Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Luchterfilter op Peugeot307cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
    Ja heel vriendelijke mensen ! Doen echt moeite voor je alles opzoeken en opschrijven etc...
    Leuk dat je er ook heen trekt ! ! Die testbank is wel iets goe vind ik ! wat ga jij der voor betalen ?

Waarschijnljk heb jij een diesel, derbij een tuner die een chip afraad bij mij dan denk ik wel dat die eerlijk is!

Geef je ervaringen door als je wilt !

groetjes

Sonari
    Ik rij toch wel met een benzine. Dingen die er op steken zijn: cold air intake,headers,catvervanger en volledige uitlaatlijn.
    Dus het kan zeker geen kwaad om je benzine/lucht mengsel en onstekingstijdstip hier op aan te passen/scherper te zetten. Een standaard chip gaat idd niet helpen (bestaat volgens mij ook niet voor n/a benzine motoren) omdat het hier echt om fijn afstellen gaat en daarin vallen zeker pk's en vooral mooi draaien van de motor mee te winnen.
    Alleen is het wel duur voor de vermogenswinst dat je erdoor krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
      Ik rij toch wel met een benzine. Dingen die er op steken zijn: cold air intake,headers,catvervanger en volledige uitlaatlijn.
      Dus het kan zeker geen kwaad om je benzine/lucht mengsel en onstekingstijdstip hier op aan te passen/scherper te zetten. Een standaard chip gaat idd niet helpen (bestaat volgens mij ook niet voor n/a benzine motoren) omdat het hier echt om fijn afstellen gaat en daarin vallen zeker pk's en vooral mooi draaien van de motor mee te winnen.
      Leuke info ! Kan ik van bijleren ...

cold air intake is een K&N luchtfilter toch ?
      Headers , wat is dat juist ? en doet dat veel dan ?
      catvervanger is toch gewoon je tussenstuk van je uitlaat ni ?

Ok dus ik ga er achter vragen bij die tuner om de tijdstip te laten aanpassen , raar want heb het toch duidelijk gevraagd en zei dat het niet nodig was.

Die chip kan later nog altijd natuurlijk , en eigenlijk wil ik niet overdrijven in tunen.

Bedankt al, ben ik veel mee ! hopelijk kan je die andere vragen nog ff beantwoorden

grz Sonari
      Last edited by ; 17/03/2009, 23:26.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
        Gij snapt het tenminste

@Sonari

Als ge eerst de uitlaatlijn en daarna de chip steekt krijgt ge het beste resultaat.
        Een chip zonder enig andere hardware aanpassingen is idd de moeite niet voor zijn geld,daarom is het "af te raden"
        Het is niet omdat die luchtfilter 2 keer zo duur is dat ge er ook 2 keer zoveel vermogen mee wint.En met enkel een andere tussenstuk en einddemper wint ge ook praktisch niks.

Bastuck heeft een lijn voor de 307cc,wel blijkbaar nog zonder collector

EPS maakt uitlaten op maat,dus zelfs inclusief collector
        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
        Audi S3 '02 sold => topic
        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
          Headers , wat is dat juist ? en doet dat veel dan ?
          Dat is uw uitlaatcollector

Comment

Bedankt al voor de snelle replays jongens :d

Ik ben vandaag naar grembergen gereden daar heb je het R&W-S center , heb daar aan het praten geweest .

Hij vertelde me het volgende ; de generation 2 kit van K&N dat die wel vermogenwinst zou boeken, maar hangt van auto tot auto af , maar het zou zowiezo iets zijn. Nog ff dit , de generation 2 kit heeft zowiezo bij de aankoop een afscherming voor de warme lucht dus dat zit wel goed denk ik.

Maar ik ga ook een achterpot en tussenstuk van Supersprint laten zetten. Normaal ook een spagheti van supersprint , maar die is me nog ff te duur en dan moet die van een 206 komen ... dus daar wacht ik nog ff mee.

Ook ga ik veren laten steken om hem 30 mm te laten zakken.

Wat ik wel zeker ga doen , is de auto voor de tuning op de vermogenbank plaatsten en na de tuning !

Dan laat ik jullie weten wat het heeft uitgehaald.

Ow ja , R&W-S center lijkt me een goede tuningzaak ! Goede service en zeer vriendelijk .
            Iemand ook al ervaringen mee ?
            Want we hebben enkel nog maar de prijzen overlopen , maar echte ervaringen heb ik nog niet opgedaan daar.

Moest er nog iemand iets hebben van , dit of dat is beter laat je het maar horen !

groeten Sonari
            het komt er dus op neer dat je een beetju bolt on tuning gaat doen.
            JEEJ.
            ricers for life.

wat dacht je meer van ander nokkenasje plaatsen, klepjes met meer lift, blueprinten van het blok, compressie verhogen, andere inlaatcollector + uitlaatcollector

en IPV juist andere veren te steken, andere schokdempers ook steken, ( bodykits laat je maar thuis )
            maak de onderkant van je wagen vlak ( aerodynamica )
            ander stel stuurstangen eronder ( baanligging )

die nokkenas alleen al gaat je meer opbrengen dan die luchtfilter + chip tesamen
            Last edited by Timmie; 18/03/2009, 10:25.

Comment

Ga jij die jongen sponsoren?
              En ja ga jij maar ander nokkenassen steken zonder andere onderdelen en vooral je motor er niet op afstellen

Comment

andere nokkenassen, andere pistons...waarom raadt ge hem ook geen bi-turbo + compressor aan.

Ik denk niet dat de topicstarter duizenden euro's ertegenaan wil gooien (hoewel volledige lijn + headers ook al wat kost)
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

2de motor kost me 500 euro met boite.

nokkenas met $320

dan nog andere injectors ( beetje groter )

en als ik echt wil, koop ik toch gewoon ineens de volledige motor al opgeprept kant en klaar

waar ik vooral op wil duiden is dat hij door wat bolt ons te doen hij performance verwacht. die K&N filter gaat mss een beetje leveren, maar niet genoeg om op een atmosferische motor te zeggen, OMG .
                  kan je beter je cat weghalen, maak je meer winst mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    waar ik vooral op wil duiden is dat hij door wat bolt ons te doen hij performance verwacht. die K&N filter gaat mss een beetje leveren, maar niet genoeg om op een atmosferische motor te zeggen, OMG .
                    kan je beter je cat weghalen, maak je meer winst mee.
                    Dat zeggen we toch al heel de tijd

Comment

maak de onderkant van je wagen vlak ( aerodynamica )
                      ander stel stuurstangen eronder ( baanligging )
                      wat voor onzin blijft er toch uit u komen??

sonari, geef geen geld aan k&n rommel als je winst verwacht
                      die gen II kit is gewoon een 57i kit met een plastieken hitteschildje (en daar rekenen ze een pak meer geld voor)
                      wil je een peekaatje winst ga dan voor een deftige CAI (bmc cda, viper, taipan, vader, maxogen, ...) die bmc vind je zelfs voor minder geld dan die k&n

diabolic, kuis uw inlegfilter maar wa rapper uit dan na 50.000km. na 20.000 zit dat al vrij goed vuil. beter eens teveel uitkuisen dan miserie krijgen

Comment

ander stel swaybars eronder ( baanligging )
                        srry, moest swaybars zijn.

door aerodynamica verliest men op hogere snelheden minder pk,s.

meestal doet men de aerodynamica nog naar de kloten omdat da achterbumpertje tot op ge grond werkt als een parachute.

Comment

Mmmm, compressie verhogen (pistons vervangen)... gevaarlijk spelletje...
                          Hoeveel winst krijg je daarmee?

Ik hou het op de power boost valve voor de jongen: goedkoop, weinig randvoorwaarden, ...

Vergeet aub niet (nogmaals) : die top pk's (cataloog én tuning) situeren zich op 6000 toeren. Wanneer zit je daar in de praktijk? amper.

Comment

Gaat lekker hard mijn topic ....

Leuk dat jullie hier veel op reageren !

Ik heb al die vragen aan de tuner gesteld , en een boost valve is voor een turbo motor , dus wel onzinnig om hier te plaatsen, daar ik geen turbo heb.

Ik hoor hier steeds catvervanger , maar deze is nog niet te verkrijgen voor mijn auto.. volgens mijn tuner alsook headers.

Het punt van mijn tuning is niet om een monster van 300 pk te hebben , maar gewoon een beetje pk winst en een leuke sound. Denk wel dat ik dat hiermee kan bereiken.

Ik heb ook gevraagd achter een schroefkit ipv alleen de veren , maar dat is me net iets de duur.

Ow ja heb een inoxcar racing als achterpot genomen ipv die supersprint, was hetzelfde qua vermogen als die van supersprint maar wel goedkoper :p

De onderdelen zijn besteld , dus kan niet meer terug nu .... maar voel me vrij goed bij mijn aankoop ! we zullen zien op de vermogenbank , maar een leuke sound en het verlagen alleen gaat al heel leuk zijn

ik hou jullie op de hoogte !

grz

Sonari

Comment

srry, moest swaybars zijn.

door aerodynamica verliest men op hogere snelheden minder pk,s.

meestal doet men de aerodynamica nog naar de kloten omdat da achterbumpertje tot op ge grond werkt als een parachute.
                              en hoeveel mensen met een doorsnee wagen die er dagelijks woon werkverkeer en dergelijke mee doen ken jij die hun aerodynamica gaan zitten veranderen en een vlakke bodemplaat en diffusor gaan steken?

sonari: uw "tjoener" kent er niet echt veel van PBV is helemaal niet voor turbo's. wellicht kent hij het zelfs niet en denkt hij aan een blow off valve
                              en inoxcar racing... Waarom geen geld steken in iets dat bewezen heeft dat het goed is zoals bvb Devil voor een franse auto. of desnoods supersprint

er is één regel in atmosferische motortuning: goedkope pk's bestaan niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                sonari: uw "tjoener" kent er niet echt veel van PBV is helemaal niet voor turbo's. wellicht kent hij het zelfs niet en denkt hij aan een blow off valve
                                en inoxcar racing... Waarom geen geld steken in iets dat bewezen heeft dat het goed is zoals bvb Devil voor een franse auto. of desnoods supersprint

er is één regel in atmosferische motortuning: goedkope pk's bestaan niet
                                Hey frekkel ,

Ik ken er niet zo veel van , ik heb ooit mechanika gestudeerd , maar ben verre van een expert in tunen.

Ik ga af op mijn 'tjoener':p , ik heb artikels gelezen dat hij auto's prepareerd voor op het circuit , dus denk dat het wel snor zit ... maar nogmaals je weet nooit welk vlees je in de kuip hebt.

Nu ben ik ook niet echt dom , en weet dat je voor een merk altijd wel een deel betaald voor enkel de naam , wrm zou inoxcar racing niet goed zijn .... Nu kom jij met het voorbeeld van DEVIL en dat vind ik nu 1 van de slechtste merken , namelijk een vriend van mij heeft deze gehad en trok echt op niks , en die tuner zei net hetzelfde.

Nu als je gelezen had wat vooraf ging , had ik eerst een tussenpot en achterpot van supersprint genomen. Nu blijkt die supersprint duurder te zijn dan we eerst dachten en toch wel veel duurder dan die van inoxar racing , en blijkt dat deze even goed presteren.
                                het tussenstuk blijft van supersprint.

Ik heb altijd geweten dat de eerste pk's die je bijwint makkelijk en niet echt duur moeten /hoeven te zijn .... Eens je al redelijk veel pk's hebt gewonnen word het steeds duurder prijs/pk.

Nu ik ga niet op het circuit rijden, ik wou gewoon hier een paar meningen weten en dat heeft toch wel wat uitgehaald vind ik , zelfs voor die PBV ga ik nog is navraag doen , want heb nog info gevonden en zoals je zegt zie ik niks van een turbo staan...

Ik leer elke dag bij , met de bijdragen en info van anderen

Met dank hiervoor

grz Sonari

Comment

Ge had een opel astra twin top met 2.0 turbo moeten kopen. Ik vind het een beetje raar dat ge zo een auto koopt en hem dan sneller wilt maken, ik denk ook niet dat ge veel vermogenswinst zult maken met deze aanpassingen, maar ik ben benieuwd naar het resultaat. Wanneer wordt alles geplaats?

Comment

Kan er mij iemand uitleggen wat voor nut het heeft op een andere PBV te plaatsen op de auto van de topicstarter? En ik vraag niet naar de werking maar naar het nut, de vermogenwinst op die 2.0 16v.

Uit ervaring weet ik dat een goede uitlaatcollector + eventueel catvervanger de beste manier is om pk's te gaan zoeken.

Qua geluid is een open luchtfilter altijd tof maar voor de vermogenwinst moet je het zeker niet doen in uw geval. Als je anderzijds een inox uitlaatlijn plaatst, zal je van die open luchtfilter niet zo veel meer horen.
                                    Ook, op sommige motoren krijg je een heel mooi sportief geluid van zo'n K&N, op anderen doet het bijna niets.

Ik ben benieuwd naar uw testbankresultaten. (en da's niet cynisch bedoeld)

Comment

Power boost valve.
                                      Dit is een soort benzinedrukregelaar en werkt met 2 membramen: een gewone regelaar en een acceleratie gedeelte. De valve neemt de functie van de benzine drukregelaar over. Met een power boost valve kan de benzinedruk traploos met 0.5 tot 1 bar verhoogd worden voor de continue druk.

Een valve met acceleratie gedeelte verhoogt de druk bij voluit accelereren met nog eens 0.4 tot 0.7 bar. De motor krijgt meer en sneller benzine, waardoor je auto sneller accelereert en de motor beter oppakt vanuit een lager toerental.

Een powerboost valve is vooral aan te raden als je een open luchtfilter en/of snelle nokkenassen gemonteerd hebt. Hiernaast is het ook aan te raden om goede sportbougies te monteren. Het is geen ingrijpende manier van tunen en het is ook nog eens betaalbaar!

Voordeel:
                                      Montage mogelijk op standaard en getunede auto's
                                      Snellere reactie op het gas
                                      Geen "inhouden" van de motor bij gas geven.

bron
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

@ geezer

wat een rare opmerking , ik vind opel ten eerste niet mooi ... alle die opel twintop dan toch , dus das al de eerste opmerking...

Ten tweede , Hoeveel mensen tunen hun auto niet .. toch immens veel , dan moesten al die mensen maar een andere auto kopen ipv te tunen ? Derbij , ik kon ook de lamborghini reventon kopen ... dan had ik zeker niet moeten tunen :p ...

Derbij is tunen wel leuk vind ik , een ander geluidje , beetje meer winst ... precies of je weer in een andere auto stapt ... toch ?

daarom dus

@ Cubi

Jouw uitleg klinkt logisch en volg je volledig ! Ik verwach took geen pk monster door de kleine aanpassingen ... hopeljk valt die K&N luchtfilter mee , ik heb toch mooie artikels gelezen met vermogen winst.. zelfs bij gewone gebruikters. Ach we zien wel... De artikels zijn besteld en ze gingen mij laten weten wanneer ze binnen waren en dan afspraakje maken !

mss volgende week al , ben ook wel benieuwd naar het vermogenwinst , hopelijk ga ik ni zo teleurgesteld zijn dat ik het niet durf te plaatsen :p , nee ik plaats het zowiezo

derbij kan ook nog andere dingen doen moest ik niet tevreden zijn ...

@nfs Thunder

Had ik ook gezien dat artikel , is perfect gekopieerd en geplakt ... wil niet zeggen dat het ook waar is of toch zoals het er staat ... verkopers zullen altijd wel zeggen dat het werkt ... maar het ziet er best goed uit , iets voor later mss !

groetjes

Sonari

ow ja fototje van mijn auto hoe hij nu is staat hier : http://www.autoforum.be/showthread.p...05#post3311705
                                        Last edited by ; 20/03/2009, 18:52.

Comment

Je zal iets winnen met die K&N als je huidige luchtfilter de "flessenhals" is van je inlaat. Maar in de meeste gevallen of zeg ik beter, sommige gevallen is de originele papieren filter luchtdoorlatend genoeg. Daar kan wat winst uit te halen vallen, anders niet .

Die PBV zal u geen extra vermogen geven, misschien een snellere respons bij volgas, meer verbruik en wie weet zelfs een heel licht zwart rookpluimpje.
                                          't is allemaal de vraag hoeveel duty cycle uw injectoren hebben bij de zwaarste belasting op dit moment. Als die nog maar aan 50% zitten hebben die nog overschot genoeg en haalt het (al dan niet tijdelijk) opvoeren van de benzinedruk weinig uit qua vermogenwinst, qua respons kan ik mij wel inbeelden dat je er iets kan van voelen.

Comment

Working...
                                          X