Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Tuning kan wel ok zijn, zeker als het op maat is, maar 100pk meer op 333 is er los over. 40-45pk meer lijkt mij aanvaardbaar voor de mechaniek.
    De winst op die 2.0 blokjes is er ook over. Ik zou niet goed slapen.
    Op basis waarvan maak je deze opmerking?
    Heb je gegevens van welke marges er zijn en in hoeverre deze motor gedowntuned is of niet?
    Wat de 2L betreft: Dus de R420 van VW is een niet te betrouwen 2L blok? Deze wagen is ontwikkeld om te bewijzen dat VW motoren meer dan 200PK per liter aankunnen.
    Alles berust op degelijke instellingen en vervangen van onderdelen die vervangen moeten worden om het allemaal betrouwbaar te houden.

Comment

• De R420 zou ik nu wel niet vergelijken met andere 2liters.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        De R420 zou ik nu wel niet vergelijken met andere 2liters.
        En waarom niet?
        Het is op basis van de R-blok

Wat ik met dit punt duidelijk wil maken (en jij nu zelf beaamt) is dat als je vervangt wat vervangen moet worden het betrouwbaar blijft.

Comment

• Klopt de volgende a45 zal waarschijnlijk ook dicht aan de 400pk zitten en betrouwbaar zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            Klopt de volgende a45 zal waarschijnlijk ook dicht aan de 400pk zitten en betrouwbaar zijn.
            Dat hebben ze al met remap.

Comment

• Correct, maar die blok van de R hebben ze dan nog eens serieus aangepast. Ik wil maar zeggen dat er jaren aan gewerkt is aan dat blok, 100den ingenieurs en 1000den km's mee gereden onder volle belasting.

En vervangen wat nodig is wel makelijk gezegd, leg de rekening op een hoopje en je zou wensen dat je toch voor een M135i bent gegaan (om BMW als voorbeeld te zetten)

Wat ik bezie als vervanging na een chipkuur van +100pk
              - Koppeling
              - koeling (want dat zit er niet in bij een stage 1)
              - remmen!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                Klopt de volgende a45 zal waarschijnlijk ook dicht aan de 400pk zitten en betrouwbaar zijn.

Betrouwbaar is veel gezegd.

Comment

• 100pk is wel veel natuurlijk. Maar ik ga er nu wel van uit dat een S5 een set remmen heeft dat wel wat vermogen aankan.

Een 114i'ke bv is een ander verhaal omdaar 100pk bij te kletsen. Denkik
                  BMW X5 45e

Comment

Betrouwbaar is veel gezegd.
                    weet je meer ?
                    als ik dsg problems goegel stopt het niet, bij a 45 valt het allemaal wel mee

niet dat dit wetenschap is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      weet je meer ?
                      als ik dsg problems goegel stopt het niet, bij a 45 valt het allemaal wel mee

niet dat dit wetenschap is
                      Logisch he Bo, er zijn meer DSG's dan A45's
                      Volgens de lokale Mercedes dealer is een er een probleem met het teveel drinken van olie.

Comment

• goegel zegt nix in het duits, frans of engels, exemplarisch kan dat natuurlijk

Comment

• M133 engine: Contamination of the oil feed line

It is understood that a service campaign was introduced – in international markets, at least – forM133 engines that were manufactured in the first half of 2014 to inspect the twin-scroll turbocharger due to residual contamination of the oil feed line. If contamination had occurred, the turbocharger may sustain damage and require replacement.M133 engine: Axial play and excessive oil consumption

For some M133 engines, there have been reports of premature wear of the turbo shaft bearings causing axial play and excessive oil consumption; if axial play exceeded 0.08 mm, Mercedes-Benz would replace the turbocharger and the oil lines. It is unclear if this premature wear was caused by contamination of the oil feed line (as described above).
                          bron: http://australiancar.reviews/reviews...Class&gen=1440

A45 and CLA45 AMG M133 turbo four-cylinder engine problems - Oil feed line contamination may result in turbo or engine failure

Published on 05-30-2014 01:22 PM

A batch of M133 AMG motors is having an issue with residual contamination of the oil feed line. This issue affects 365 A45 and CLA45 AMG cars produced before February 2014. The issue can result in a loss of engine power but also can damage the turbocharger. To date, it has also resulted in one engine needing to be replaced. Mercedes-Benz will release the service details today and will begin contacting affected customers.

If you are not sure if you are affected contact your local dealer and check your production date. Mercedes-Benz will replace the turbocharger and lines if necessary.

Comment

• terugroepaktie op een beperkte batch, no problemo

Comment

Correct, maar die blok van de R hebben ze dan nog eens serieus aangepast. Ik wil maar zeggen dat er jaren aan gewerkt is aan dat blok, 100den ingenieurs en 1000den km's mee gereden onder volle belasting.

En vervangen wat nodig is wel makelijk gezegd, leg de rekening op een hoopje en je zou wensen dat je toch voor een M135i bent gegaan (om BMW als voorbeeld te zetten)

Wat ik bezie als vervanging na een chipkuur van +100pk
                              - Koppeling
                              - koeling (want dat zit er niet in bij een stage 1)
                              - remmen!!
                              blok is niets aangepast. Enkel turbo.
                              Maar kom. Alle tuners zijn prutsers als ik het zo lees.
                              Ivm rekening. De R420 is ook prijzig hoor.
                              de m135i is een super wagen, net zoals mijn 1m. Maar ik schaam me als mijn collega met zijn geprepareerde 2l naast mij komt staan.
                              Zo heeft dit verhaal geen einde.
                              Doe je het zoals het moet en ga je niet tot het uiterste met de toegepaste onderdelen blijft het betrouwbaar.
                              En dit moet je zeker niet in twijfel brengen bij de 3.0 tfsi. Heeft nog heel wat marge (cfr bart met 1000den km)
                              Last edited by Geert DVX; 01/12/2015, 21:02.

Comment

• Is APEC eigenlijk een betrouwbare chiptuner die kwaliteit aflevert?

Comment

• Heb daar een paar jaar terug mijn Volvo laten doen en was naar alle tevredenheid.
                                  Erna nog es een paar keer geweest met een kameraad en altijd goed geholpen geweest.
                                  Dus naar betrouwbaarheid en kwaliteit, de auto rijdt nog altijd vrolijk rond bij een nieuwe eigenaar naar alle tevredenheid.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met motor tuning via ABT?

Ik ben vooral op zoek naar informatie rond garantie voorwaarden na uitvoering van motortuning door ABT (garantie op versnellingsbak etc - worden deze overgenomen door ABT?)

dank,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
                                      Heeft er iemand ervaring met motor tuning via ABT?

Ik ben vooral op zoek naar informatie rond garantie voorwaarden na uitvoering van motortuning door ABT (garantie op versnellingsbak etc - worden deze overgenomen door ABT?)

dank,
                                      ABT kan niet meer in België, dus ook geen garantie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        blok is niets aangepast. Enkel turbo.
                                        Maar kom. Alle tuners zijn prutsers als ik het zo lees.
                                        Ivm rekening. De R420 is ook prijzig hoor.
                                        de m135i is een super wagen, net zoals mijn 1m. Maar ik schaam me als mijn collega met zijn geprepareerde 2l naast mij komt staan.
                                        Zo heeft dit verhaal geen einde.
                                        Doe je het zoals het moet en ga je niet tot het uiterste met de toegepaste onderdelen blijft het betrouwbaar.
                                        En dit moet je zeker niet in twijfel brengen bij de 3.0 tfsi. Heeft nog heel wat marge (cfr bart met 1000den km)
                                        Er staat nergens dat jullie prutsers zijn, je zal het mij nooit horen zeggen.

Comment

• Het is maar gewoon dat de huidige vermogenstoenamen veel hoger zijn dan wat vroeger het geval was. Toen zag je zo 30-40pk en nu is dat al soms 100+ bij een stage 1.

Comment

Working...
                                          X