Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toen ik mijn BMW liet chippen, was er vooral sprake van Power Plus Engineering (PPE, vooral gekend voor BMW), Heinz en APEC.
    Ik ben naar PPE geweest en dat was in orde.
    Ik spreek nu van 5-6 jaar geleden.

    Er zijn zoveel nieuwe lees ik... CTH, Kempower, BR Performance, DVX, ...

    Dus zoek ik diegene die toch veel ervaring heeft (en goeie commentaren) of die misschien net dat tikkeltje meer afweet van VAG tuning

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
      Toen ik mijn BMW liet chippen, was er vooral sprake van Power Plus Engineering (PPE, vooral gekend voor BMW), Heinz en APEC.
      Ik ben naar PPE geweest en dat was in orde.
      Ik spreek nu van 5-6 jaar geleden.

      Er zijn zoveel nieuwe lees ik... CTH, Kempower, BR Performance, DVX, ...

      Dus zoek ik diegene die toch veel ervaring heeft (en goeie commentaren) of die misschien net dat tikkeltje meer afweet van VAG tuning
      Br performance komt van bij Heinz, dus dat is hetzelfde.
      DVX bestaat zo'n 12j denk ik, dus is eigenlijk ook niet nieuw.

      Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

      Comment


      • Helemaal nieuw of nieuw in de zin van: ik had er eerder nog niet over gehoord dan

        Comment


        • CTH is zeker niet nieuw, die kunnen al wel 25 jaar bezig zijn.

          Comment


          • Dat klopt, die adverteren al in de AutoGids sinds begin de jaren '90
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
              of die misschien net dat tikkeltje meer afweet van VAG tuning
              Dan zou ik Apec of DVX aanraden. Apec is heel goed voor DSG

              Of anders JD in NL maar da's weeral een stuk verder natuurlijk
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

              Comment


              • Ok, dan kende ik die dus nog niet eerder
                wellicht omdat ik voor mijn BMW meteen koos voor PPE...

                DVX wordt precies nogal aangeraden?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
                  Toen ik mijn BMW liet chippen, was er vooral sprake van Power Plus Engineering (PPE, vooral gekend voor BMW), Heinz en APEC.
                  Ik ben naar PPE geweest en dat was in orde.
                  Ik spreek nu van 5-6 jaar geleden.

                  Er zijn zoveel nieuwe lees ik... CTH, Kempower, BR Performance, DVX, ...

                  Dus zoek ik diegene die toch veel ervaring heeft (en goeie commentaren) of die misschien net dat tikkeltje meer afweet van VAG tuning
                  Kempower is geen nieuwe zot.
                  Dat was vroeger zowat de beste in europa.

                  Comment


                  • Je ziet dat ik niet meer 'mee' ben

                    Comment


                    • Ik denk zelfs dat kempower al langer dan ppe bestaat maar ben niet zeker . Wat ik wel weet is dat Kempower al langer bmw specialist is dan PPE . Kempower was zowat de benchmark. Ze waren duur maar het was wel het van het vergeleken met de rest . Tegenwoordig hebben velen zich herpakt en een goed voorbeeld is Heinz . Heinz is dan wel een bekende maar daar hoorde je vroeger ook niet veel goed over .
                      Kempower heeft het zelf verkracht . Minder dikke nekkerig overkomen en vriendelijk zijn + goedkoper dan kende iedereen hun maar ze hebben het zelf verknoeit. Tja klanten teveel zeker.

                      Comment


                      • Dvx is dé referentie voor VAG. Heeft zich daarin gespecialiseerd. Zelf al 1wagen daar laten chippen, mijn broer 3 wagens (waaronder een golf 5 gti naar 360pk). Steeds supertevreden van. Davy weet absoluut waar hij mee bezig is. Niet twijfelen en voor dvx gaan.
                        Last edited by Leoncupra; 23/08/2016, 19:47.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Kempower is geen nieuwe zot.
                          Dat was vroeger zowat de beste in europa.
                          Dat Kempower vroeger de beste was weet ik ni , wat ik wel zeker weet is da de baas van Kempower de arrogantste ,irritantste en onvriendelijkste mens is die ik ooit ontmoet heb...

                          Comment


                          • Cupra is gedaan bij DVX door Davy, niets dan lof voor die mannen!
                            Wagen is echt super om te rijden!

                            Comment


                            • Ik heb intussen via mail contact opgenomen met DVX en kreeg al een antwoord.
                              Ik moet zeggen: zelfs uit de mail blijkt al professionalisme. Geen blaasjes: straight to the point.
                              Komt er op neer dat ze de wagen niet willen tunen zonder herprogrammatie van de DSG bak ook. En dan gaat de prijs wel wat de hoogte in.

                              Niet zo leuk nieuws, al is het wel goed om meteen het hele plaatje te weten.

                              Comment


                              • Ik zou dan inderdaad DVX kiezen, aan hun grotere projecten zie je wel dat de kennis aanwezig is. Want ik heb het eerder al eens gezegd (lang geleden): een (quasi) stock wagen chippen kan je eigenlijk overal laten doen. En ja, zelfs voor 299 euro bij de minder gekende (onbekend = onbemind?) bedrijven. Want heel dat op maat verhaal kan je langs twee kanten bekijken. Elke wagen die van de band rolt heeft software die op maat is voor een bewuste motorisatie. Dus elke RS TDi 184pk heeft dezelfde software ontwikkeld voor die blok, maar die is niet in detail aangepast aan elke wagen. Zou nogal een werk zijn trouwens, maar je snapt mijn punt wel. En dat geeft uiteraard geen enkel probleem, de wagens rijden honderden duizenden kilometers. Dus stel dat men een standaard tuningfile zou uploaden voor een RS TDi, is dat dan slecht? Neen, dat is niet slecht. Dat is geschreven specifiek voor een RS TDi en diens hardware dus op maat. Enkel niet in detail, dus kan het zijn dat je pakweg 220,4pk draait terwijl bijvoorbeeld 223,7pk mogelijk zou zijn als de map volledig aangepast zou zijn op die bewuste wagen. Net zoals de éne RS TDi af fabriek nu misschien 184,1pk heeft en een andere 186,8pk. Maar geen van beiden rijdt slecht, en in een sprintje naast elkaar ga je zo'n verschil niet zien. Dusja, niet echt iets om wakker van te liggen in mijn ogen. Maar dat moet iedereen voor zich uitmaken uiteraard. Ik heb nog geen tuner geweten die een stock wagen bij wijze van spreken 7x op de testbank zet om volledig op maat af te stellen. Bijna overal is dat file uitladen, file herschrijven, file inladen en testbankrun:

                                -Mooie grafiek en gegarandeerd vermogen minstens behaald?: klaar.
                                -Ergens nog een dipje en/of vermogen net niet zoals beloofd: nog enkele parameters aanpassen en testbankrun en klaar.

                                Als je ergens een Hyundai i30 1.6 T-GDi binnen doet en zegt: In de koffer ligt een grotere turbo, een grotere intercooler, grotere injectoren en een andere brandstofpomp, dan praat je over maatwerk en dan zullen er wel wat meer testbankruns aan te pas komen

                                Comment


                                • De vorige versie van mijn wagen (CLA45 AMG) had 360 pk maar toen ik hem had gekocht had hij juist een motorupgrade gehad tot 381 pk. Ik zou hem graag bij Heinz laten aanpassen tot 420 pk en 540 nm. Is dit nog verstandig?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                                    De vorige versie van mijn wagen (CLA45 AMG) had 360 pk maar toen ik hem had gekocht had hij juist een motorupgrade gehad tot 381 pk. Ik zou hem graag bij Heinz laten aanpassen tot 420 pk en 540 nm. Is dit nog verstandig?

                                    Neen tenzij je er een bult centen wil tegenaan gooien en een pak andere componenten gaat aanpassen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                                      De vorige versie van mijn wagen (CLA45 AMG) had 360 pk maar toen ik hem had gekocht had hij juist een motorupgrade gehad tot 381 pk. Ik zou hem graag bij Heinz laten aanpassen tot 420 pk en 540 nm. Is dit nog verstandig?
                                      Doen . Daar ga je plezier aan hebben . Ik zou ook een downpipe plaatsen dat scheelt ook in vermogen met aangepaste software + geluid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door xxx Bekijk Berichten
                                        De vorige versie van mijn wagen (CLA45 AMG) had 360 pk maar toen ik hem had gekocht had hij juist een motorupgrade gehad tot 381 pk. Ik zou hem graag bij Heinz laten aanpassen tot 420 pk en 540 nm. Is dit nog verstandig?
                                        BR-Performance is specialised in engine computer unit (ECU) optimisation and engine tuning requiring performance parts.Each BR-Performance tuning center is e...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                          Dat Kempower vroeger de beste was weet ik ni , wat ik wel zeker weet is da de baas van Kempower de arrogantste ,irritantste en onvriendelijkste mens is die ik ooit ontmoet heb...
                                          Klopt, die ervaring heb ik ook.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X