Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het beste is misschien overdreven, maar voor een niet-techneut, niet het onderste uit de kan willende autoliefhebber vind ik het een vlot blad. En in abonnementsvorm van 2 jaar is er altijd een leuk cadeau (vraag het maar aan de kleinen van mijne maat )
het beste is misschien overdreven, maar voor een niet-techneut, niet het onderste uit de kan willende autoliefhebber vind ik het een vlot blad. En in abonnementsvorm van 2 jaar is er altijd een leuk cadeau (vraag het maar aan de kleinen van mijne maat )
Autoreview is een vertaling van het Duitse Autozeitung.
Het is een maandblad.
Op alle foto's van de wagens wordt de Duitse nr.plaat naar een Nederlandse geshopt.
Het loopt minstens een maand achter op de actualiteit.
Brol dus.
Koop dan beter een Duits blad als Autozeitung, of Auto Motor und Sport of een Brits magazine.
Nou, Er zijn nogal niet wat autobladen zeg. 't Word me niet makkelijk gemaakt Maar goed, Heeel erg bedankt voor alle tips en 't noemen van de autobladen. Ik ga eens even lekker vergelijken enzo!
Evo magazine, zonder twijgel, kost wel wat maar dan heb je ook wat (zouden de Hollanders zeggen...)
Dit maandelijsk blad steekt met koppen uit boven de rest.
Geen larie, geen zever, enkel goede artikels en mega ( ) foto's....
Zelfs als het niet goed is schrijven ze het gewoon neer...
Inderdaad,het beste magazine ooit,abbonnee sind nr1.Zijn geld dubbel en dik waard.
Als je die artikels leest is het net of je met de journalist in de wagen mee bent of zelf achter het stuur zit.
Mijn andere abbonnement is op Autovisie,veel plezante reportages,alleen jammer dat ze meer en meer artikels van EVO overnemen.
autowereld zou ik formidabel vinden moest ik via onze geliefde moderators al eens een gratis abbonnement zou krijgen
Nou, Er zijn nogal niet wat autobladen zeg. 't Word me niet makkelijk gemaakt Maar goed, Heeel erg bedankt voor alle tips en 't noemen van de autobladen. Ik ga eens even lekker vergelijken enzo!
Wel, even gemakkelijker maken:
Autowereld en autogids zijn 2 belgische (vlaamse) magazines, die het meestal over de 'gewone' auto's hebben. Autogids is ietsje technischer.
Autoreview is een vertaling van het Duitse blad Autozeitung. Autozeitung is een zeer goed blad in het Duits, en in het nederlands is het ook niet slecht.
Autoweek is een nederlands blad, een beetje de nederlandse autowereld of autogids.
Dan heb je de meer 'topbladen', zoals carros en gto. Dit zijn bladen die maandelijks verschijnen. Meestal gaat het over de duurdere wagens (genre ferrari, lamborghini, BMW, mercedes, ... ). Het zijn bladen die duurder zijn dan een autowereld of autogids per uitgave, maar wel goedkoper op jaarbasis (dacht ik). Ze zijn gedrukt op wat dikker papier, met mooie foto's, ... . Leesplezier staat hier meer op de eerste plaats.
Da's subjectief he. Hangt allemaal af van de interesses.
Autogids is zeer allround, maar eerder saai voor de liefhebber.
Toen ging ik AW lezen, omdat daar meer aandacht naar de leukere auto's ging.
Vervolgens was ik het beu om zoveel te moeten lezen, terwijl het eigenlijk niet allemaal even interessante artikels zijn (maar 'k wil waar voor mijn geld ).
Volgende keuze: GTO, waar ik nog steeds een abonnement op heb.
waarom?
Er wordt geen enkele aandacht aan normale wagens besteed, enkel aan sportwagens. Leuke randverhalen, een bijna even leuke stijl als AW, maar dus vooral interessantere auto's. En het blijft mij verbazen hoe ze elke 2 maanden (= ongeveer de tijd die ik erover doe om zo'n blaadje uit te lezen, ik lees enkel op de trein of in de keuken als ik alleen zit) met zoveel exclusieve nieuwe auto's blijven afkomen. Het is al heel wat verminderd sinds de eerste uitgaven, maar ze blijven het klaarspelen.
Top Gear heb'k nog niet in mijn handen gehad, maar als kijker en JC-columnlezer denk ik wel dat dit tijdschrift ergens tussen GTO en AW in ligt, met vooral veel gezever en hilarisch maatschappelijk geklaag ertussen
Autoweek heb'k ook af en toe gekocht, vooral handig omdat het niet zoveel leesstof is en altijd heerlijk up-to-date, nl. maximum een week oud.
De Franstalige Belgische versie (Moniteur Automobile) bestaat al veel langer dan de Nederlandstalige Belgische versie en deze "Vlaamse" versie is grotendeels een (slechte) vertaling van de Franstalige versie.
De Franstalige Belgische (en de Franse) versie zitten nu aan nummer 1382, de Nederlandstalige slechts aan 708.
De Franstalige Belgische versie (Moniteur Automobile) bestaat al veel langer dan de Nederlandstalige Belgische versie en deze "Vlaamse" versie is grotendeels een (slechte) vertaling van de Franstalige versie.
De Franstalige Belgische (en de Franse) versie zitten nu aan nummer 1382, de Nederlandstalige slechts aan 708.
Aan hoeveel zitten ze bij AW weer?
Hangt er sterk vanaf wat de intersesses zijn. Tuning, retro, sport, ...
daarom koop ik nooit zoiets als GTO, de wagens die je daarin ziet ga je waarschijnlijk toch nooit in je bezit hebben. en als het voor de fotokes is, die vind je genoeg op internet!
Top Gear heb'k nog niet in mijn handen gehad, maar als kijker en JC-columnlezer denk ik wel dat dit tijdschrift ergens tussen GTO en AW in ligt, met vooral veel gezever en hilarisch maatschappelijk geklaag ertussen
Boenk erop. Top Gear Mag is absoluut een aanrader als je graag wat leest over auto's, zonder echt te weten te komen welke auto de beste, zuinigste of voordeligste is. 90% entertainment, net als de show. And I love it..
probleem met gto is dat je nooit weet wat of hoe. Er is altijd wel een strakke kar die ze in een strak decor plaatsen en daar een nog strakker verhaaltje over vertellen, maar rijtechnisch blijf je toch wel een beetje op je honger zitten.
AMS is een vod waar ik mijn **** nog niet zou aan ...
Een duits pleidooi voor al wat duits is, ook al is het rommel.
Comment