volle gas. Kont zet zich dan een beetje maar gaat er wel gewoon vandoor. bij de E92 werkt die tussenstand van het esp ook wel deftig. Hoe dat bij de uwe zit weet ik nie.
                    BMW X5 45e

Comment

Ga het alleszins eens proberen. Als ik in 1e tot 4000 RPM ga en dan 'sportief' schakel heb ik ook nog tractie verlies in 2e. Maar als ik inderdaad al tractie vanaf het begin in 2e kan opbouwen is het 'opgelost'.

Comment

Ga het alleszins eens proberen. Als ik in 1e tot 4000 RPM ga en dan 'sportief' schakel heb ik ook nog tractie verlies in 2e. Maar als ik inderdaad al tractie vanaf het begin in 2e kan opbouwen is het 'opgelost'.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Een sper kan al veel doen maar of het alles wegfiltelt durf ik niet zeggen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                          Nope

Sper helpt wel maar niet zo verschrikkelijk veel.

Met dit weer en ik vertrek planché, heb ik spin tot in 3e
                          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                            Nope

Sper helpt wel maar niet zo verschrikkelijk veel.

Met dit weer en ik vertrek planché, heb ik spin tot in 3e
                            Hebt gij ook zo botten?

Comment

Hebt gij ook zo botten?
                              Ik snap niet goed wat je met botten bedoelt. Bedoel je dat de banden zo wat klapperen?
                              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                Ik snap niet goed wat je met botten bedoelt. Bedoel je dat de banden zo wat klapperen?
                                Stuiteren is een beter woord, dat ze precies omhoog schieten omdat er niet genoeg gewicht op duwt.
                                Gelijk kefkie zijn achterwiel in die bocht op de rondrit toen hij met een rotte schokdemper rondreed

Comment

Voor een fwd wel hé, moet je anders mee rijden dan met een rwd.

Als je bij een fwd snel vertrekt, gaat de neus naar boven, minder gewicht op de wielen en spinnende wielen. Als je er mee vertrekt, direct naar 2e schakelt wordt de neus weer even geladen, krijgen de voorbanden meer grip en kunnen ze wat meer vermogen aan.

Zo ging het toch bij mijn leon

Bij rwd weet ik eigenlijk niet echt een goeie manier. Ik zet dat ding in D en geef gewoon volle gas. Kont zet zich dan een beetje maar gaat er wel gewoon vandoor. bij de E92 werkt die tussenstand van het esp ook wel deftig. Hoe dat bij de uwe zit weet ik nie.
                                  Bij een atmosferische benzine kan ik dat aannemen, maar jouw koppelcurve ligt wel totaal anders dan bij moderne turbo diesels.

De Dynamic traction control geeft me niet echt een beter gevoel. Ondanks dat de melding zegt dat het optimale tractie geeft bij accelereren. Lol.

Zou eens op een ruime parking moeten planken en het verschil zien.

Comment

• Nee niet speciaal, alleszins veel minder dan met men vorige wagen. Daar zal het sper dan voor iets tussenzitten.

Je merkt dat er soms tractieverlies is maar die stuitert dan niet speciaal

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• mijn atmo benzine is een handbak hé. Dat spel heeft zo weinig vermogen dat je daar overal mee gas planché kan geven zonder problemen.

ik had het over een 335d om wat meer te vergelijken met uw 330d
                                      BMW X5 45e

Comment

Bij een atmosferische benzine kan ik dat aannemen, maar jouw koppelcurve ligt wel totaal anders dan bij moderne turbo diesels.

De Dynamic traction control geeft me niet echt een beter gevoel. Ondanks dat de melding zegt dat het optimale tractie geeft bij accelereren. Lol.

Zou eens op een ruime parking moeten planken en het verschil zien.
                                        Gewoon alles afzetten, zult ge wel een goed gevoel krijgen! Ale toch voor een paar seconden, totdat ge terug tot stilstand komt in een beek of vangrail
                                        Been there done that (al was het wel gewoon een borduurke).

Comment

mijn atmo benzine is een handbak hé. Dat spel heeft zo weinig vermogen dat je daar overal mee gas planché kan geven zonder problemen.

ik had het over een 335d om wat meer te vergelijken met uw 330d
                                          Dus jij zet een E92 35d in drive met DTC op en plankt en dat ding gaat goed vooruit op nat wegdek?

Comment

Working...
                                          X