Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Vraag mij af waarom er door de tuners nog geen werk is gemaakt om de ZF steptronic automaten te kunnen herprogrammeren.
Je leest wel over herprogrammatie van DKG en DSG bakken, terwijl de trage steptronics veel meer nood hebben aan herprogrammatie om de schakeltijden te verbeteren, vooral manueel.
Een gat in de markt of vergis ik mij?
Is nog legaal ook.
Ja en zeker als ik weet dat het makkelijk kan maar dat verder geen tuner in omstreken (Ook Nederland) daar de moeite voor neemt.
Begrijp niet dat ze daar geen brood inzien.
Geert, kun jij geen licht werpen over software aanpassing van deze ZF automaten?
Is de software van de ZF 6HP xx automaten een moeilijke materie t.o.v. de DCT's en de DSG's ?
Geert, kun jij geen licht werpen over software aanpassing van deze ZF automaten?
Is de software van de ZF 6HP xx automaten een moeilijke materie t.o.v. de DCT's en de DSG's ?
Het heeft niets te maken met de moeilijkheid van de software (je hoort me niet zeggen dat wij alles kunnen natuurlijk) maar het heeft te maken met de makers van de tools om de software te kunnen lezen en schrijven.
Zolang deze gespecialiseerde firma's niets hebben voor ons kunnen wij niet starten.
Zoals de laatste DSG MQB Platform. Software is eigenlijk vrij simpel, maar we hebben tot vorige maand moeten wachten op een lees en schrijftool.
Ik zie net op een site van een tuner dat een 3.0 TFSI zomaar 110-120pk en 100Nm extra krijgt
is dat nog wel betrouwbaar?
das al een even grote winst als die 114i'kes. is nu wel een 3ltr tegen over 1.6 maar toch.
Valt te zien de welke. De 333pk krijgt er bijna 100 bij en 80Nm koppel.
Maar er zijn ook gereduceerde versies zoals de 272 etc.
Blok niet onderschatten, heeft heel veel potentieel.
Het is toch logisch dat een levensduur vermindert door grotere slijtage doordat er grotere krachten op komen.
Maar over hoeveel km spreken we als je weet dat er ook grote marges zijn op vele blokken?
Onder betrouwbaarheid versta ik niet levensduur, maar dat de blok en randonderdelen dit aankunnen of niet.
Als je betrouwbaarheid gaat linken met levensduur antwoord ik nog steeds ja op de vraag van kefkie, gezien wij op maat werken, binnen de marges blijven en de procentuele vermindering in levensduur echt wel verwaarloosbaar is, doch dalend.
Gaan we heeeeel kritisch zijn kan je stellen dat het iets minder betrouwbaar wordt omdat de blok iets sneller zal slijten. (ik zet deze zin er maar bij omdat ik de antwoorden al hoor komen)
Vorige week contact gehad met een tuner voor het verwijderen van de dpf. Hij zou het niet doen omdat bij een tk het risico te groot is om er niet door te raken. Zal dan maar blijven stinken zeker af en toe.
Vorige week contact gehad met een tuner voor het verwijderen van de dpf. Hij zou het niet doen omdat bij een tk het risico te groot is om er niet door te raken. Zal dan maar blijven stinken zeker af en toe.
Of omdat hij het mss niet kan. (?)
Wij hebben er nu al zoveel gedaan en geen enkele is ooit afgekeurd geweest.
JakkeL sorry, ik steek het niet onder stoelen of banken ;-)
Tuning kan wel ok zijn, zeker als het op maat is, maar 100pk meer op 333 is er los over. 40-45pk meer lijkt mij aanvaardbaar voor de mechaniek.
De winst op die 2.0 blokjes is er ook over. Ik zou niet goed slapen.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Of omdat hij het mss niet kan. (?)
Wij hebben er nu al zoveel gedaan en geen enkele is ooit afgekeurd geweest.
JakkeL sorry, ik steek het niet onder stoelen of banken ;-)
Tof dat je nog steeds aan me denkt.
Enfin, geniet nog van uw DPF delete toestanden. In Holland zijn ze er ondertussen al werk van aan 't maken.
Roetfilter verwijderd? De APK-keurmeester’s gonna get you! In theorie zijn roetfilters de redding van onze planeet. Ze filteren uitlaatgassen van dieselauto’s op fijnstofdeeltjes, waardoor moderne zelfontbranders louter bloemetjes en elfenstof uitstoten. In de praktijk raken deze ondingen razendsnel verstopt – zeker als je niet doortrapt – en zorgen ze veelvuldig voor storingen. Maar ja, milieu […]
Geert, kunnen jullie de originele software van een 'ongelimiteerde' motorisatie op een gelimiteerde zetten? Vb de originele software van een 1.6tdi 105pk op een 90pk versie? Zie dat ze dat in Nl aanbieden, lijkt mij wel intressant als 'alternatief' op chippen.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Ik zie net op een site van een tuner dat een 3.0 TFSI zomaar 110-120pk en 100Nm extra krijgt
is dat nog wel betrouwbaar?
das al een even grote winst als die 114i'kes. is nu wel een 3ltr tegen over 1.6 maar toch.
ik heb zo een 3.0TFSI met een 160 pk meer dan origineel, tot nu toe geen problemen door de tuning van DVX.
de vraag is hoeveel keer gebruik je effectief die +- 500 pk, en 600 NM? misschien 5% van de tijd?
90% procent van de tijd rij je daarmee gewoon mee, dus...
Comment