Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit toegelaten voor de keuring ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik kan me daar wel ergens in vinden... vooral naar syncro's toe en dergelijke lijkt het me mogelijk dat je met een verhoogde/versnelde slijtage gaat zitten...

Comment

Och, we zien wel ik ga het toch proberen...

Comment

Ik ken wel iemand met een E46 M3 die hetzelfde systeem heeft, en na meer dan 40,000 plezierige circuit km's nog geen problemen gehad met zijn verder standaard versnellingsbak...

Comment

Gewoon proberen Dirk...
          Ik wou gewoon even aanpikken op wat FRED-RS zei, dat ik me ergens wel kan vinden in die verhoogde/versnelde slijtage...
          Maar ik ken dus ook een aantal mensen die dit gehad hebben, en voor zover ik weet probleemloos...( na wat afstellingsproblemen)

Comment

@roter eristoff: 't leven is al kort genoeg om daarover wakker te liggen

Gewoon doen, simpel!

Comment

Pook is leverbaar vanaf Januari,dus die komt er zeker in..Rolkooi was ook geen probleem voor de keuring...

Comment

Is zo'n systeem om hem sequentieel te maken veel duurder? Dat lijkt me nog toffer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                  Is zo'n systeem om hem sequentieel te maken veel duurder? Dat lijkt me nog toffer.
                  Ik denk dat het pakken duurder is en een echte sequentieele bak heeft om de 5000 km een revisie nodig dacht ik..

Comment

7000euro voor een "dog-box"

Comment

Iemand een idee of een losse brandblusapparaat wordt toegelaten bij keuring? Het lipsje (of hoe je het ook noemt) is stuk waardoor deze telkens los komt. (Zit normaal onder passagierszetel) Heb hem nu in koffer gelegd. Garage wist niet echt een antwoord maar vertelde wel dat het ca 20 eur kost voor vervanging. Keuring duurt nog even, maar hoop hier wat meer zekerheid te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ikke87 Bekijk Berichten
                        Iemand een idee of een losse brandblusapparaat wordt toegelaten bij keuring? Het lipsje (of hoe je het ook noemt) is stuk waardoor deze telkens los komt. (Zit normaal onder passagierszetel) Heb hem nu in koffer gelegd. Garage wist niet echt een antwoord maar vertelde wel dat het ca 20 eur kost voor vervanging. Keuring duurt nog even, maar hoop hier wat meer zekerheid te krijgen.
                        Is geen enkel probleem voor de keuring. Er moet gewoon één aanwezig zijn in de auto. En de houdbaarheidsdatum mag natuurlijk niet overschreden zijn.
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

Ik weet zelfs niet of ze daar naar kijken... Toch zeker niet naar de houdbaarheid. Twijfel zelfs of ze kijken naar de aanwezigheid. (denk eerder dat ze er gewoon niet naar kijken)
                          Vroeger was men daar strenger op. Dan deed de politie niet zoveel snelheidscontroles maar andere zaken zoals een controle opstellen voor brandblussers. Ben zo eens 'gepakt' met ene die over tijd was. Dan kreeg je een verwittiging en moest je nadien je nieuwe blusser gaan tonen op het kantoor. Beetje verder was er een auto-toebehoren winkel. Iedereen die een vervallen blusser had stapte er snel binnen, dan kon je direct je blusser gaan tonen en moest je niet meer naar het kantoor. Denk dat die man nooit meer in zijn leven zoveel blussers verkocht had. Nu schijnt men te beseffen dat je met zo'n kleine blusser niets begint als een auto in brand staat. Als je geluk hebt kan je er een sigaret mee doven...
                          En 't is zelfs niet zonder risico, in de garage stond onlangs een auto waarvan de blusser ontploft was. Moest dienen auto gezien hebben, dat witte stof was overal in gevlogen. Ongelooflijk, dakbekleding, dash board.. alles had ervan. Krijg je dus nooit meer proper en 't was dan nog een vrij nieuwe auto.

Comment

Brandblusser mag inderdaad gewoon los in de wagen liggen, hij moet gewoon aanwezig zijn en niet vervallen zijn. Bij periodieke keuring zijn er maar weinig keurders die daar naar kijken, zelfs niet naar de aanwezigheid. Bij tweedehandskeuring kijken ze vooral naar de aanwezigheid, minder naar de datum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Nu schijnt men te beseffen dat je met zo'n kleine blusser niets begint als een auto in brand staat. Als je geluk hebt kan je er een sigaret mee doven...
                              En 't is zelfs niet zonder risico, in de garage stond onlangs een auto waarvan de blusser ontploft was. Moest dienen auto gezien hebben, dat witte stof was overal in gevlogen. Ongelooflijk, dakbekleding, dash board.. alles had ervan. Krijg je dus nooit meer proper en 't was dan nog een vrij nieuwe auto.
                              ik heb nogthans al een auto brand gehad doordat de brandstofleiding onder de bodem was gesmolten (plastic) tijdens het lassen van de bodemplaat langs binnen.
                              alles vol benzine onder de auto en in brand gevlogen. 1 'vervallen' brandblusser heeft de brand gestopt.

heb ook nog eens een electrische kortsluiting in de porsche gehad waardoor de plastic achter het dashboard is beginnen branden. ook hiermee met een vervallen brandblusser de boel geblust. bij mij thuis ligt het vol met vervallen brandblussers, ik gooi die dingen niet weg. het enige dat er gebeurd, is dat het poeder na enige jaren 'liggen' vast komt te zitten. regelmatig de brandblusser eens bewegen, of laten vallen en dan gebeurd dat niet.
                              de posche was idd goed omzeep erna, het poeder vliegt OVERAL tussen en dat blijft er maanden lang uitkomen. ui de zetels en tapijten krijg je het noooooooit meer uit.

bij mij is de datum nog NOOOOOIT gecontroleerd op de keuring. denk trouwens dat die in de golf nu al een jaar of 3-4 over tijd is

Comment

Bij mij hebben ze die bekeken bij de keuring voor verkoop, blusser was ouder dan de auto, en dus meer dan vervallen. De keurder vroeg waar de auto naartoe ging en toen ik een maghrebiaanse handelaar zei, was dat brandblusapparaat geen issue meer😁
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Toch geweldig hier altijd : iemand vraagt of zijn speciale vitessenpook zal mogen voor de keuring en 2 pagina's later gaat het over vervallen brandblussers...??
                                  als je pech hebt word je brandblusser gecontroleerd... Flikken zullen dit enkel doen als ze iets zoeken en je echt willen kloten... Maw: ik heb dit al is voorgehad...

Comment

Effe een update,shifter zal normaal volgende week geleverd worden,zal wel wa foto's posten als ie geinstalleerd is...

Comment

Nice!
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                                        Effe een update,shifter zal normaal volgende week geleverd worden,zal wel wa foto's posten als ie geinstalleerd is...
                                        ben benieuwd !!! En natuurlijk Uw eerste indrukken qua gebruik etc ...

Comment

Nice :-)
                                          En wie gaat he zetten Dix';-)?

Comment

Working...
                                          X