Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sportiever geluid diesel auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Enige diesels die goed klinken zijn Zweeds : Scania en de Volvo Penta's . De rest klinkt als een camionette.
    The Swede is nog steeds een "stoker"

    PS: de laatste Scanias zijn ook veel van hun geluid verloren, wel krijg je geen zeer in u longen meer als je er dagelijks in en rond moet werken
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
      maar toch wil ik dat de mijn leuk klinkt, niet te overdreven als al die tjoening gastjes, maar een subtiel sportief geluidje BTW dat filmpje klinkt goed spijtig dat milltek niets voor volvo maakt
      Al gedacht aan de inlaat? Bv. de Golf GTD klinkt goed vnl. van inlaat. Je zou al redelijk ver kunnen komen met bv. een BMC Carbon Dynamic Airbox.

      Een psa motor met een of andere inlaat:
      ST Cupra 290 PP - GT86+

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
        The Swede is nog steeds een "stoker"

        PS: de laatste Scanias zijn ook veel van hun geluid verloren, wel krijg je geen zeer in u longen meer als je er dagelijks in en rond moet werken
        Om u te dienen

        Boten blijven echt wel het mooiste geluid maken dat een diesel kan maken. Dat trage ploffen bij vrijloop En die moderne Volvo turbodiesels fluiten ook echt als een turbine eens ge er begint mee door te trekken.
        Spijtig van de prijs. Een D3 220pk motor kost al gauw 20000 Euro
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #24
          Om eerlijk te zijn, vind ik het geluid van een goeie zescilinder diesel ook wel knap. Al komt het er daar op aan van hem hoger en vlotter te laten klinken. Meer "zingend" als een 300D motor destijds, niet zwaar "rammelend" zoals bepaalde VAG V6 TDi's.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
            Al gedacht aan de inlaat? Bv. de Golf GTD klinkt goed vnl. van inlaat. Je zou al redelijk ver kunnen komen met bv. een BMC Carbon Dynamic Airbox.

            Een psa motor met een of andere inlaat:
            http://www.youtube.com/watch?v=8fDFy...e_gdata_player
            Ik hoor eerlijk gezegt niet zo een verschil met die andere inlaat.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
              Ik hoor eerlijk gezegt niet zo een verschil met die andere inlaat.
              Misschien niet dan. Vroeger had ik een Golf tdi en die klonk in ieder geval "leuker" met een open luchtfilter, was maar een ideetje, een Volvo PSA diesel is niet het beste uitgangspunt idd...
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                Om u te dienen

                Boten blijven echt wel het mooiste geluid maken dat een diesel kan maken. Dat trage ploffen bij vrijloop
                Uw eerlijkheid wordt in dank afgenomen.
                Een Q7 V12 tdi klinkt echt als voornaamste toeren, misschien iets voor u met een aftermarket uitlaatje
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Om u te dienen

                  Boten blijven echt wel het mooiste geluid maken dat een diesel kan maken. Dat trage ploffen bij vrijloop En die moderne Volvo turbodiesels fluiten ook echt als een turbine eens ge er begint mee door te trekken.
                  Spijtig van de prijs. Een D3 220pk motor kost al gauw 20000 Euro
                  Onlangs zei een collega dat als ik de garage op 't werk inrijd, 't precies een vliegmachien is
                  Na wat doorvragen had hij het blijkbaar over het fluiten van de turbo bij relatief lage toeren, wat ik nu ook net zo mooi vind.
                  5-cil is leuk, mooi (handgeschakeld klinken ze nog beter) maar de Audi A5 zoals hier eerder gepost is nog vele malen leuker. En toevallig staat er in voorgenoemde garage ook vaak zo eentje naast de mijne.
                  In elk geval, ik weet niet of het sop de kolen waard is om een diesel te gaan voorzien van een andere uitlaat om geluid te veraangenamen.
                  __________________________

                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Opgelet, want dergelijke opmerkingen zijn hautain hier en gaan je snel erg onpopulair maken
                    Voor zover ge hier populair kunt worden door u een beetje af te zetten tegen de "zogezegdeduitsepremiummerken" zal dat mij nogal een worst wezen. De eerste 4-in-lijn die mooi klinkt moet ik nog altijd horen.

                    Comment


                    • #30
                      Onze E85 Z4 was een 4pitter (ik neem aan dat je nog steeds op benzine doelt, met dat 'naaimachiengeluid' ?) en dat klonk echt goed.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        Voor zover ge hier populair kunt worden door u een beetje af te zetten tegen de "zogezegdeduitsepremiummerken" zal dat mij nogal een worst wezen. De eerste 4-in-lijn die mooi klinkt moet ik nog altijd horen.
                        Honda V-tec
                        (je vermeldde niet dat 't diesel moest zijn )
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • #32
                          VTEC of nie, ne 4-in-lijn (zeker benzines) klinken als een naaimachien.

                          T uitlaatgeluid kan da een beetje verdoezelen, maar meer als luid of schel krijgt ge daar nie uit.

                          Comment


                          • #33
                            nou, mijne 4 cilinder hemi klinkt toch anders niet slecht
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                              Uw eerlijkheid wordt in dank afgenomen.
                              Een Q7 V12 tdi klinkt echt als voornaamste toeren, misschien iets voor u met een aftermarket uitlaatje
                              Beke duur nog en hij klinkt bij vrijloop toch maar flauw voor zo een dure kist.

                              Eerst in een andere diesel investeren. Heb een Sunseeker Potofino 34 met twee dikke Volvo Penta turbodiesels op 't oog


                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwe39touring Bekijk Berichten
                              Onze E85 Z4 was een 4pitter (ik neem aan dat je nog steeds op benzine doelt, met dat 'naaimachiengeluid' ?) en dat klonk echt goed.
                              Topic titel zegt DIESEL ... As in "heating oil" ... You snappy?

                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              nou, mijne 4 cilinder hemi klinkt toch anders niet slecht
                              De pizza kwam er hier juist langs mijne neus uit van het lachen.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #35
                                ge kent dus duidelijk de XY-motorreeks van Peugeot niet: 4 cilinder in lijn, liggen in hoek van 72°, verbrandingskamers zijn wel degelijk hemisferisch. Legendarische blokken want bijna niet kapot te krijgen. Te onderscheiden via hun typisch motorgeluid. De wedstrijdblokken persten er indertijd (jaren 80) rond de 140 pk uit. De XY-R was de ultieme ontwikkeling welke ook gebruikt werd in de Visa Cronos.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  ge kent dus duidelijk de XY-motorreeks van Peugeot niet: 4 cilinder in lijn, liggen in hoek van 72°, verbrandingskamers zijn wel degelijk hemisferisch. Legendarische blokken want bijna niet kapot te krijgen. Te onderscheiden via hun typisch motorgeluid. De wedstrijdblokken persten er indertijd (jaren 80) rond de 140 pk uit. De XY-R was de ultieme ontwikkeling welke ook gebruikt werd in de Visa Cronos.
                                  Ik ken die motoren van PSA maar al te goed. Ben zelf altijd Shitroën fan geweest.
                                  Moest gewoon lachen met de connotaie van geluid, Hemi en een HDi. Die HDi's klinken echt verschrikkelijk. (en jawel, ik heb er zelf nog éne gehad in een C5 break)
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #37
                                    wie spreekt er hier van een hdi? ik niet...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Ik ken die motoren van PSA maar al te goed. Ben zelf altijd Shitroën fan geweest.
                                      Moest gewoon lachen met de connotaie van geluid, Hemi en een HDi. Die HDi's klinken echt verschrikkelijk. (en jawel, ik heb er zelf nog éne gehad in een C5 break)
                                      flappy heeft nog zo ne XY blok in een 205ke bij hem in de schuur.

                                      Voor de rest klopt da wel. HDi's klinken nie echt mooi, maar nog wel beter dan ne tdi.
                                      Ben blij dat mijne HDi overstemd wordt door t fluiten van de turbo.

                                      Comment


                                      • #39
                                        correctie: ik heb er 1 in een auto steken en 3 erlangs liggen
                                        met de dubbele enkelvoudige carburator met twee k&n kelken en deftige uitlaat klinkt dat spel toch ferm goed
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          Onlangs zei een collega dat als ik de garage op 't werk inrijd, 't precies een vliegmachien is
                                          Na wat doorvragen had hij het blijkbaar over het fluiten van de turbo bij relatief lage toeren, wat ik nu ook net zo mooi vind.
                                          5-cil is leuk, mooi (handgeschakeld klinken ze nog beter) maar de Audi A5 zoals hier eerder gepost is nog vele malen leuker. En toevallig staat er in voorgenoemde garage ook vaak zo eentje naast de mijne.
                                          Volvo Penta's hebben echt een prachtig geluid in dat opzicht. Echt beestige bas. Echte camion
                                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                          Comment

                                          Working...
                                          X