Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk autoblad is leuker?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Kwaliteit kost geld, da's bij alles zo denk ik....
    9€ is nog weinig als je ziet wat je ervoor in de plaats krijgt...
    www.perfectshine.be

Comment

GTO!

Aangezien het een maandblad is zal het abonnement je ook geen stukken van mensen kosten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sega Bekijk Berichten
        AutoWereld is het beste blad dat er bestaat.

(onder dwang vd webbie)
        het beste is misschien overdreven, maar voor een niet-techneut, niet het onderste uit de kan willende autoliefhebber vind ik het een vlot blad. En in abonnementsvorm van 2 jaar is er altijd een leuk cadeau (vraag het maar aan de kleinen van mijne maat )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
          het beste is misschien overdreven, maar voor een niet-techneut, niet het onderste uit de kan willende autoliefhebber vind ik het een vlot blad. En in abonnementsvorm van 2 jaar is er altijd een leuk cadeau (vraag het maar aan de kleinen van mijne maat )
          Volledig mee eens. Wil je een iets technisch gerichter blad, ben je beter af bij autogids. En er zijn er nog zovéle andere goeie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
            Dan zou ik je Auto Review durven aanraden.
            Autoreview is een vertaling van het Duitse Autozeitung.
            Het is een maandblad.
            Op alle foto's van de wagens wordt de Duitse nr.plaat naar een Nederlandse geshopt.
            Het loopt minstens een maand achter op de actualiteit.
            Brol dus.

Koop dan beter een Duits blad als Autozeitung, of Auto Motor und Sport of een Brits magazine.

Comment

autowereld en autogids zijn toch gewoon doorslagjes van elkaar ?

ik vind ook auto motor und sport het beste

Comment

Nou, Er zijn nogal niet wat autobladen zeg. 't Word me niet makkelijk gemaakt Maar goed, Heeel erg bedankt voor alle tips en 't noemen van de autobladen. Ik ga eens even lekker vergelijken enzo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                  Evo magazine, zonder twijgel, kost wel wat maar dan heb je ook wat (zouden de Hollanders zeggen...)
                  Dit maandelijsk blad steekt met koppen uit boven de rest.
                  Geen larie, geen zever, enkel goede artikels en mega ( ) foto's....
                  Zelfs als het niet goed is schrijven ze het gewoon neer...

Inderdaad,het beste magazine ooit,abbonnee sind nr1.Zijn geld dubbel en dik waard.
                  Als je die artikels leest is het net of je met de journalist in de wagen mee bent of zelf achter het stuur zit.
                  Mijn andere abbonnement is op Autovisie,veel plezante reportages,alleen jammer dat ze meer en meer artikels van EVO overnemen.
                  autowereld zou ik formidabel vinden moest ik via onze geliefde moderators al eens een gratis abbonnement zou krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manda Bekijk Berichten
                    Nou, Er zijn nogal niet wat autobladen zeg. 't Word me niet makkelijk gemaakt Maar goed, Heeel erg bedankt voor alle tips en 't noemen van de autobladen. Ik ga eens even lekker vergelijken enzo!
                    Wel, even gemakkelijker maken:

Autowereld en autogids zijn 2 belgische (vlaamse) magazines, die het meestal over de 'gewone' auto's hebben. Autogids is ietsje technischer.

Autoreview is een vertaling van het Duitse blad Autozeitung. Autozeitung is een zeer goed blad in het Duits, en in het nederlands is het ook niet slecht.
                    Autoweek is een nederlands blad, een beetje de nederlandse autowereld of autogids.

Dan heb je de meer 'topbladen', zoals carros en gto. Dit zijn bladen die maandelijks verschijnen. Meestal gaat het over de duurdere wagens (genre ferrari, lamborghini, BMW, mercedes, ... ). Het zijn bladen die duurder zijn dan een autowereld of autogids per uitgave, maar wel goedkoper op jaarbasis (dacht ik). Ze zijn gedrukt op wat dikker papier, met mooie foto's, ... . Leesplezier staat hier meer op de eerste plaats.

Comment

ik vind autogids iets beter als autowereld

Comment

Da's subjectief he. Hangt allemaal af van de interesses.

Autogids is zeer allround, maar eerder saai voor de liefhebber.
                        Toen ging ik AW lezen, omdat daar meer aandacht naar de leukere auto's ging.
                        Vervolgens was ik het beu om zoveel te moeten lezen, terwijl het eigenlijk niet allemaal even interessante artikels zijn (maar 'k wil waar voor mijn geld ).
                        Volgende keuze: GTO, waar ik nog steeds een abonnement op heb.

waarom?
                        Er wordt geen enkele aandacht aan normale wagens besteed, enkel aan sportwagens. Leuke randverhalen, een bijna even leuke stijl als AW, maar dus vooral interessantere auto's. En het blijft mij verbazen hoe ze elke 2 maanden (= ongeveer de tijd die ik erover doe om zo'n blaadje uit te lezen, ik lees enkel op de trein of in de keuken als ik alleen zit) met zoveel exclusieve nieuwe auto's blijven afkomen. Het is al heel wat verminderd sinds de eerste uitgaven, maar ze blijven het klaarspelen.

Top Gear heb'k nog niet in mijn handen gehad, maar als kijker en JC-columnlezer denk ik wel dat dit tijdschrift ergens tussen GTO en AW in ligt, met vooral veel gezever en hilarisch maatschappelijk geklaag ertussen

Autoweek heb'k ook af en toe gekocht, vooral handig omdat het niet zoveel leesstof is en altijd heerlijk up-to-date, nl. maximum een week oud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V Bekijk Berichten
                          Autowereld en autogids zijn 2 belgische (vlaamse) magazines, die het meestal over de 'gewone' auto's hebben. Autogids is ietsje technischer.
                          Autogids is aan de basis niet Belgisch en al helemaal niet Vlaams.
                          Het moederblad is "Le moniteur automobile" en is Frans.

De Franstalige Belgische versie (Moniteur Automobile) bestaat al veel langer dan de Nederlandstalige Belgische versie en deze "Vlaamse" versie is grotendeels een (slechte) vertaling van de Franstalige versie.
                          De Franstalige Belgische (en de Franse) versie zitten nu aan nummer 1382, de Nederlandstalige slechts aan 708.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door newadrie Bekijk Berichten
                            ik vind autogids iets beter als autowereld
                            Het beste vind ik persoonlijk EVO, zoals nog al door enkele werd aangehaald. Geen enkel ander magazine komt in de buurt. Voor de occasionele autoliefhebber zou'k GTO aanraden. Want je moet toch toegeven, testen van hyundai's dit en daihatsu's dat interesseert toch niemand, tenzij je natuurlijk zo'n wagen wil kopen. En als je persé wil weten wat de luchtweerstand coefficient en de precieze kofferinhoud van auto's is moet je vooral autogids kiezen. Die testen zijn één grote opsommingen van technische gegevens. Zeer interessant allemaal... Maar niet voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                              Autogids is aan de basis niet Belgisch en al helemaal niet Vlaams.
                              Het moederblad is "Le moniteur automobile" en is Frans.

De Franstalige Belgische versie (Moniteur Automobile) bestaat al veel langer dan de Nederlandstalige Belgische versie en deze "Vlaamse" versie is grotendeels een (slechte) vertaling van de Franstalige versie.
                              De Franstalige Belgische (en de Franse) versie zitten nu aan nummer 1382, de Nederlandstalige slechts aan 708.
                              Aan hoeveel zitten ze bij AW weer?

Hangt er sterk vanaf wat de intersesses zijn. Tuning, retro, sport, ...
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

daarom koop ik nooit zoiets als GTO, de wagens die je daarin ziet ga je waarschijnlijk toch nooit in je bezit hebben. en als het voor de fotokes is, die vind je genoeg op internet!

Comment

AMS, de Duitse versie vind ik het beste blad dat ik al onder handen heb gehad. Ik ben AW wat ontgroeid eigenlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                    Het beste vind ik persoonlijk EVO, zoals nog al door enkele werd aangehaald. Geen enkel ander magazine komt in de buurt. Voor de occasionele autoliefhebber zou'k GTO aanraden. Want je moet toch toegeven, testen van hyundai's dit en daihatsu's dat interesseert toch niemand, tenzij je natuurlijk zo'n wagen wil kopen. En als je persé wil weten wat de luchtweerstand coefficient en de precieze kofferinhoud van auto's is moet je vooral autogids kiezen. Die testen zijn één grote opsommingen van technische gegevens. Zeer interessant allemaal... Maar niet voor mij
                                    Mij wel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                      Top Gear heb'k nog niet in mijn handen gehad, maar als kijker en JC-columnlezer denk ik wel dat dit tijdschrift ergens tussen GTO en AW in ligt, met vooral veel gezever en hilarisch maatschappelijk geklaag ertussen
                                      Boenk erop. Top Gear Mag is absoluut een aanrader als je graag wat leest over auto's, zonder echt te weten te komen welke auto de beste, zuinigste of voordeligste is. 90% entertainment, net als de show. And I love it..

Comment

beste nederlandstalig blad: autovisie

meest entertainend: Topgear en GTO

probleem met gto is dat je nooit weet wat of hoe. Er is altijd wel een strakke kar die ze in een strak decor plaatsen en daar een nog strakker verhaaltje over vertellen, maar rijtechnisch blijf je toch wel een beetje op je honger zitten.

AMS is een vod waar ik mijn **** nog niet zou aan ...
                                        Een duits pleidooi voor al wat duits is, ook al is het rommel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                          AMS is een vod waar ik mijn **** nog niet zou aan ...
                                          Een duits pleidooi voor al wat duits is, ook al is het rommel.
                                          En Top Gear is niet chauvinistisch als er Engelse wagens aan bod komen? (voor zover die nog bestaan, natuurlijk)

Comment

Working...
                                          X