Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een Audi A3 1.6tdi 105pk van 2014, dus waarschijnlijk ea288 motor? Ik heb nu stage1 150pk, 314nm. Men vertelde dat de luchtfilter en de dpf dezelfde zijn als bij de 2.0tdi en aangezien die tot 190pk gaat hebben dergelijke aanpassingen geen zin. Klopt dit? Wat kan de koppeling van die 1.6 eigenlijk aan?
Niet dat ik van mijn ecomobiel een bom wil maken, meer uit interesse
Gisteren bij de mannen van DVX geweest. Kan alleen maar zeggen dat het super verlopen is, een mooie uitleg en antwoorden op mijn vragen van Davy en verder heel goed geholpen door Geert!
Grafiek spreekt voor zich! Merci mannen en tot binnenkort voor de Milltek!
372pk is dat enkel met een stage 1 remap??
Wat is dan de piek turbo druk in de nieuwe map? (is mss. eerder een vraag voor DVX)
Wat waren je stock waardes want ik zie precies geen referentiecurve?
Inderdaad dit zijn de gangbare waardes dat er uit de 2.0TSI 280/290/300pk motoren gehaald worden.
Standaard draaide hij in de 290pk, ook logisch omdat de software knak hetzelfde is tussen bovenstaande motor/merken
Ivm de waardes in nieuwe map moet je bij de DVX mannen zijn Ik weet alleen dat ze er deftig hun tijd voor genomen hebben, waar ik hun alleen maar voor kan bedanken.
Ohja de DSG is ook aangepast om dit vermogen te kunnen verwerken
Lol, bij BRP kunnen ze ook gericht antwoorden op een vraag;
Mijn bericht;
Antwoord;
1) Antwoord is compleet naast de kwestie, enkel verkoopspraat
2) 6 uur werk voor een DPF delete?! En €450 enkel voor de werkuren?!
Bij Volvotune hebben ze er een uurke over gedaan, en was perfect gedaan
En 'slechts' €650 voor een DPF delete?! Again, bij Volvotune kostte dat €332,75.
Komaan hé mannen, als ge iemand wilt oplichten, doe het dan een beetje subtieler en antwoord om te beginnen al wat klantgerichter.
Bedankt om ons door het slijk te halen, daar word (zonder t) ik niet vrolijk van.
Wij rekenen dan ook 6 uur in het totaal voor: de DPF leeg te maken, de tuning, het gebruik vd testbank, ... alles in. Een uur voor een DPF leeg te maken voor een D5? Wil ik wel eens zien eerlijk gezegd.
Dat er over onze prijzen gediscussieerd kan worden, tot daar aan toe. Momenteel geven wij dan ook helemaal geen korting op mechanische werken, omdat wij 6 weken volledig volzet zijn.
Een DPF verwijderen is ook vuil werk en er komt wel wat bij kijken (demonteren, openmaken, leegmaken, proper dichtlassen en terugplaatsen...). Een deftig mondmasker dat voldoende bescherming biedt voor ons personeel kost al gauw 50 euro om maar een voorbeeld te geven.
Dat een ander bedrijf dit kan doen voor "332,75 euro" is hun volste recht maar dat is dan een prijs per kilo DPF of wat?
Bedankt om ons door het slijk te halen, daar word (zonder t) ik niet vrolijk van.
Wij rekenen dan ook 6 uur in het totaal voor: de DPF leeg te maken, de tuning, het gebruik vd testbank, ... alles in. Een uur voor een DPF leeg te maken voor een D5? Wil ik wel eens zien eerlijk gezegd.
Dat er over onze prijzen gediscussieerd kan worden, tot daar aan toe. Momenteel geven wij dan ook helemaal geen korting op mechanische werken, omdat wij 6 weken volledig volzet zijn.
Een DPF verwijderen is ook vuil werk en er komt wel wat bij kijken (demonteren, openmaken, leegmaken, proper dichtlassen en terugplaatsen...). Een deftig mondmasker dat voldoende bescherming biedt voor ons personeel kost al gauw 50 euro om maar een voorbeeld te geven.
Dat een ander bedrijf dit kan doen voor "332,75 euro" is hun volste recht maar dat is dan een prijs per kilo DPF of wat?
Laten we stellen dat die 6u voor het totaal is, dan nog gebruik je minstens 3u voor een DPF delete (aangezien je 2-3u aangeeft voor de complete tuning, incl testbank).
En die DPF is effectief op 1u leeggemaakt, mij moet je niet geloven, stond zelf op z'n pollen te zien. Als je hierdoor verbaast bent, zegt dat genoeg over jullie werkwijze / capaciteiten.
Goed ja, dat jullie geen korting geven, maar ik heb ook geen korting bij Volvotune gekregen.
Trouwens, jullie demonteren de DPF? Dus jullie maken die volledig leeg?
Een mondmasker kan je verscheidene keren gebruiken, niet zeveren hé
Trouwens, je mist de complete kern van de vraag, en dat is niet klantgericht antwoorden, en gewoon met wat prijzen en verkoopspraatjes afkomen.
Wat ik even wil zeggen,dpf volledig leegmaken of er een gat inboren losdoor is een pak tijd gespaard he. Dus is dit sowieso goedkoper,omdat je deze niet moet openmaken,leeghalen en terug toelassen.
Wat ik even wil zeggen,dpf volledig leegmaken of er een gat inboren losdoor is een pak tijd gespaard he. Dus is dit sowieso goedkoper,omdat je deze niet moet openmaken,leeghalen en terug toelassen.
Aha, en daar wil ik ook naartoe.
Waarom zou je trouwens een DPF compleet leeg willen maken? Als tuner weet je toch ook dat het je flow verstoort?
Legt Magnaflow duidelijk uit;
De twee zijn gerelateerd, je kan namelijk geen DPF verwijderen zonder de wagen te herprogrammeren (al dan niet met tuning).
Goed en wel, en hoe zit het met de klant z'n grootste vraag, nl. of die door de keuring geraakt met DPF delete op EURO5?
Want daar rep je geen woord over. Je laat uitschijnen in je mail dat het perfect gaat, aangezien je oplossingen bied.
Dus als nu blijkt dat een EURO5 niet door de keuring geraakt met een DPF delete, is dat de klant regelrecht in het zak zetten.
Ik heb vroeger nog originele uitlaatdempers leeg gemaakt en er sportdempers van gemaakt. Is toch een vergelijkbaar iets.
Werkwijze.
Demper open slijpen, de reflectie tussenschotten en perfobuizen er uit kloppen en slijpen. is inderdaad een vuil werkje! Dan vervolgens nog van in- naar uitgang een rechte perfobuis erin lassen (demping volledig volgens het absorbtieprincipe = sportdemper), perfo omwikkelen met staalwol of liefst van die RVS metaalsponzen en opvullen met absorbtiemateriaal (bvb rockwool), en dan terug dichtlassen met de MIG, lasnaden afwerken met hittebestendige verf. Soms nog een andere (RVS) eindbuis erop voor de look. Op een uurtje of twee/drie was dat toch allemaal gedaan hoor. En dat was dan niet enkel leegmaken hé.
Ik heb vroeger nog originele uitlaatdempers leeg gemaakt en er sportdempers van gemaakt. Is toch een vergelijkbaar iets.
Werkwijze.
Demper open slijpen, de reflectie tussenschotten en perfobuizen er uit kloppen en slijpen. is inderdaad een vuil werkje! Dan vervolgens nog van in- naar uitgang een rechte perfobuis erin lassen (demping volledig volgens het absorbtieprincipe = sportdemper), perfo omwikkelen met staalwol of liefst van die RVS metaalsponzen en opvullen met absorbtiemateriaal (bvb rockwool), en dan terug dichtlassen met de MIG, lasnaden afwerken met hittebestendige verf. Soms nog een andere (RVS) eindbuis erop voor de look. Op een uurtje of twee/drie was dat toch allemaal gedaan hoor. En dat was dan niet enkel leegmaken hé.
Ja, maar jij bent dan ook geen Ir (alé dat meen ik toch uit vroegere post te kunnen afleiden...)
Het is toch algemeen geweten dat een Ir wat trager is als het op handenarbeid aankomt.
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Jij komt soms toch raar over met je posts hoor Jakkel...
Neen, die gast met zijn Skyline moet ABSOLUUT TOPPRIORITEIT zijn voor de politie. Terrorisme? Ach, da's een banaal probleem meneer!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ja, hallo?
Als hij geld verdient, niet krijgt van de staat dus (steuntrekker, invalide, overheidspersoneel,...), gaat hij er vanuit dat ze 'm eigenlijk niet zouden mogen pakken. Ook al is ie dan misschien wel met verkeerde dingen bezig.
Comment