Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
    Nu eens iets anders.

    Vraag mij af waarom er door de tuners nog geen werk is gemaakt om de ZF steptronic automaten te kunnen herprogrammeren.
    Je leest wel over herprogrammatie van DKG en DSG bakken, terwijl de trage steptronics veel meer nood hebben aan herprogrammatie om de schakeltijden te verbeteren, vooral manueel.

    Een gat in de markt of vergis ik mij?
    Is nog legaal ook.
    Het blijft uw hiel van Achille hé

    Comment


    • Ja en zeker als ik weet dat het makkelijk kan maar dat verder geen tuner in omstreken (Ook Nederland) daar de moeite voor neemt.
      Begrijp niet dat ze daar geen brood inzien.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Haalde de lambo daar ook minder pk's dan officieel opgegeven?
        Meerdere metingen tussen de 690pk en 695pk dus eigenlijk spot on.

        Zijn Ferrari 458 Speciale Aperta (persoonlijk meer fan van) verraste mij eerlijk gezegd: 'slechts' 545 pk

        Comment


        • Geert, kun jij geen licht werpen over software aanpassing van deze ZF automaten?
          Is de software van de ZF 6HP xx automaten een moeilijke materie t.o.v. de DCT's en de DSG's ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
            Geert, kun jij geen licht werpen over software aanpassing van deze ZF automaten?
            Is de software van de ZF 6HP xx automaten een moeilijke materie t.o.v. de DCT's en de DSG's ?
            Het heeft niets te maken met de moeilijkheid van de software (je hoort me niet zeggen dat wij alles kunnen natuurlijk) maar het heeft te maken met de makers van de tools om de software te kunnen lezen en schrijven.
            Zolang deze gespecialiseerde firma's niets hebben voor ons kunnen wij niet starten.
            Zoals de laatste DSG MQB Platform. Software is eigenlijk vrij simpel, maar we hebben tot vorige maand moeten wachten op een lees en schrijftool.
            Last edited by Geert DVX; 27/11/2015, 09:51.

            Comment


            • Ok, bedankt voor de info Geert. Voorlopig nog steeds hopeloos dus.

              Er zijn er wel een paar die dat kunnen maar veel te ver weg, hier de links:

              http://www.ca-int.co.uk/single_prod-...pZD0yMTMy.html
              http://getriebeklinik.com/index.php/elektronik
              Last edited by JMM; 27/11/2015, 10:27.

              Comment


              • Ik zie net op een site van een tuner dat een 3.0 TFSI zomaar 110-120pk en 100Nm extra krijgt

                is dat nog wel betrouwbaar?


                das al een even grote winst als die 114i'kes. is nu wel een 3ltr tegen over 1.6 maar toch.
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                  Ok, bedankt voor de info Geert. Voorlopig nog steeds hopeloos dus.

                  Er zijn er wel een paar die dat kunnen maar veel te ver weg, hier de links:

                  http://www.ca-int.co.uk/single_prod-...pZD0yMTMy.html
                  http://getriebeklinik.com/index.php/elektronik
                  Ik heb nu niet alles doorlezen, want heb nog heel wat te doen, maar hebben we het hier wel over dezelfde automaat?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Ik zie net op een site van een tuner dat een 3.0 TFSI zomaar 110-120pk en 100Nm extra krijgt

                    is dat nog wel betrouwbaar?


                    das al een even grote winst als die 114i'kes. is nu wel een 3ltr tegen over 1.6 maar toch.
                    Valt te zien de welke. De 333pk krijgt er bijna 100 bij en 80Nm koppel.
                    Maar er zijn ook gereduceerde versies zoals de 272 etc.
                    Blok niet onderschatten, heeft heel veel potentieel.

                    Comment


                    • Wie denkt dat dit de levensduur van een motor niet aantast is een dromer en wil zichzelf een rad voor de ogen draaien.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                      Comment


                      • Ik denk dat niemand het tegendeel beweert
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                        Comment


                        • Het is toch logisch dat een levensduur vermindert door grotere slijtage doordat er grotere krachten op komen.
                          Maar over hoeveel km spreken we als je weet dat er ook grote marges zijn op vele blokken?
                          Onder betrouwbaarheid versta ik niet levensduur, maar dat de blok en randonderdelen dit aankunnen of niet.
                          Als je betrouwbaarheid gaat linken met levensduur antwoord ik nog steeds ja op de vraag van kefkie, gezien wij op maat werken, binnen de marges blijven en de procentuele vermindering in levensduur echt wel verwaarloosbaar is, doch dalend.

                          Gaan we heeeeel kritisch zijn kan je stellen dat het iets minder betrouwbaar wordt omdat de blok iets sneller zal slijten. (ik zet deze zin er maar bij omdat ik de antwoorden al hoor komen)

                          Comment


                          • Maar als je de motor eerst deftig en op een correcte opwarmt, dan is deze "slijtage" toch te verwaarlozen? te veel is natuurlijk te veel...

                            Verstuurd vanaf mijn DARKMOON met Tapatalk
                            porsche 4ever
                            '06 Skyteam Dax 50cc

                            Comment


                            • Vorige week contact gehad met een tuner voor het verwijderen van de dpf. Hij zou het niet doen omdat bij een tk het risico te groot is om er niet door te raken. Zal dan maar blijven stinken zeker af en toe.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                                Vorige week contact gehad met een tuner voor het verwijderen van de dpf. Hij zou het niet doen omdat bij een tk het risico te groot is om er niet door te raken. Zal dan maar blijven stinken zeker af en toe.
                                Of omdat hij het mss niet kan. (?)
                                Wij hebben er nu al zoveel gedaan en geen enkele is ooit afgekeurd geweest.
                                JakkeL sorry, ik steek het niet onder stoelen of banken ;-)

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
                                  Ok, bedankt voor de info Geert. Voorlopig nog steeds hopeloos dus.

                                  Er zijn er wel een paar die dat kunnen maar veel te ver weg, hier de links:

                                  http://www.ca-int.co.uk/single_prod-...pZD0yMTMy.html
                                  http://getriebeklinik.com/index.php/elektronik
                                  Ik zou daar niet te veel van verwachten. Verschil zal maar miniem zijn.

                                  Comment


                                  • Tuning kan wel ok zijn, zeker als het op maat is, maar 100pk meer op 333 is er los over. 40-45pk meer lijkt mij aanvaardbaar voor de mechaniek.
                                    De winst op die 2.0 blokjes is er ook over. Ik zou niet goed slapen.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                      Of omdat hij het mss niet kan. (?)
                                      Wij hebben er nu al zoveel gedaan en geen enkele is ooit afgekeurd geweest.
                                      JakkeL sorry, ik steek het niet onder stoelen of banken ;-)
                                      Tof dat je nog steeds aan me denkt.

                                      Enfin, geniet nog van uw DPF delete toestanden. In Holland zijn ze er ondertussen al werk van aan 't maken.

                                      Roetfilter verwijderd? De APK-keurmeester’s gonna get you! In theorie zijn roetfilters de redding van onze planeet. Ze filteren uitlaatgassen van dieselauto’s op fijnstofdeeltjes, waardoor moderne zelfontbranders louter bloemetjes en elfenstof uitstoten. In de praktijk raken deze ondingen razendsnel verstopt – zeker als je niet doortrapt – en zorgen ze veelvuldig voor storingen. Maar ja, milieu […]

                                      Comment


                                      • Geert, kunnen jullie de originele software van een 'ongelimiteerde' motorisatie op een gelimiteerde zetten? Vb de originele software van een 1.6tdi 105pk op een 90pk versie? Zie dat ze dat in Nl aanbieden, lijkt mij wel intressant als 'alternatief' op chippen.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Ik zie net op een site van een tuner dat een 3.0 TFSI zomaar 110-120pk en 100Nm extra krijgt

                                          is dat nog wel betrouwbaar?


                                          das al een even grote winst als die 114i'kes. is nu wel een 3ltr tegen over 1.6 maar toch.
                                          ik heb zo een 3.0TFSI met een 160 pk meer dan origineel, tot nu toe geen problemen door de tuning van DVX.
                                          de vraag is hoeveel keer gebruik je effectief die +- 500 pk, en 600 NM? misschien 5% van de tijd?
                                          90% procent van de tijd rij je daarmee gewoon mee, dus...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X