Mededeling

Collapse
No announcement yet.

upgrade turbo 118d (122pk)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
    Op remmen zit een tolerantie ja...

Maa rgeen tolerantie van 122 naar 200+ pk...
    Stopkracht is idd zeer belangrijk, full stop. Maar awel, ik protesteer. Een 118d gaat -wat is z'n topsnelheid- 200km/h? Dan kan je al evengoed veronderstellen dat je tot aan die snelheid genoeg marge hebt. En het tegendeel beweren is bijna onderstrepen dat BMW de wagen met te kleine remmen uitrust.

Comment

Remmen zijn niet klein voor normaal gebruik. Maar als ik 5 minuutjes veldbaantjes doe met een beetje het mes tussen de tanden bij warm weer... en dat met 80 pk meer...

Maar ik vind remmen meestal op gewone auto's eerder zwak, op mijn cooper s werd ik daar gek van :-).

Comment

de remmen van een 118d zijn anders en minder ruim bemeten dan de 120d ...
        Ander klauwen, ander pads etc etc

Comment

Ja, het prijsverschil zit ergens (en in pak andere dingen natuurlijk). Maar de 118 koppeling, versnellingsbak, blok smeekt eigenlijk wel om iets mee te doen. Moest men turbo er ooit aan gaan zou ik toch ff twijfelen... om het uiteindelijk niet te doen denk ik.
          Last edited by cooper s; 10/06/2008, 12:07.

Comment

de remmen van een 118d zijn anders en minder ruim bemeten dan de 120d ...
            Ander klauwen, ander pads etc etc
            Soit, dat kan allemaal best zijn. En zodra je het uiterste van je remmen vraagt, bijvoorbeeld op circuit, is een andere set nogal vaak een noodzaak. Allemaal zo klaar als een klontje.

De hamvraag is en blijft. Iemand de les spellen wanneer hij z'n auto wil tunen is gemakkelijk maar ik wil eens zien wie hier als eerste zijn remmen gaat upgraden, en dan pas de motor. Veel mensen gaan volgens mij nogal snel concluderen -en daarom niet eens onterecht- dat hun huidige set voldoende is.

Voila, dat wou ik maar effe zeggen, als hier iemand z'n plezier wil halen uit een paar stoplichtsprintjes, waarom zou 'ie dan een remmenset van 3000 euro onder z'n kar moeten monteren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Soit, dat kan allemaal best zijn. En zodra je het uiterste van je remmen vraagt, bijvoorbeeld op circuit, is een andere set nogal vaak een noodzaak. Allemaal zo klaar als een klontje.

De hamvraag is en blijft. Iemand de les spellen wanneer hij z'n auto wil tunen is gemakkelijk maar ik wil eens zien wie hier als eerste zijn remmen gaat upgraden, en dan pas de motor. Veel mensen gaan volgens mij nogal snel concluderen -en daarom niet eens onterecht- dat hun huidige set voldoende is.

Voila, dat wou ik maar effe zeggen, als hier iemand z'n plezier wil halen uit een paar stoplichtsprintjes, waarom zou 'ie dan een remmenset van 3000 euro onder z'n kar moeten monteren...
              Hoi!

stalen remleidinge, EBC redstuff, groove discs (groove discs zijn nog wel niet gemonteerd)
              Last edited by ; 10/06/2008, 12:25.

Comment

Hoi!

stalen remleidinge, EBC redstuff, groove discs
                Dat is gewoon omdat er nog geen chiptuning voorhande was joh?

Comment

ehneen, dat is omdat ik stalen remleidingen en remmen die niet faden, belangrijker vind dan vermogen.. zeker omdat ik regelmatig eens circuitje meepik en sportief rijden me niet vreemd is...
                  Dat is ook altijd men eerste mod op de moto, het gevoel en doseerbaarheid in de remmen is x 1000, ik zou deze mod zelfs durven aanraden aan iedereeen, zelfs de modale bestuurder...

Comment

Doemme, de verkeerde uitgekozen om mee te discussiëren...
                    Ok, de volgende dan, gTa, heb jij al andere remmen uitgekozen!?

Mja, die zit ook regelmatig op circuit... ik zal maar afdruipen.

Comment

Idem hier.Ik had ook eerst de remmen en ophanging aangepast.
                      Ik heb 312mm remmen (klauwen,schijven en blokken) van een Audi TT225pk/S3 dus die volstaan perfect voor mijn wagen met dat vermogen.Ook heb ik er DOT 5.1 ingedaan.
                      Ik heb er al een trackday op Francorchamps mee gedaan en ze hebben dit perfect doorstaan,geen fading of niks.

En ja,motortuning is niet volledig wettelijk in België maar elke Belg "sjoemelt".Illegaal downloaden,zwart werken,motortuning,....
                      Maar véél hangt af van de chauffeur die er mee rijd.Je kan bij wijze van spreke met een 2CV ook 100 rijden in de bebouwde kom en iemand doodrijden.
                      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                      Audi S3 '02 sold => topic
                      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                        Remmen zijn niet klein voor normaal gebruik. Maar als ik 5 minuutjes veldbaantjes doe met een beetje het mes tussen de tanden bij warm weer... en dat met 80 pk meer...

Maar ik vind remmen meestal op gewone auto's eerder zwak, op mijn cooper s werd ik daar gek van :-).
                        mk.I cooper S remmen zijn dan ook rommel

Comment

Op remmen zit een tolerantie ja...

Maa rgeen tolerantie van 122 naar 200+ pk..

De nieuwe 120d (face lift ) is voorzien met de remmen van de 130I (265 PK) ... DAT is marge...
                          Niet helemaal, hè. De 130i heeft vooraan schijven van een diemater van 330mm, de 120d slechts 300mm. De 123d heeft vooraan exact dezelfde remmen als de 130i. Ook de 120i heeft trouwens dezelfde remmen als de 120d.
                          Maar ze zijn wel even dik, en ook de zadels en de remblokken e.d. zijn gelijk, yep.

En achteraan heeft de 120d zelfs steviger remmen dan de 130i...

Comment

Doemme, de verkeerde uitgekozen om mee te discussiëren...
                            Ok, de volgende dan, gTa, heb jij al andere remmen uitgekozen!?

Mja, die zit ook regelmatig op circuit... ik zal maar afdruipen.
                            Mijn 120d wordt niet gechipt, hè. Dus ik heb zeker geen nood aan beefier brakes.

Zelfs op circuit houden ze verrassend goed, vergeleken met de standaardremmen van de E46 320d (maar die was dan weer wél gechipt). En toch heb 'k upgrades besteld, yep. Voor m'n volgende trackday gaan ze erop.

Comment

ge moet btw nog is afkomen he gTa , en laten weten wanneer ge naar PSG gaat ..

Btw ik ben garanti zeker gTa , dat als de motortuning effectief een feit is , en meerdere x20d hier gechipt worden, het bij u ook gaat pikken

Comment

stoplichtsprintjes? word volwassen! De openbare weg is geen racebaan. Koop een mooie wagen, rij beheerst (je moet natuurlijk ook het verkeer niet gaan ophouden )zodaning dat anderen je wagen kunnen bewonderen in plaats van je agressieve rijstijl Met het uitvoeren van belachelijke manoeuvres maak je weining indruk behalve op een paar 'stoere' vrienden misschien dan! (ieder zijn mening uiteraard )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                                  Koop een mooie wagen
                                  check!

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                                  rij beheerst (je moet natuurlijk ook het verkeer niet gaan ophouden )zodaning dat anderen je wagen kunnen bewonderen in plaats van je agressieve rijstijl
                                  check!

Maar eerlijk gezegd, een onschuldig stoplichtsprintje stoort mij niet, leef en laat leven. Een agressieve rijstijl, manoeuvres om indruk te maken... (je hebt altijd van die randdebielen), ik zou die associatie met motorvermogen niet dadelijk maken. Ik ben al bijna geneigd om het tegendeel te beweren.

Comment

ge moet btw nog is afkomen he gTa , en laten weten wanneer ge naar PSG gaat ..

Btw ik ben garanti zeker gTa , dat als de motortuning effectief een feit is , en meerdere x20d hier gechipt worden, het bij u ook gaat pikken
                                    PSG zal waarschijnlijk volgende week zijn. 't Laatste wat ik hoorde was dat de banden er al waren, van de remmenspullen nog geen weet.

En ja, 't zal misschien wel een beetje prikken, maar 'k ga 't niet doen.

Comment

een stoplichtsprintje stoort mij niet
                                      Dat kan ik geloven, met zo'n machine. Als 't nat ligt ben jij zo ongeveer het snelste van al wat er op baan is (een occasionele 911 met 4WD, of een Lambo oid daar gelaten).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Dat kan ik geloven, met zo'n machine. Als 't nat ligt ben jij zo ongeveer het snelste van al wat er op baan is (een occasionele 911 met 4WD, of een Lambo oid daar gelaten).
                                        *gniffel*
                                        En toch laat ik het dikwijls aan mijn neus passeren. Met enige trots kan ik zeggen dat ik in de afgelopen 8 maanden niet eens een sprintje gedaan heb. Er zijn wel voorvallen geweest dat het me myself and I was... maar dan louter omdat de 20 jaar oude Datsun naast mij niet wou volgen.

In de categorie 2 liter diesel, daar is het altijd fun! Een 123d met 118d badge, nog lolliger!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          PSG zal waarschijnlijk volgende week zijn. 't Laatste wat ik hoorde was dat de banden er al waren, van de remmenspullen nog geen weet.

En ja, 't zal misschien wel een beetje prikken, maar 'k ga 't niet doen.

idd u bandjes zijn binne .. heb ze zien liggen

Laat me iets weten als ge naar Psg trekt, als ik ni met de late sta, kom ik ook af

Comment

Working...
                                          X