Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De 1.6 van Volvo moet aardig werken om een V70 vooruit te krijgen.
Een optie als rica is zeker aan te raden.
Als je naar een chipper gaat ga dan niet voor een stage 2 mochten ze dat al (willen) aanbieden op die motor.
Is het een 109pk versie of een D2?
Scheelt aardig in het koppel dat je al standaard hebt.
Want het is vooral het verschil in koppel die het aangenamer rijden maakt met een zware volvo.
bwj 2010
helaas de 5 bak met 109pk, was net voor de 115pk met nw dashboard.
heb me wel laten vertellen dat deze op een manier vlotter rijd dan de 6-bak, minde frequenter schakelen tov 6 bak... zal wel persoonlijk zijn wsl.
mr idd, direct met achterstand tov vd 115pk, en idd het aantal nm bij 115pk is direct serieus merkbaar bij hernemingen.
had zowat zitten zoeken en kom uit bij +- 140pk - +- 305nm, denk dat deze cijfers niet overdreven zijn. Dacht ook dat deze bij allen opnieuw geprogrammeerd worden, niet?
Sorry maar een 1.6d in een V70
Die motorkes zien sowieso al zwaar af in die kas, boite, koppeling en vliegwiel met tuning nog extra belasten, ik zou toch opletten
Kun je niet gewoon upgraden naar een 2 liter (D3 of D4 of desnoods de 2.0 Hdi)?
Hangt veel af van je rijstijl, gaat mij erover dat deze standaard te weinig vermogen heeft om in sommige omstandigheden je veilig in het verkeer te mengen!
Hangt veel af van je rijstijl, gaat mij erover dat deze standaard te weinig vermogen heeft om in sommige omstandigheden je veilig in het verkeer te mengen!
Dat is wat ik ook dacht toen ie uitkwam. Kameraad van me kon die toen nemen als bedrijfswagen, heb'm dat toch maar afgeraden. Dit lijkt me echt zo'n combinatie die zelfs voor de rustige chauffeur echt te weinig is. Ik ben het eens met konrad2, ik zou dat ding niet extra belasten.
Dat is wat ik ook dacht toen ie uitkwam. Kameraad van me kon die toen nemen als bedrijfswagen, heb'm dat toch maar afgeraden. Dit lijkt me echt zo'n combinatie die zelfs voor de rustige chauffeur echt te weinig is. Ik ben het eens met konrad2, ik zou dat ding niet extra belasten.
Ik kan jullie redenering zéér goed volgen (heb in huidige wagen standaard net iets minder dan het dubbele aan nm ) maw, inboeten aan vermogen = 100%. Maar volume en comfort primeren op deze moment.
Anderzijds budget/tax enz is de doorslaggevende factor voor het bedrijf. Een D3 budget is er spijtig genoeg niet voor het ogenblik.
Upgrade van motor is wel toegestaan aangezien de wagens aangekocht zijn/worden.
Ken wel kennissen die ook met de 109pk rijden en hierover geen problemen maken. Zelf iemand met caravan! Heeft ondertussen +-190dkm zonder problemen...
Hoelang deze meegaat dat is iets anders maar dat is niet zozeer mijn zorg.
Denk echt wel dat dat kan toekomen (voor mijn vader zou dat voldoende zijn) maar als je al begint over chiptunen heb je hier echt wel de verkeerde wagen gekozen denk ik (of moeten kiezen ).
Mijn kameraad heeft zich uiteindelijk een Superb 2.0 genomen, blijkbaar zat dat toen in't zelfde budget.
maar een 1600/110 pk in een 1.5 ton zware luxvoiture onderbemeten ?
dan zijn alle sprinters mét de 2.1 cdi, alle crafters met de 2.0 biturbo op 3.5 ton dat zeker en moeten ze allen voortijdig de geest geven, en daar zijn ook gechipte tussen
Of je chipt of niet dat is een persoonlijke keuze.
Als je wil gaan sprinten aan de stoplichten met zo een gechipte 1.6 dan kan dat.
De kans bestaat dat bepaalde onderdelen wat sneller gaan moeten vervangen worden zoals koppeling en vliegwiel.
dan zijn alle sprinters mét de 2.1 cdi, alle crafters met de 2.0 biturbo op 3.5 ton dat zeker en moeten ze allen voortijdig de geest geven, en daar zijn ook gechipte tussen
Tja, ne 2.1 is al een pak meer als ne 1.6 he. En die worden qua toerentallen en dergelijk volgens mij ook nog begrensd, niet? En volgens mij kortere overbrengingen.
Ben benieuwd of die 2.0 ook 500.000 beladen km gaat aankunnen zoals de 2.5 en 2.9 vroeger.
Bij Volvo zei de verkoper ook dat het merendeel van de 1.6 al rond de 100.000 te koop komen en dat die met 175 k geen geld meer gingen.
Hij gaf de raad mee voor de oudere 2.5 te kopen als het mogelijk was.
Hij had er wel gene te koop staan, het waren allemaal 1.6'n,
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment