Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bull-Power (chiptuning): ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bull-Power (chiptuning): ervaringen

    Binnenkort gaat de 118D binnen voor een chip.
    Het enige probleem is dat ik serieus twijfel waar ik dit zou laten doen. Ik twijfel sterk tussen:
    -Heinz
    -Bull-power

    De meesten hier zullen zeggen dat Heinz de beste/betrouwbaarste is enz..
    Desondanks heb ik onlangs met iemand gesproken die zijn auto bij Heinz heeft laten chippen
    en met het volgende als gevolg: de toerental-begrenzing was eruit gehaald en de motor
    liep maar vrij 'raar', deze persoon is dan naar Bull-power gegaan en heeft hem daar volledig
    op orde laten stellen, uiteraard eerst de toerentalbegrenzer er terug ingestoken en de sofware
    volledig opnieuw laten installeren. De auto rijdt nu zoals het moet zijn, perfect.

    Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk bijna nooit voorkomt en dat het gewoon ff een blunder was van Heinz, maar toch..

    Dus nu m'n vraag, heeft er nog iemand ervaring met Bull-Power. Het is vrij onbekend en nieuw. Maar zo te horen niet slecht.

    Site: http://www.bull-power.be/
    BMW 428i xDrive Gran Coupé

  • #2
    Ik trap waarschijnlijk tegen veel mensen hun schenen, maar imo is heinz enkel goed voor zijn ketchup...

    Ik heb er al ontelbare dingen over gelezen waarbij mijn mond openvielen... zaken die amper nog fouten te noemen zijn. Kga hier geen voorbeelden geven, want dat lijdt wss enkel tot een foute discussie

    Er zijn er natuurlijk wel die er content van zijn, en waarom niet! Anders zou hij niet zo bekend zijn... maar mij zien ze er nooit.

    Persoonlijk heb ik weet van 2 goede tuners, weliswaar in nederland, maar goed zijn ze zeker. Over bull power weet ik niets.

    JDengineering
    Hartog Tuning

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      Persoonlijk heb ik weet van 2 goede tuners, weliswaar in nederland, maar goed zijn ze zeker. Over bull power weet ik niets.

      JDengineering
      Hartog Tuning
      Die eerste gaat veel verder dan enkel chiptuning.
      Daar zou ik bijgevolg ook meer vertrouwen in hebben, deze mensen zijn niet enkel op softwareniveau maar ook op het niveau van hardware bezig en gaan volgens mij minder snel door prutswerk de motor naar de vaantjes helpen...

      In België heb je er ook zo eentje met een degelijke naam, namelijk kempower:
      Deze domeinnaam is geregistreerd en geparkeerd bij Vimexx

      Comment


      • #4
        Het probleem is dat Heinz in mijn ogen vaak een heel goed prijske heeft gemaakt voor forumleden. In ruil voor goede reclame. Als een tuner echt heel goed is hoeft die niet zoveel reclame te maken etc. In het wereldje verspreidt zich dat snel genoeg. Ik ben er niet kapot van, maar dat is gewoon mijn mening, heb geen slechte ervaringen met hem, heb nog nooit op hem moeten rekenen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

          In België heb je er ook zo eentje met een degelijke naam, namelijk kempower:
          www.kempower.be
          idd, ook vaak positieve dingen van gehoord, ook ivm niet geblazen motoren.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
            Het probleem is dat Heinz in mijn ogen vaak een heel goed prijske heeft gemaakt voor forumleden. In ruil voor goede reclame. Als een tuner echt heel goed is hoeft die niet zoveel reclame te maken etc. In het wereldje verspreidt zich dat snel genoeg. Ik ben er niet kapot van, maar dat is gewoon mijn mening, heb geen slechte ervaringen met hem, heb nog nooit op hem moeten rekenen.
            Wij hebben er geen slechte ervaring mee, maar in mijn ogen is hij ook niet heilig

            Zo had hij per vergissing een verkeerde prijs doorgestuurd, die 300 euro lager lag dan de normale prijs. Hij heeft zich er aangehouden, zonder er een probleem van te maken.

            Anderzijds verwonderde het mij dat hij direct na het chippen tijdens de testrit met een koude motor plankgas gaf...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic Bekijk Berichten
              idd, ook vaak positieve dingen van gehoord, ook ivm niet geblazen motoren.
              Kempower idd. Is iemand die zijn vak kent, passie heeft voor auto's, en perfect werk aflevert.

              Vorige week nog onze Corsa 1.7dti laten tunen, loopt geweldig.

              In totaal al 8 auto's bij Kempower gedaan.

              * Fiesta XR2i Race Geprepareerd 177 op wielen ==> super
              * Eerst Escort TD 90 nr 170 ==> na 240.000 km vervangen wegens afschrijvingen, nooit problemen (Chip, krukas, luchtinlaat, andere turbo, ...)
              * Rover 620D 105 nr 150 pk, geen problemen. (Chip, luchtinlaat)
              * Audi A6 2.5 TDI, nooit problemen (Chip)
              * BMW 525tds, nooit problemen (Chip)
              * Trailblazer, nooit problemen (Chip)
              * Tahoe 300 nr 350 , nooit problemen (Chip, luchtinlaat)
              * Opel Corsa 1.7dti, pas gedaan (Chip)

              Allen presteerden veel beter, en telkens met een gemiddeld lager brandstof verbruik. (Hieraan merk je of het goed gedaan is of niet).

              Volgende is de BMW (febr. 2007).

              Veel plezier ....

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
                Kempower idd. Is iemand die zijn vak kent, passie heeft voor auto's, en perfect werk aflevert.

                Vorige week nog onze Corsa 1.7dti laten tunen, loopt geweldig.

                In totaal al 8 auto's bij Kempower gedaan.

                * Fiesta XR2i Race Geprepareerd 177 op wielen ==> super
                * Eerst Escort TD 90 nr 170 ==> na 240.000 km vervangen wegens afschrijvingen, nooit problemen (Chip, krukas, luchtinlaat, andere turbo, ...)
                * Rover 620D 105 nr 150 pk, geen problemen. (Chip, luchtinlaat)
                * Audi A6 2.5 TDI, nooit problemen (Chip)
                * BMW 525tds, nooit problemen (Chip)
                * Trailblazer, nooit problemen (Chip)
                * Tahoe 300 nr 350 , nooit problemen (Chip, luchtinlaat)
                * Opel Corsa 1.7dti, pas gedaan (Chip)

                Allen presteerden veel beter, en telkens met een gemiddeld lager brandstof verbruik. (Hieraan merk je of het goed gedaan is of niet).

                Volgende is de BMW (febr. 2007).

                Veel plezier ....


                niet niets voor een dieseltje...

                Die passie voor auto's die je toeschrijft aan kempower lijkt me bij Heinz een klein beetje te zijn vergaan in bandwerk. Voor de rest niets slecht erover, maar volgende keer probeer ik dan toch ook Kempower

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten


                  niet niets voor een dieseltje...

                  Die passie voor auto's die je toeschrijft aan kempower lijkt me bij Heinz een klein beetje te zijn vergaan in bandwerk. Voor de rest niets slecht erover, maar volgende keer probeer ik dan toch ook Kempower
                  Kan niet oordelen over Heinz. Maar van Kempower ben ik zo tevreden dat ik geen zin heb om iets anders te proberen. Never change a winning team ...

                  Comment


                  • #10
                    Wat? hebben die uit een 1.8TD van een escort 170pk gehaald?

                    M'n kameraad heeft er zoeentje...eens horen of hij daar zin in heeft

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                      Wat? hebben die uit een 1.8TD van een escort 170pk gehaald?

                      M'n kameraad heeft er zoeentje...eens horen of hij daar zin in heeft
                      Oorspronkelijk gedacht van met zo'n budget testen wat er uit te halen viel...
                      Wel is het niet alleen chiptuning. (Ondertussen is 170 pk wel geen probleem meer)
                      Eerst volledig nieuwe Remus uitlaat en nieuwe rechtstreekse luchtinlaten met K&N 57i.
                      Dan nieuwe verstevigde krukas en nieuwe turbo.
                      Na alle wijzigingen motormanagement perfect afgesteld.

                      Voor de veiligheid nieuwe veren en dempers, nieuwe grotere remschijven.

                      Ik had zelf gedacht dat hij zo'n 100.000 km zou meegaan, maar na 240.000 km reed hij nog perfect. Echter terwijl hij op de parking stond in Hasselt aan het VIZO is er iemand tegen 120 km per recht op geknald ... Auto hersteld maar achteraf problemen met electrische installatie.

                      Comment


                      • #12
                        iemand ervaring met ziptuning (nederland) ... deze is blijkbaar goedkoper dan andere die ik gezien heb, maar ja goedkoper=goed??
                        deze mail heb ik aangekregen...

                        Vriendelijk dank voor uw informatie aanvraag.
                        Ziptuning zal op korte termijn u een passend voorstel doen voor het chiptunen van uw Volkswagen.

                        Zoals u heeft kunnen lezen op onze uitgebreide website geven wij een 'niet-tevreden-geld-terug-garantie'. De chiptuning zal u nooit tegen vallen of onnodig geld kosten! Lees ook de rijervaringen op onze website.

                        Ziptuning = innovatie
                        Momenteel werk Ziptuning samen met het Ministerie van Verkeer en waterstaat aan de ontwikkeling van een snelheidsbegrenzer voor alle bestelbussen in Nederland.

                        Hoe lang duurt de chiptuning van uw Volkswagen ?
                        Bij ZIPtuning kunt u uw auto laten tunen terwijl u wacht, de wachttijd hangt van het type auto af, deze bedraagt meestal zo'n anderhalf uur.

                        Is chiptuning slecht voor uw Volkswagen ?
                        NEE, Bij een goed uitgebalanceerde chiptuning zoals Ziptuning deze u levert zal de motor NIET aan meer slijtage onderheven zijn dan normaal. Omdat we NIET de maximale thermische en mechanisme belasting overschrijden. Onderhoudkosten nemen dus NIET toe.

                        De methode welke Ziptuning toepast bij chiptuning is niet van buiten af te zien en de dealer ziet geen verschil en u behoud uw garanties. Dit is dus een groot voordeel voor leaserijders. Een grootdeel van onze klanten is ook een leaserijder.

                        Bijgevoegd vind u een PDF bestand met een tegoedbon van 50,- euro als u met 2 auto's komt chiptunen.

                        Met vriendelijke groet,



                        ZipTuning Team
                        Proostwetering 103 D
                        3543 AC Utrecht
                        Tel 030 2387575
                        Kwaliteit Tuning Op Maat | Jarenlang Ervaring in Chiptuning | DynoTestbank | TÜV Software | Leverancier Autobedrijf & Racesport.

                        info@ziptuning.nl

                        Comment


                        • #13
                          In autoweek heb ik eens een heel positief verhaal gelezen over die mannen.
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                          Comment


                          • #14
                            man man..de ene dag denk ik ja ik doe het..den andere begin ik weer te twijfelen..pfff
                            ik zou het liefst van al bij abt doen..maar ik vind 1000 euro net iets te veel

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
                              man man..de ene dag denk ik ja ik doe het..den andere begin ik weer te twijfelen..pfff
                              ik zou het liefst van al bij abt doen..maar ik vind 1000 euro net iets te veel

                              ik ga mijn nieuwe ook chippen ... weet ook nog niet waar ... mss duokorting aanvragen voor twee keer dezelfde motor ...
                              2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                              2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb goede ervaringen met Bull Power, heeft er al verschillende gedaan, voorlopig geen problemen! Gaat ook nooit overdrijven met de pk's en koppel...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tdr Bekijk Berichten
                                  Ik heb goede ervaringen met Bull Power, heeft er al verschillende gedaan, voorlopig geen problemen! Gaat ook nooit overdrijven met de pk's en koppel...

                                  bullpower lijkt mij inderdaad zeer degelijk...maar ik vraag me af waar het prijsvershil zit tov ziptuning (nederland). Bullpower vraagt ongeveer 700 euro dacht ik en ziptuning (die ook goeie commentaar krijgt) 399 euro. Allebei 3 jaar garantie

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                                    ik ga mijn nieuwe ook chippen ... weet ook nog niet waar ... mss duokorting aanvragen voor twee keer dezelfde motor ...
                                    der zegt ge zoiets
                                    is er geen korting momenteel ivm autosalon? Vorig jaar wel dacht ik!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
                                      der zegt ge zoiets
                                      is er geen korting momenteel ivm autosalon? Vorig jaar wel dacht ik!
                                      Vorig jaar stond heinz op salon, dan was er korting, waat niet of hij er nu ook staat.
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sammie Bekijk Berichten
                                        iemand ervaring met ziptuning (nederland) ... deze is blijkbaar goedkoper dan andere die ik gezien heb, maar ja goedkoper=goed??
                                        Ik sta daar een beetje wantrouwig tegenover... ik denk dat het beter is om merkspecialisten op te zoeken, dan een chiptuningboer die alle merken doet. Vroeger hechte ik daar allemaal niet zoveel belang aan, maar sinds ik de verschillen merk tussen bijvoorbeeld een merkspecialist als Squadra-tuning voor Alfa... en een chiptuningboer als Heinz, Ziptuning en nog vele andere, zou ik iedere merkspecialist prefereren, ook al zijn ze soms vele duurder.

                                        Neem mijn wagen als praktijkvoorbeeld, een 159 1.9JTDm 115pk teruggeschroefde pk's (120pk in feite) zoals je die kan vinden bij Opel, Saab etc...

                                        Heinz ziet de 115pk variant als een andere uitvoering als de 120pk versie terwijl beide motoren identiek zijn. Vreemd dat dus op hun site 2 verschillende resultaten weergegeven worden. Je kunt je dus eveneens afvragen of ze überhaupt al een 159 van kortbij gezien hebben, of ze ervaring hebben met die partikelfilter en verschillende fabrieksversies van de motorsturing. Hoe dan ook, meer als 150pk haalt geen enkele tuner eruit, en Squadra neemt als merkspecialist duidelijk de leiding. 160 gegarandeerde pk's, geen roet, degelijke tuning maar helaas ook duurder. Waarop vertrouw je dan, nou... de merkspecialist dus.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X